דדפול 2: "חזק בעיקר בזכות ההומור שבו". צילום באדיבות פורום פילם

דדפול 2: "חזק בעיקר בזכות ההומור שבו"

כשאמרו שדדפול 2 מגיע בקרוב לקולנוע, שמחתי אבל לא יתר על המידה. בתור אחד שנהנה במידה ממוצעת מהסרט הראשון, קיוויתי שהסרט השני יתעלה על קודמו ויצליח לשעשע אותי יותר. ביקורת סרט

לאחר שהסרט הראשון של "דדפול" גרם למעריצים רבים להתאהב בגיבור העל הכי סרקסטי בהוליווד, מצופה מהסרט השני לקחת צעד אחד קדימה ולהגזים יותר. עם חששות לגבי הגבלת הגיל של הסרט (16+) הגעתי אל הסרט בלי יותר מדי ציפיות. מה חשבתי על הסרט החדש של "דדפול"?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אפתח את הביקורת בכך שכתיבת עלילת הסרט זה אתגר בפני עצמו. כמעט בלתי אפשרי לכתוב את קו העלילה המרכזית בצורה ברורה מבלי לעשות ספויילרים. "דדפול" (ראיין ריינולדס) פוגש לראשונה בצורה הקשה ביותר את מושג הכאב. למרות כוחותיו שמונעים ממנו באמת לסבול ולכאוב, הסרט מתמקד בכאב של דדפול במישורים רבים. וויד ווילסון (מי שלא וודאי, אז דדפול) בונה צוות בשביל להילחם בדמות רעה. ולכן זה מוביל אותי לכך שבסופו של דבר, זה סרט קלישאתי שמתעסק בחבורה שנלחמת ברוע ומנסה לעשות טוב. כמובן שבגלל שמדובר בדדפול אז הכללים הרגילים ישברו והכל בכוונה יהיה שונה.

 
צ'ימי צ'נגה: 10 עובדות שאולי לא ידעתם על דדפול
תומר כרמלי
פחד מפרות ורומן עם המוות הן רק שתי עובדות שאולי לא ידעתם על גיבור העל במסכה האדומה שיחזור השבוע למסך הגדול בסרטו השני בסדרת דדפול. אז למה הוא יכול להצמיח לב מחדש ואיך הוא יצר את המסכה שלו? המשיכו לקרוא!

ונסה (מוריאן בקריאן), זו שהכרנו בסרט הראשון בתור אהבת חייו של וויד, אומרת לו במהלך הסרט ש"הלב שלך לא במקום הנכון", מה שגורם לדדפול לצאת לחיפוש מסוים. כך שכשאנו נפגשים עם ראסל (ג'וליאן דניסון), ילד מוטנט בעל יכולות פירוטכניות (שימוש באש) שעבר התעללות במוסד למונטנטים צעירים, אנו נחזה במערכת יחסים חדשה של דדפול עם ילד קטן. לבסוף, נכיר את דמות שתשחק את תפקיד הרשע בסרט. תגידו שלום לקייבל (ג'וש ברולין), סייבורג בעל יד ממתכת שהגיע מהעתיד בשביל למנוע משהו עתידי שקורה. קייבל עושה את כל מה שעושה מכאב ונקמה, וחייב להודות שלא הרגשתי שהוא חידש לי משהו בתור דמות.

היי קייבל
קייבל © באדיבות פורום פילם

הנקודה הבאה שחייבים להזכיר וזה יהיה עוול לא להזכיר אותו בראשית הביקורת: ההומור. הסרט הראשון היה ידוע בהומור מתגלגל ומפתיע. הגעתי לסרט השני עם ציפייה לצחוק מתגלגל לא פחות וגיליתי שלא רק קיבלתי את זה, אלא התסריטאים התעלו על עצמם והצליחו לכתוב קטעים שגרמו לי, וכך לאולם הקולנוע, לשאוג מצחוק בלתי פוסק לחלקים נרחבים בסרט. גם כשזה לא הזמן לצחוק, ואנחנו מתמודדים עם קטע שאמור להיות הכי עצוב ביקום, אתם תרצו לצחוק ותרגישו לא בנוח. לעומת זאת, ההומור שימש את התסריטים בתוך חיפוי לחורים בעלילה. במקום לענות על חורים שמתגלים בעלילה, התסריטאים כתבו קטעי הומור מוגזמים וטובים, אך גרמו לנו להבין שהעלילה לא טובה ואם ההומור לא היה, אז ככל הנראה שזה היה הורס את חווית הצפייה מאוד.  

