ת'ור ראגנארוק: "מהנה ומבדר אך לא רציני". צילום: באדיבות פורום פילם

ת'ור ראגנארוק: "מהנה ומבדר אך לא רציני"

אחרי "שומרי הגלקסיה 2" ו"ספיידרמן: השיבה הביתה" מארוול סוגרת את שנת 2017 עם הסרט השלישי בסדרת ת'ור בכיכובו של כריס המסוורת' שזוכה בסרט זה למייקאובר רציני. הכותר החדש של מארוול מספק לנו שעתיים עמוסי אפקטים מודרניים, אקשן והומור עצמי בלתי פוסק. אך אם אתם מצפים למצוא סרט מקורי שלוקח את עצמו ברצינות, סביר להניח שלא תמצאו את זה בסרט הזה. ביקורת.

ארבע שנים עברו מאז יציאת הסרט הקודם בסדרת סרטי ת'ור; והאמת היא שעל אף פרק הזמן הגדול, יורשו "ת'ור ראנגארוק" לא מחדש שום דבר. שלא תחשבו לא נכון, מדובר בסרט מעולה שלגמרי שווה את השעתיים שלכם; מדובר בסרט עטיר אפקטים בני זמננו, מספר קרבות מותחים ומשחק מעולה מצד הקאסט. מצד שני הוא לא מביא קונספט שלא ראינו בעבר ואם ציפיתם לצאת מהסרט בדמעות הסיבה האפשרית היחידה היא רק בגלל שכריס המסוורת' נשוי, לא מעבר לזה. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסרט ממשיך את קו העלילה של הסרט הקודם, ונפתח במונולוג של הגיבור ת'ור (כריס המסוורת') כאשר הוא שבוי בכוכב הלכת סאקאר ללא פטישו המווה את מקור כוחו (ת'ור ללא הפטיש שלו, הוא כמו כריש ללא שיניים). לאחר מכן הוא מגיע לאסרגד שהיא עיר מולדתו ומגלה כי לאביו אודין לא נשארו עוד הרבה ימים לחיות, ומגלה לו כי לו ולאחיו לוקי (טום הידלסטון) יש אחות בכורה בשם הלה (קייט בלאנשט) אותה אביהם הגלה בגלל אכזריותה. כמובן שלא נגלה לכם את הכל, אבל נרמוז כי שני האחים יפגשו אותה ואת כוחה העצום, ת'ור מאבד לגמרי את הפטיש שלו וימצא את עצמו בקרב גלדיאטורים מטורף בו הוא ייאלץ להילחם מול חברו הוותיק; הענק הירוק.

ת'ור והענק הירוק
ת'ור והענק הירוק © צילום: באדיבות פורום פילם

הסרט שאורכו שעתיים (שעתיים ו-10 דקות אם להיות מדוייקים) עשוי בצורה מעולה ומבדרת, הקצב טוב, המשחק והמבטא הבריטי הכובש של כריס המסוורת' בהחלט מוסיף; קרבות מרשימים עם אווירה אפית, איפור מרשים על דמותה של הלה, המון רגעי קומדיה ואזכורים לסרטים קאלסיים אחרים וגם הופעת אורח מפתיעה של מאט דיימון בתפקיד קומי. וכל הטוב הזה עטוף במנות אפקטים מרהיבים ברמה הכי מודרנית שיש שבהחלט הופכים את הסרט לתענוג בידורי- בדיוק כמו שמארוול יודעת לעשות.

טריילר הסרט
 

באותה נשימה שבה מארוול יודעת לעשות קומדיה, מארוול לוקה בחסר כשמדובר בלייצר רגש ורצינות. לא מצאנו שום נקודת הזדהות או ייחוס לערכים לחיים בסרט. על אף היותו מצחיק, מותח ומבדר; הסרט לא מביא קונספט מקורי מיוחד או רגש מסויים בעלילת הסרט שזה משהו שמעט חסר. העלילה היא דבר שכבר ראינו בעבר, אין טוויסט או קאמבק מפתיע וזה לא מבדיל את העלילה שלו משאר סרטי מארוול. נוסף על כך, היינו שמחים אם הסרט היה מכניס טיפה יותר רצינות בעלילתו ולא רק סרט שבא להיות מצחיק ומגניב. בניגוד לדי.סי (בעלת; וונדר-וומן, באט-מן וכ'ו...) שעושה את העבודה בדיוק הפוך והסרטים שלה כלכך קודרים ודרמטים לפעמים עד שאנחנו שוכחים איך זה לצחוק. אם מארוול רוצה להמציא את עצמה מחדש מבלי להפוך למתחרה שלה; היא צריכה למצוא נקודת איזון בין הדרמה והקומדיה, שתשאר מצחיקה כמו שהיא אך שבבסיסה נוכל למצוא סיפור מרגש ורציני.

© צילום: באדיבות פורום פילם

לסיכום, ת'ור ראגנרוק הוא יורש לגיטמי להיסטוריית הסרטים הארוכה של מארוול. הוא מצחיק ברובו, כולל המון סצנות אקשן מספקות ועולה בקנה אחד על סרטו הקודם שהיה הרבה יותר טיפשי. עם זאת, הסוף צפוי (במיוחד אם אתם צופים וותיקים של מארוול) ואין יותר מדי נקודות מפנה בסרט, ובעקרון הסרט ברובו הוא אבסורד. אך זה לא אמור למנוע מכם ללכת לקולנוע עם כמה חברים טובים, פופקורן ענק ושתייה ולהנות משעתיים ועשר דקות של אקשן קומי עמוס אפקטים שלא מתנצל על היותו לא רציני. בסה"כ חשוב לזכור כשבאים לראות סרט של מארוול, באים להנות ולצחוק, אלה מכם שמחפשים ריגוש ועומק- אנחנו ממליצים לכם לחכות לכותר הבא של די.סי הלא הוא "ליגת הצדק" שייצא לאקרנים בעוד שבועיים.

 

 

תגובות