עלילה דלה: "ונום" - סרט מצחיק וכיפי אבל מתחת לציפיות. צילום מסך מיוטיוב

עלילה דלה: "ונום" - סרט מצחיק וכיפי אבל מתחת לציפיות

סוני מציגה את הסרט הראשון ביקום החדש שלה, שהוא צמוד ליקום של מארוול. "ונום" הוא סרט שיצחיק אתכם, אבל מבחינה קולנועית חסרים בו כמה דברים חשובים. ביקורת

חברת סוני חיכתה לרגע הזה המון זמן, הרגע שבו היא מצטרפת לסרטי מארוול ומשתפת איתה פעולה בסרט שנמצא ביקום מארוול. מבולבלים? נסביר. לסוני יש זכויות על הסרט ספיידרמן, ו-"ונום" היה צריך להיות ספין-אוף של ספיידרמן ביקום של מארוול. בסוף הוחלט שסוני יפיקו את הסרט ביקום מהסוג של מארוול, אך לא יקום מארוול המקורי. כך שלא תמצאו שם אף דמות ממארוול. היום (ה') "ונום", בבימויו של רובן פליישר, מגיע לאקרנים. מה חשבנו עליו?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הסרט הוא מעיין שילוב מעניין וחדשני של פעולה, מדע בדיוני ואימה. הסיפור מספר על אדי ברוק, עיתונאי מצליח, שפוגש את ונום, יישות שמופיעה כמין גוש מוזר שחייב להישאב לאדם שמתאים לו כדי לפעול ולתקשר. ונום מתחבר לאדי, ובכך הם יכולים לדבר אחד עם השני ולעזור אחד לשני. המשחק של טום הארדי הוא מצוין ומתאים בדיוק לתפקיד. הדיאלוגים שלהם מצחיקים, לא שנונים במיוחד, אבל אתם לא תשארו אדישים אליהם.

הצילום, העריכה והאפקטים המיוחדים מצויינים ומכניסים אותנו לגמרי לתוך העולם של סוני, אין ספק שכאן הייתה עבודה נהדרת. כמו כן, גם המוזיקה, שהלחין לודוויג גוראנסון, היא מדהימה. אבל נראה שהיוצרים התעסקו כל כך הרבה בתחומים האלה, ושכחו קצת מהעלילה. ההתחלה טובה, וההתפתחות של העלילה פחות. לפעמים הקומדיה לא התחברה עם הקטעים כמו שצריך, לפעמים העלילה התקדמה מהר מדיי וסיפור האהבה בין אדי לאנני מאכזב ונבלע לגמרי.

 

דבר נוסף שהפריע לי הוא היכולות של ונום. הוא כל כך חזק ונוצר מצב שרוב הסרט הוא היה בלתי מנוצח ובכך זה לא היה מספיק מעניין. סצנות האקשן המטורפות גם לא היו מעניינות מספיק, כי הרי יודעים מראש מי ינצח. השיא של הסרט היה מאוד מהיר והיה יחסית צפוי. באופן כללי, בכל הסרט היו מעט מאוד הפתעות ונקודות מפנה לא צפויות.

המעריצים ציפו מסוני להגיע לסיווג צפייה של R, כלומר שליווי מבוגר יהיה חובה מתחת לגיל 17. בכל זאת, מדובר בסרט שאמור להיות עם נגיעות אימה, אך הדירוג הוא PG-13, כלומר שהצפייה מומלצת לגילאי 13 ומעלה. ברגע שסיווג הצפייה התפרסם כל המעריצים התלוננו. אני אכן מסכים שהסרט נראה כאילו התגמשו איתו ויש בו פחות אלימות ויזאלית כדי להגיע לקהל יעד רחב יותר.

© צילום מסך מיוטיוב

הסוף של הסרט גם הוא מאכזב, הוא לא ברור ומשאיר הרבה חורים. יש קצת תחושה שסוני התעצלה לסגור את כל הפינות ולדאוג שהסרט ייגמר כמו שצריך. בשורה התחתונה, מדובר בסרט שהתקציב שלו היה נמוך בהשוואה לסרטי מארוול, אך עדיין הוא לא הגיע לציפיות. הוא משעשע, עם אפקטים טובים מאוד וצילום מצויין אבל הוא לא מעבר לסרט גיבורי-על ממוצע. העלילה הוזנחה מעט, היא דלה, בקצב מסורבל ולא נסגרת כמו שצריך.

תגובות