"רובין הוד": סרט מופרך וצפוי עם שחקן ראשי מעולה. צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

"רובין הוד": סרט מופרך וצפוי עם שחקן ראשי מעולה

אגדת העם הקלאסית על האיש שגונב מהעשירים ומביא לעניים חוזרת בגרסה הוליוודית חדשה בכיכובו של השחקן הבריטי טארון אגרטון, חוץ מהמשחק והכריזמה שלו- תקבלו שעתיים של סרט מופרך חסר עלילה ועמוס באקשן לא מוצדק. ביקורת

זו לא הגרסה הקולנועית הראשונה שאנחנו זוכים לראות על מסכי הקולנוע שמנסה לעלל את סיפורו של רובין הוד, "הגנב הצדיק" שכל מה שהוא עושה זה לגנוב כסף מהשלטון האכזר ולתת אותו לפשוטי העם והנתינים- על הדף נשמע כמו סיפור חשוב בעל משמעות אמיתית ומטרה נכונה, על המסך? פחות.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

רובין הוד (טארון אגרטון) הוא אציל לשעבר ולוחם מחונן ולמוד קרבות. כאשר שב ממסעות הצלב בהם נלחם וחווה על בשרו את כאבי המלחמה, הוא מגלה שאהובת ליבו עזבה אותו כי חשבה שנהרג בקרב. כשהוא מוצא שבני עמו סובלים תחת שלטון של שריף אכזר, הוא מחליט לחבור למי שהיה אויבו בקרב (ג'יימי פוקס המעולה) שמגלם מעין לוחם ממוצא ערבי שזורק במהלך הסרט מילים בשפה הערבית שבהחלט שחררו כמה צחוקים בקהל. בעזרתו, כשרובין הוא אציל ביום וגנב בלילה, הם יוצאים למרד נגד השריף וצמרת השלטון של העיר נוטינגהם.

 

נתחיל מהנקודות החיוביות; הפלוס הכי גדול של הסרט הזה הוא בהחלט ליהוקו של השחקן טארון אגרטון לתפקיד "רובין הוד", אגטרון הבריטי שפרץ בתפקידו בסרטי קינגסמן כאגסי מציג יכולות משחק מעולות וכריזמטיות- תוסיפו את המראה הפיזי המאוד נאה שלו ותקבלו ליהוק מושלם. מלבד הליהוק, עלילת הסיפור מתרחשת בתקופת מסע הצלב השלישי בספירה המודרנית אנחנו מדברים על שנת 1200 לספירה- בזה נרשום לסרט נקודת זכות, הבמאי אוטו בת'הרסט בהחלט מצליח ליצור אווירה של אותה תקופה ואנחנו ממש נשאבים לתוך התקופה הזו. נשבח את הסרט בעוד חצי נקודת זכות; רגעי האקשן שמכסים לפחות 50% מכלל הסרט אמנם לא מוצדקים, כי זה ברור שיוצרי הסרט הכניסו אותם בגלל מחסור בעלילה ועל מנת להשאיר את הצופה מרותק למסך- אבל יאמר לזכות העורכים שמדובר ברגעים מעניינים מהירים ומלאי אקשן.

מלבד השחקן הראשי ורגעי שיא של אקשן, מדובר בסרט עם עלילה מאוד בנאלית צפויה וקלישאתית- שלא לדבר על כמות הפעמים בהם חזינו מראש מה הולך לקרות על המסך מרוב שהוא צפוי. התסריט סובל גם מחוסר היגיון גדול בהתפתחות אירועי העלילה שפוגע מאוד באמינות הסרט על אף האווירה המוצלחת שהוא משדר. אנחנו מקבלים סרט עם מחסור בחומר עלילתי ורגעי אקשן שמפצים עליו שלא במוצדק, והתוצאה היא רגעים שלמים נמרחים ומיותרים שהיו יכולים בהחלט להוריד בחדר העריכות. 

טארון אגרטון בהחלט מציל את הסרט הזה
טארון אגרטון בהחלט מציל את הסרט הזה © צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

לסיכום, את הקרדיט לגרסה המוצלחת של רובין הוד ימשיך לשאת הספר המקורי עליו נכתב- העיבוד ההוליוודי החדש כאמור מציג לנו את הסיפור שלו בדרך בנאלית משעממת. יוצרי הסרט שנראה שהיו מודעים לתסריט הבעייתי סיפקו לנו שני פתרונות; רגעי האקשן שברובם מחזוריים וסתם נמרחים ואת טארון אגרטון שדווקא כן עובד כפתרון ומצליח להביא עניין וסקרנות כשאר מגלם את רובין הוד- אבל כאן זה נגמר. אם אתם באים לראות את הסרט בגלל טארון אתם ככל הנראה תהנו, אבל כסרט טוב "רובין הוד" נכשל. נראה שגם גוף ופנים יפות לא מתעלים על עלילה טובה ועניינית.

תגובות