True Story: הסרטים שעלולים להתרחש במציאות. צילום: מתוך הסרט, צילום מסך מיוטיוב

True Story: הסרטים שעלולים להתרחש במציאות

ברוח חג "ליל כל הקודשים" שחל השבוע ברחבי העולם וידוע במנהגיו המפחידים. החלטנו שבמקום לעשות כמו כל שנה רשימת סרטים מפחידים להאלווין, לקחת את זה צעד קדימה ולהציג בפניכם מספר סרטים שהעלילה שלהם עשוייה להתרחש בחיים האמיתיים! אמאל'ה.

אחד מהמנהגים הידועים של הלוואין (או בשמו העברי "ליל כל הקודשים") הוא לצפות בסרטים מפחידים ברוח החג. והשנה החלטנו לקחת את המנהג שלב אחד גבוה יותר, ובמקום להכין רשימת סרטים מפחידים לעוסה, החלטנו להביא לכם את רשימת הסרטים שהסיפור שלהם עשוי להתרחש במציאות שלנו. הנה מספר תרחישים הגיוניים מסרטים שהיינו מעדיפים שלא להיקלע אליהם במציאות.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

כוח משיכה

לעבוד כאסטרונאוט במקום כמו אטמוספירת כדור הארץ זו עבודה קשה וללא ספק מאתגרת, ללכת לאיבוד כשאתה כלוא לבדך בין כדור הארץ לבין חלל ריק אינסופי ולחזור לכדור הארץ בשלום; זו כבר משימה בלתי אפשרית. זו עלילת הסרט עטור הפרסים "כוח משיכה" בכיכוכבם של סנדרה בולוק וג'ורג' קלוני. התרחיש המצמרר שציינו כאן אמנם לא קרה עדיין במציאות (למזלנו), אך עם זאת ההיסטוריה של נאס"א (סוכונת החלל הבינלאומית) ידעה לא מעט מקרים של אסונות חלל. לכן תרחיש בו אסטרונאוט בודד שורד לבדו בחלל הקפוא וחסר כל החיים הוא אכן אפשרי, לגבי חזרה הביתה בשלום; אנחנו בספק. אבל בגלל שאנחנו מדברים פה על סנדרה בולוק שחוותה את האירוע,  לא הופתענו שהיא הצליחה לעבור את כל המסע המפרך הזה בשלום.

 

משחקי הרעב 

סאגת משחקי הרעב בנויה על רקע של משחקים שנתיים בהם נאלצים בני נוער להילחם במתכונת של חוקי הג׳ונגל ושל חוק החזק שורד. סוזן קולינס, סופרת הסאגה יצרה מציאות בדיונית וכאוטית המתרחשת בעתיד. המציאות הזו מתרחשת כתגובת השלטון למרד עם שדוכא בהיסטוריה הלא רחוקה של המדינה. למרות שהאירועים בסיפור בדיוניים ומזעזעים בכוונה תחילה, הקונספט אינו זר לחלוטין. דברים כמו מרד, שלטון מדכא, הקרבה לצורכי בידור והישרדות יכולים להימצא בהיסטוריה האנושית ובספרות (קולינס אף לקחה הרבה השראה מהם). אומנם, פחות מדובר על ימינו אנו, אך בשביל אנשים המאמינים במחזוריות ההיסטוריה או בהתדרדרות החברה האנושית, לא מדובר רק בדמיון אלא גם בעתיד.

 

ספיד

תארו לכם שאתם בנסיעה שגרתית באוטובוס עירוני, ולפתע אתם מגלים שעל האוטובוס נמצאת פצצה שלא נתנת לניטרול והיא תתפוצץ במידה והאוטובוס ירד נמוך ממהירות של 80 קמ"ש. אנחנו משערים שלא הייתם רוצים לעלות על אוטובוס כזה, ולמרות זאת השחקנים קיאנו ריבס וסנדרה בולוק המככבים בסרט נקלעו לסיטואציה ההזויה הזו. עלילת הסרט "ספיד" מדמה בדיוק את המקרה הזה. למרות שמדובר בסיכויים מאוד קלושים שמקרה כזה יתאפשר (במיוחד במדינת ישראל), בארה"ב קרו המון מקרים בהם הוכנו פצצות מאולתרות ע"י מפגעים וכן גם אפשרית הטכנולוגיה של פצצה המושפעת ממהירות תנועה. אבל עם המלחמה של העולם החופשי בטרוריסטים, אנחנו לא צופים (ומקווים) שמקרה כזה יתרחש בשנים הקרובות. 

 

סאן אנדרס

רעידות אדמה הן דבר שגרתי שמתרחש כל הזמן, אמנם אם ראיתם את הסרט "סאן אנדרס" בכיכובו של דווין ג'ונסון (דה רוק) הייתם מבינים את גודל הנזק שרעידת אדמה עשוייה לגרום. עלילת הסרט "סאן אנדרס" מראה לנו מה עלול לקרות (ואכן עלול) אם רעידת אדמה בעוצמה חזקה תפגע בעיר מודרנית כמו לוס אנג'לס- התוצאה היא הרס מוחלט של בניינים, תשתיות וכן עשרות אלפי קורבנות. על אף שזה נשמע אירוע מרחיק לכת ומפלצתי, לצערנו האנושות כבר חוותה אירועים כמו אלה. אגב, המקרה הספציפי לגבי לוס אנג'לס כקורבן לאסון מפלצתי אכן אפשרי, מתחת למחוז קליפורניה נמצא שבר סאן אנדרס (ממנו הגיע שם הסרט), השבר מהווה הפרדה בין שני לוחות טקטוניים; ובכל פעם שאחד מהלוחות זז, מתרחשת רעידת אדמה בכל המחוז. גם אצלנו בישראל קיים השבר הסורי-אפריקאי, המהווה את אותו איום שעשוי להתרחש בכל רגע נתון (כמובן לא באותן העוצמות כפי שמתואר בסרט).

