עשוי מצוין: "חיפוש" הוא סרט מתח מדויק שעולה על הציפיות. צילום: באדיבות פורום פילם

עשוי מצוין: "חיפוש" הוא סרט מתח מדויק שעולה על הציפיות

עולם האינטרנט והסכנות בו הוא תמיד רעיון טוב לסרט מתח במיוחד בעידן של היום ובדיוק בזה עוסק "חיפוש". הסרט יודע לשמור על מתח ויש בו כמה נקודות מפנה מצוינות. ביקורת

חלקכם אולי זוכרים את הסרט "הסר חבר" ("Unfriended") משנת 2014, שהביא חידוש מאוד משמעותי לקולנוע ויצר מיני-ז'אנר חדש ובו סרטי מתח או אימה שמוצגים דרך מסך המחשב של הדמות הראשית לאורך כל הסרט. אמנם הביקורות של "הסר חבר" לא היו טובות במיוחד אך לדעתי זה סרט חשוב מאוד, שבזכותו גם נוצר הסרט הזה ואפילו יש מחווה קטנה ל-"הסר חבר" בסרט "חיפוש" כשהשם של הדמות ב-"הסר חבר" מופיעה במסך בשלב מסוים בסרט.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אניש צגנטי זה שם הבמאי של הסרט, שזה הסרט באורך מלא הראשון שלו אחרי כמה סרטים קצרים. הבימוי שלו היה טוב מאוד, המשחק, התנועה והמעברים היו אמינים ומחוברים. לא מפתיע שצגנטי רק בן 27, הרי הוא הצליח להשתמש במסך מחשב בצורה הכי מדויקת שאפשר ובכך נתן לי בתור צופה להישאב לתוך הסיפור. הקונספט המיוחד אמנם לא מכיל את המבע הקולנועי שניתן לראות בכל שאר הסרטים, אבל פותח דלת חדשה של אמצעים אמנותיים שהבמאי יכול לשחק איתם, וכך באמת היה. "דיאלוגים" בין דניאל, הדמות הראשית, ובין המסך שהיו רק באמצעות המבטים שלו עשו עבודה מצוינת.

הסיפור מספר בעצם על נערה בשם מרגו שיום אחד נעלמת ולא חוזרת הביתה. אבא שלה, דניאל, ממהר לקרוא לבלשית משטרתית שתעזור לו למצוא את הבת שלו. הקצב והתהליך של הבלשית לא מספקים אותו בכלל והוא מחליט לחקור גם הוא מהצד. בדרך הוא פוגש צדדים בבת שלו שהוא לא הכיר וכנראה גם לא היה מכיר. לדעתי זה סיפור טוב מאוד שמאפשר להעביר בדיוק את המסרים שהבמאי רוצה להעביר בצורה מקורית ומיוחדת.

© צילום: באדיבות פורום פילם

כל הסיפור סובב סביב החיים של מרגו ברשת. זה נושא מאוד רלוונטי לעולם שלנו היום, כשנערים מסוגלים לנהל חיים שלמים מאחורי המסך שלהם, בלי שההורים שלהם יודעים. דמות האבא היא הדמות הראשית, היא מגולמת על ידי השחקן ג'ון צ'ו שהופיע כאורח בסדרות כמו "האנטומיה של גריי", "איך פגשתי את אמא", סרטי "אמריקן פאי", "מסע בין כוכבים", שעושה עבודה טובה מאוד במשחק שלו. היה לי חבל קצת שהדמות שלו מעט תוקפנית כי זה גרם לי פחות להזדהות איתו, אבל מצד שני זה שירת את התפתחות העלילה.

נקודה חשובה שכדאי לדעת לפני שאתם הולכים לסרט היא שאתם תצטרכו להיות מאוד אקטיבים. הסרט עובר אליכם דרך כותרות, הודעות, מיילים, וכל מילה או סימן על המסך יכולים להיות איסטר-אגים או רמזים שיעזרו לכם להבין את העלילה ואת הבמאי טוב יותר.

 

הפחד הכי גדול שהיה לי לקראת הצפייה הוא שלא יהיה קצב מספיק מהיר ושהסרט ישעמם. למזלי זה לא קרה בגלל מתח שהצליחו לבנות ובאמת הישאבות שיש לתוך הסרט. לצערי אני חושב שלא כולם יצליחו לראות את הסרט הזה כי לראותסרט שמופיע כמסך מחשב במשך שעה וחצי זו חוויה שלא כל אחד היה נהנה ממנה מלכתחילה, וחבל כי מדובר בסרט מתח מצוין עם מסר חשוב שבא בצורה מקורית ומעניינת. אני ממליץ לכל חובבי קולנוע, סרטי מתח, או סרטים מיוחדים לראות את הסרט הזה כי אפשר ללמוד ממנו המון.

תגובות