דדפול מלא שטויות
דדפול מלא שטויות © באדיבות פורום פילם

דדפול מראה את כוחות העל שלו בשיא תפארתם: יורים בו, חותכים אותו, פוצעים אותו, הוא שובר את כל העצמות, וכל זה לא עוצר אותו במשימות הגדולות שיש לו להספיק במהלך ה-120 דקות שיש לסרט. מכוחות על אל כוחות על, זה הזמן להכיר את אחת המגויסות של דדפול והיא דומינו (זאזי ביטז). כוח העל שלה הוא מזל, פשוט כך. דדפול יצהיר בקול רם שאין באמת כוח שכזה, אבל היא באמת בעלת מזל רב יותר מדי. מעבר לשאלה פילוסופית נהדרת שכוחות העל האלו מעלים, אני חייב להודות שנהניתי מהשחקנית שעשתה עבודה נהדרת ואני רוצה סרט שלם רק שלה. סרט שיקראו לו "מזל" ויהיה מלא בהומור, בכיכובה של השחקנית זאזי ביטז. 

דומינו המדהימה
דומינו המדהימה © באדיבות פורום פילם

מה שדדפול עושה לאורך הסרט הוא שחיטת כל הפרות הקדושות שקיימות בעולמם של גיבורי העל. מבחינת דדפול, כל גיבורי העל, כולל אלו שלא מעולם הקולנועי שלו, לא מוגנים מפני ביקורת, ירידה או בדיחה במקום. בנוסף, חשוב לי לציין לטובה את הפסקול בסרט. המוזיקה נהדרת וטובה, נכנסה למקום וליוותה את הסרט בצורה מושלמת. האפקטים החזותיים וכל מה שבחלקת הארט היה טוב, ולא יותר מזה. לאורך הסרט, כיאה לוויד ווילסון, שבירת קיר רביעי היא ברורה והם עשו את זה מעולה.

נקודה אחרונה שאני מרגיש מחויב להגיד בקול רם, זה דירוג הסרט. בדומה לסרט הקודם, גם דדפול 2 הוגבל מגיל 16 ומעלה. להבדיל מסצנות מין שהיו בראשון ולא קיימות בסרט השני, לפי דעתי הסדיזם הוכפל ואפילו שולש בהשוואה לראשון ואני לא מבין איך הדירוג הזה הוא הגיוני. הרבה מהסצנות הן ויזואליות ברמה קשה, ואני לא בטוח שהדירוג הזה הוא הנכון.

מזכירים שהוא נראה כמו אבוקדו
מזכירים שהוא נראה כמו אבוקדו © באדיבות פורום פילם

בשורה התחתונה, מדובר בסרט שהכותרת הגדולה שלו זה הומור. לצד זה, הומור מחפה על תשובות עלילתיות שעלינו לקבל ובעיניי זו נקודה לא טובה בסרט אך לא הורסת חוויה. בסרט יש אלמנטים של כאב וחיפוש עצמי, וזה מפתיע לשמוע על זה מדדפול. בסרט הזה מצאתי את דמות המשנה האהובה עליי כרגע והיא דומינו, ואני מקווה לשמוע עוד עליה. האפקטים טובים, הסאונדטרק מושלם וראיין ריינולדס מציג מה זה אומר דדפול ב-200 אחוז שלו. הדירוג בעיניי לא במקום ומישהו צריך לעשות חושבים אם זה נכון.

תגובות