"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" - עוגה קולנועית במיטבה. צילום: באדיבות פורום פילם

"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" - עוגה קולנועית במיטבה

אין דרך יותר טובה מלקנח את שנת 2017 מאשר סרט חדש בסאגת הפנטזיה של דיסני- אך האם כותרה החדש "מלחמת הכוכבים: אחרוניי הג'דיי" שווה את הכסף שלכם או שמא מדובר בסרט רדוד ומאכזב. ביקורת

לא סתם סאגת "מלחמת הכוכבים" הפכה לאחת מהקלאסיקות הקולנועיות הגדולות בכל הזמנים. סדרת הסרטים משלבת עלילה יוצאת דופן בסגנון סיפורי התנ"ך היפייפים עם אלמנטיים עתידניים שמתרחשת אי שם בעתיד בחלל החיצון. היום (ה') הסרט החדש בסדרה, "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" יוצא בבכורה ארצית ואנחנו קוראים לכם לרוץ לבית הקולנוע הקרוב לביתכם, כי מדובר בסרט שהוא יורש עצר מצויין לסדרת הסרטים שהכתיבה מחדש את ז'אנר הפנטזיה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הטריילר הרשמי לסרט "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי"
 

לאלו מכם שלא בקיאים בהיסטוריה של סדרת הסרטים - הסרט החדש הוא המשך לסרט השביעי שיצא בשנת 2015, ובו אנחנו נכנסים אל מלחמה בין גלקטית בין הצד האפל לצד הטוב. המסדר הראשון הוא ארגון אכזרי המנסה לכבוש את הגלקסיה כולה ולהשמיד את צד האור- לוחמי הג'דיי הם קבוצת מורדים שמתנגדים לשלטון האכזרי ומנסים לאורך כל הטרילוגיה לשים קץ לשלטון הדיקטטורי של הצד האפל ולהביא לשגשוג והרמוניה ברחבי הגלקסיה כולה.

העלילה בסרט הנוכחי עוקבת אחרי שני סיפורים מרכזיים: ריי (דייזי רידלי המהממת) היא לוחמת צעירה ומלאת כריזמה ששואפת להמשיך את מורשת הג'דיי שהשאיר מאחוריו לוק סקייווקר הלוחם הוותיק. במקביל אנחנו רואים כיצד המורדים (הצד הטוב) מנסים להימלט מזרועותיהם של המסדר הראשון שרוצה להשמידם ולחסל את כל לוחמי הג'דיי. במהלך הסרט אנחנו נחשפים לתהליך הכשרתה של ריי ללוחמת ג'דיי מוכשרת ואת ניסותיהם של שלושה מורדים לחדור לספינת החלל של המסדר הראשון ולהשמיד אותה. לא נגלה לכם הכל אבל כן נוסיף שהעלילה מקבלת מספר טוויסטים מפתיעים שהופכים את הסרט למעניין אפילו יותר. 

© צילום: באדיבות פורום פילם
נשים בצד לרגע את העלילה המצויינת שבנויה היטב ולא יכלנו לבקש אחת טובה יותר ונתייחס לקאסט המעולה בכיכובם של מארק המיל (לוק סקייווקר) שמראה שגם בגיל 66 הוא יכול לזוז ולהילחם כמו לוחם ג'דיי אמיתי. הקאסט הצעיר יותר שנכנס לנעלי המורדים באופן מצויין, ולבסוף גם המשחק המעולה והמרגש של השחקנית קארי פישר שנפטרה לפני שנה מדום לב - וכל סצנה שלה בסרט הייתה מדוייקת, כריזמטית ומלאת רגש, ומלווה בתחושת צער שלא נזכה לראות אותה שוב בסרטים עתידיים.

תחסר לנו- קארי פישר ז
תחסר לנו- קארי פישר ז"ל © צילום מסך

ואיך אפשר להזכיר את מלחמת הכוכבים מבלי לדבר על האפקטים המטורפים שכבר קשה לשים לב שמדובר בעבודת מחשב ולא בדבר מציאותי. פיצוצים, יצורים וקרב ייריות לייזר באים לידי ביטוי באופן מושלם דרך האפקטים העתידניים שלא זכינו לראות על מסך הקולנוע עד היום. ואליהם גם מצטרף הפסקול המצויין שהלחין ג'ון וויליאמס שמוסיף ותורם לאווירה.

BB-8 הדמות שכבשה את הילדים
BB-8 הדמות שכבשה את הילדים © צילום מסך

לסיכום, הסרט החדש בסדרת מלחמת הכוכבים עשוי בהחלט מכל החומרים הנכונים, הוא מציג עלילה נכונה שכתובה היטב עם נגיעות מדוייקות ברגש, קאסט שחקנים שמתיישב בול ולא היינו מוצאים אלטרנטיבות טובות יותר והוא עטוף במארז אפקטים ופסקול שהופכים את הכותר החדש של מלחמת הכוכבים ליצירת מופת קולנועית. אין בו רגעים מיותרים וטמונים בו מסרים נכונים לחיים. אפילו העובדה שאורך הסרט הוא למעלה משעתיים וחצי, לא מנעה מאיתנו לקום אפילו לשירותים כדי לא לפספס אף לא פריים אחד מיצירת המופת החדשה של סדרת מלחמת הכוכבים. "מלחמת הכוכבים: אחרוניי הג'דיי" הוא למעשה עוגה קולנועית טעימה במיטבה, ולכם נשאר רק לטרוף אותה ולהנות.

 
 
תגובות