ליגת הצדק: עלילה נדושה ומיותרת, אך נחמד לצפייה. צילום: באדיבות גלובוס מקס

ליגת הצדק: עלילה נדושה ומיותרת, אך נחמד לצפייה

חבורת גיבורי העל מגיעה סוף סוף למסך באחד הסרטים המדוברים של השנה, אך האם בכלל היה שווה לחכות? ביקורת סרט

לרגע נדמה שעוד פנטזיית קומיקס מתגשמת - ליגת הצדק, חבורת גיבור על נוספת מגיעה למסך הגדול ומהווים תקווה בלב להצלחה קולנועית, בעיקר לאחר סרטה המקדים של "וונדר וומן". ובכן, אולי קצת מוקדם מדי לשמוח?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

עלילת הסרט מתרחשת לאחר מותו של סופרמן (כפי שקרה בסופו של "באטמן VS סופרמן"), העולם צריך להתמודד עם השגרה וללא גיבור על עם תקווה בעיניים, אלא שאז, מגיע הנבל התורן שגורם לבאטמן לאחד את וונדרוומן, פלאש, אקווה מן וסייבורג כחבורת על. על פניו נשמע מבטיח, אך כגודל הציפייה כך האכזבה מהתעסקות התסריטאים על פיתוח העלילה. 

 

נתחיל עם הנבל שכל פועלו מתרכז בלהשמיד עולמות להנאתו, דבר שראינו בלא מעט סרטי גיבורי על ותכלס? כבר משעמם, לא מעניין, לא מקורי ולא יצירתי. כל הסרט עובר בצורה חסרת טעם בעקבות עלילה שהשיאים שלה צפויים כמה סצינות לפני. סיפור הבסיס הוא זה שהרס את כל ההוויה והנאה משאר הסרט, ברגע שהיעד לא טוב, זה משפיע על כל הדרך אליו, וחבל כי יש כמה רגעים טובים (כאלו שלא משפיעים על העלילה).

© באדיבות גלובוס מקס

נקודות האור שבסרט, מלבד גל גדות שגם כאן מקסימה אותנו ועושה עבודה טובה (אך זה לא כזה עוזר לסרט לצערנו) החיבור בין קאסט הליגה הוא בהחלט טוב, יש דינמיקה שכיף לראות, DC הפנימו באופן רשמי שהסרטים שלהם צריכים להיות קלילים יותר ולכן הגדילו את הפאנצ'ים והרגעים הקומים, הצילום של הסרט בהחלט מרשים ומכניס אותך לעולמם (בעיקר אם אתם צופים בו ב-3D) וכמובן - הפלאש (עזרא מילר). 

© באדיבות גלובוס מקס

הגרסה הקולנועית לגיבור המהיר בעולם היא בהחלט נקודה שמעוררת ומרעננת את "ליגת הצדק", השחקן הצעיר מביא איתו אנרגיות מעולות, יכולות משחק קומיות ולא מעט רגעים קורעים על המסך, כאלו שהפכו אותו ללהיט התורן ועשו לנו חשק לסרט משלו - רק בשביל להראות למארוול שגם הם (DC) יודעים לייצר "ספיידרמן" משלהם. ה"קראש" שלו כלפי וונדר וומן או להיות גיבור אבל כזה שמאפשר לעצמו לפחד - עושים אותו כאחד מהתוצרים הטובים בתוך כל הטרראם הזה ואפילו מעבירים איזה מסר קטן על הדרך.

נכנס מהר ללב
נכנס מהר ללב © באדיבות גלובוס מקס

אם נסכם נגיד ש"ליגת הצדק" הוא סרט קצת מיותר, אולי לא מבחינת הציוות או סיפתח לחבורה, אבל העלילה שלו פשוט איכזבה ולא באמת חידשה וקידמה אותנו לאף מקום, לא יצאנו משם בתחושה שזה ה-סרט שאנחנו חייבים להגיד לכולם לצפות בו ושהיה שווה לחכות לו, כאן זה לגמרי לא המצב, הבאזז הגדול סביב הסרט מסתכם בזה שהם יהיו כאן לעוד סרטים, שאולי שם כבר ילמדו את הלקח וישתפרו. לצד זאת נציין שסצינות הלחימה היו מעולות ממש (שזה הדבר הכי מגניב בסרטי גיבורים), חיבור הקאסט הוא טוב בבסיסו ושאולי יש מקום לשיפור אבל בכל זאת כיף לצפות בו כי הוא נחמד. חבל ש-DC לא השקיעו בפיתוח העלילה בסרט הזה כפי שהם משקיעים בעלילות המצויינות של סדרות הטלוויזיה של הגיבורים שלהם ("הפלאש", "אגדות המחר", "החץ").

תמיד כיף לראות אותך
תמיד כיף לראות אותך © באדיבות גלובוס מקס
תגובות