 

משחקי חובה

הסרט הבא לגמרי מפחיד. ולא בגלל סצינות העלילה שלו, אלא בגלל שאנחנו לגמרי קרובים למציאות התסריט. משחקי חובה מספר על משחק נוער חברתי עתידני ולא חוקי בו המשתתפים מתחלקים לשניים - "שחקנים" ו"צופים". מיד בהרשמתכם למשחק אתם צריכים להחליט לאיזו קבוצה להשתייך. איך המשחק עובד? מנהלי המשחק (שאגב, לא ידוע מי הם) מחליטים לתת לך חובה אותה עליך לצלם באמצעות הסלולרי שלך בלבד. עמדת במשימה? תרוויח את סכום הכסף המוצע בהתחלה. לא עמדת בה? תפסיד את כל מה שהרווחת. כמות הצופים היא המדד להצלחתך במשחק וכן יכולים לצ'פר את השחקנים האהובים עליהם - רשת חברתית לכל דבר, ממש כמו לייקים ועוקבים וצופי "לייב" ו"סטוריז" למיניהם. במציאות עתידנית כמו שלנו והעולם הוירטואלי-חברתי מתפתח ומגיע לפעמים למקומות די הזויים, המשחק הזה קרוב להתגשם. השאלה האם זה ייעצר בזמן כמו בסרט או שיהיה מאוחר מדי?

 

ארמגדון

אם אנחנו כבר באווירת אסונות, נספר לכם שגם עלילת הסרט ארמגדון אפשרית ואפילו כבר קרתה בעבר. עלילת הסרט עוקבת אחרי צוות קידוח בראשה עומד הארי בגילומו המצויין של ברוס וויליס, אשר מגוייס על ידי נאס"א לעצור אסטרואיד עצום המאיים לפגוע בכדור הארץ ולהשמיד את כולו. אמנם תסריט מפחיד אך גם ריאליסטי שאף קרה כזכור לנו לפני 66 מליון שנה אי שם בעידן הדינוזאורים וגרם להכחדתם. נספר לכם גם שאסטרואידים פוגעים כל הזמן באטמוספירת כדור הארץ שלנו, בין 37 ל-78 אלף אסטרואידים מכוונים לכדור הארץ מדי שנה;  איך זה שלא הרגשנו כלום? כי מרבית האסטרואידים הם קטנים ונשרפים עם כניסתם לאטמוספירה. אבל כמו בסרט, ייתכן תרחיש בו אסטרואיד עצום (שהאטמוספירה לא תוכל לעצור) יאיים לפגוע בכדור הארץ שלנו, ובמקרה הזה אנחנו מקווים שברוס וויליס וצוותו יהיו שם כדי להגן עלינו. אנחנו אופטימיים.

 

שכחו אותי בבית

אם עד עכשיו תארנו לכם אסונות נוראיים וגדולי ממדים, נספר לכם על תרחיש שקורה כמעט בכל בית. מי מאיתנו לא זוכר את קווין הקטן והחמוד שהוריו שכחו אותו בבית כשנסעו לחופשה עם כל אחיו האחרים, במהלך שהותו לבד בבית, ניסו זוג פורצים ערמומים לפרוץ אל ביתו ולגנוב את כל רכוש המשפחה. אמנם זוג הפורצים לא הצליחו בסופו של דבר להגשים את מטרתם בזכות קווין האמיץ שהראה להם כמה הוא מוכן להגן על ביתו וטמן להם מלכודות שתוצאותיהן היו מצחיקות עד כאב לצופים בבית. ולצערנו, לא חסרים היום שודדים וגנבים שמחפשים לפרוץ לבתים ולרוקן אותם מכל רכוש וכסף. לכן אנו מזכירים לכם בכל ערב לפני שאתם הולכים לישון לנעול טוב את הדלתות ואף לקבל השראה יצירתית מהמלכודות שקווין המתוק הכין לגנבים.

 

כמעט מפורסמת

נכון שבכלל מדובר בספר, אבל אחרי העיבוד הקולנועי המוצלח לא יכולנו להשאר אדישים. "כמעט מפורסמת" מספר על הפיכתו של תומר לכוכב הריאליטי המוזיקלי הכי חם בישראל - ועם הפרסום בא מחיר התהילה שמשפיע גם על הסובבים אותו שמשקיעים בו ימים כלילות, וגם למעמדה של אחותו הקטנה בבית הספר שלה - דבר שמשנה את אישיותה לחלוטין והיא שוכחת את העקרונות שלה. בישראל 2017, יש לא מעט בני נוער שהופכים לכוכבים גדולים, חלקם אף מצלחיים להסתנוור מהתילה, אפילו אם היא "בערך" נגעה בהם. לכן, לא נתפלא אם סיפור שכזה אכן יכול לקרות. רק נזכיר שכמו שהיו זיופי הצבעות וקניית הצבעות בסרט, זה קרה גם ב"כוכב נולד" פעמיים. מחיר התהילה? האמת שאין מפחיד מזה.

כמעט מפורסמת - טריילר. באדיבות יונייטד קינג
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות