ביקורת סרט: "הנזירה"- לא כזה קדוש כמו שחשבתם. צילום: באדיבות Tulip Entertainment

ביקורת סרט: "הנזירה"- לא כזה קדוש כמו שחשבתם

הנזירה השטנית שמסתמנת כהדבר הכי מפחיד שראינו על המסכים הגיעה בסרטה "הנזירה" אמש (ה') לבתי הקולנוע. למרות רגעי שיא מבעיתים ופסקול מצמרר נראה שכיוונו את הציפיות שלנו יותר מדי גבוה. ביקורת

בשבועות האחרונים פנייה המחרידות של דמות הנזירה כיכב לא מעט ברחבי האינטרנט, מה שגרם לצפייה גבוהה סביב הסרט "הנזירה" ורמז עליו כאחד מסרטי האימה הטובים של השנה. אלא שלאחר צפייה בו, אנחנו מבטיחים לכם שהוא לא כזה קדוש כמו הדיבורים עליו- למה? המשיכו לקרוא.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

העלילה של הסרט פותחת טוב, אנחנו מתוודעים על נזירה צעירה ששמה קץ לחיה עקב נוכחות זדונית ואפלה בדמות נזירה שמטילה אימה על מנזר מבודד אי שם בשנת 1952. נזירה צעירה בתחילת דרכה מתלווה לכומר בעל עבר רדוף והשניים נשלחים לרומניה על מנת לחקור את המקרה. אלא שבחצי הסרט, נראה שקו העלילה סוטה לסיפורים צדדים שלא באמת תורמים לשום דבר, ובסופו חותם בסוף די צפוי שלא מצדיק את כל המתרחש בסרט. ייאמר לטובת הפקת הסרט, שהם יודעים ליצור אווירה קריפית ועתיקה שבאה לידי ביטוי בעיקר חציו הראשון של הסרט.

 

גלגל הצלה שהסרט נשען עליו זה הפסקול המעולה שלו, המורכב ממעין שירת כנסייה קודרת בשילוב אפקטים קוליים מבעיתים- התוצאה, רגעי שיא מפחידים למדי שמוסיפים לאווירה הקריפית שהסרט משדר.

על אף שבטריילרים ובפוסטרים החסרנו פעימה עקב המראה המאיים של הנזירה עצמה, עם התקדמות הסרט היא הופכת פחות ופחות מלחיצה, עד שבסוף הסרט היא מאבדת כמעט לחלוטין את נוכחותה המאיימת. לעומת זאת, המפיק ג'יימס וואן (שביים את "לזמן את הרוע") מכניס את אותו קונספט המוכר ומציג לנו רגעי שיא מפחידים למדי עם פעמוני קברים מצלצלים, וגופות זזות- ואנחנו בספק אם אלו יעלמו מהזיכרון שלנו בזמן הקרוב- ועל זאת הוא מוכיח את מעמדו כסרט אימה טוב.

מפחידה רק מבחוץ, הנזירה
מפחידה רק מבחוץ, הנזירה © צילום: באדיבות Tulip Entertainment
 
ראיון מיוחד עם כוכבי הסרט "הנזירה"
תומר כרמלי
בראיון שנתנו כוכבי הסרט ג'ונס בלוג המגלם את פרנצ'י וטאיסה פרמיגה המגלמת את האחות איירין, מספרים השניים על החוויה לצלם במנזר עתיק ברומניה, על רגעים מוזרים במהלך הצילומים ומכינים אתכם להרבה צרחות באולם הקולנוע.
 קראו עוד »

הסרט הנזירה הוא בעצם "ספין-אוף" לסדרת סרטי "לזמן את הרוע" המרשימה. הדיבורים היו ש-'הנזירה' צפוי להיות הפרק האפל ביותר בסדרת הסרטים, בפועל אנחנו מבטיחים לכם כי הוא לא מפחיד יותר מקודמיו- שכן סרטי "לזמן את הרוע" עדיין שומרים על תואר "סדרת סרטי האימה המפחידה ביותר בשנים האחרונות". 'הנזירה' הוא פרק צדדי חמוד למדי ביחס לגיהנום שמציעים סרטי 'לזמן את הרוע' שבשנה הבאה יחזרו בסרט שלישי, ואנחנו כבר ממתינים בצפייה.

"אלוהים נגמר כאן"? לא ממש. מתוך הסרט "הנזירה" © צילום: באדיבות Tulip Entertainment

שלא תטעו, ''הנזירה'' הוא לא סרט רע- מדובר בסרט מפחיד למדי שמתעלה על מרבית סרטי האימה המוצעים כיום, אמנם כאמור הוא לא מגיע לרמה של קודמיו מסדרת "לזמן את הרוע". למרות העלילה המעט מבולגנת וצפויה, הסרט מתעטר ברגעי שיא מלחיצים למדי, סאונדטרק מקפיא דם ואווירה קריפית. וזה אמנם לא הופך אותו למפעל צרחות מהלך, אבל יכול לגרום לכם להרגיש קצת לא בנוח אחרי הסרט בזמן שתנסו להירדם.

שימו לב: הסרט מוגבל לגילאי 16 ומעלה

 
 
תגובות