ScreenX: חוויה קולנועית מצוינת אבל לא מושלמת. צילום: אייל תגר

ScreenX: חוויה קולנועית מצוינת אבל לא מושלמת

יס פלאנט השיקה השבוע אולם קולנוע ראשון מסוגו בישראל, ה-ScreenX, הלכנו לבדוק אותו ועד כמה הוא משדרג את חווית הצפייה בקולנוע, ואין ספק שכולם חייבים לנסות אותו

אחרי השקעה של כ-1,250,00 ש"ח השיקה רשת יס פלאנט את האולם הראשון בטכנולוגית ScreenX. מדובר באולם מיוחד שכוללת 3 מסכים, מקדימה ובשני הצדדים. במהלך הסרט ישנם קטעים שבהם הסרט מתרחב לכל המסכים ואז הצפייה היא בשדה ראייה של 270 מעלות. האולם הראשון מהסוג הזה הוקם ב-2012 באסיה, מאז הוקמו 147 אולמות כאלה ברחבי העולם.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

החוויה מדהימה. אתם לא תוכלו לחוות דבר כזה בבית או בקולנוע רגיל. יש תחושה שהסרט ממש עוטף אתכם ואתם נשאבים לתוך הסצנות כמו שלא הכרתם. העובדה שזה רק בסצנות מסוימות מאוד תורמת כיוון שזה מרגיש שאתם נשאבים לסרט במקומות הנכונים ולא מאבדים את עצמכם בתוך הסרט. הסרט שאני ראיתי באולם החדש הוא "רפסודיה בוהמית", מה שהעצים מאוד את סצנות ההופעות ועוד סצנות חזקות.

אבל יש כמה דברים שחשוב שתדעו לפני שאתם מזמינים כרטיסים. החשוב ביותר הוא שצריך לשבת רחוק מהמסך, בשורות האחרונות. אם תשבו בשורות הראשונות אתם תפספסו משמעותית את החוויה באולם, וחבל. יחד עם זאת, המסך המרכזי, שבו תראו את רוב הסרט הוא קטן מהרגיל. כדי לתת יותר מקום לקירות הצדדיים ולתת זווית צפייה לקהל היה צורך בהקטנה מועטת של המסך, אבל הסצנות שהן יש את שלושת המסכים לגמרי שווים את זה.

 

אני חייב להודות שהיו לי כמה חששות לפני שהגעתי להקרנה. חשבתי שיפריע לי החיתוך בין המסכים, הזווית, שאני אפספס חלקים בסרט כי הם יהיו במקומות שונים אבל כל זה ממש לא רלוונטי. בצדדים אין את הסרט עצמו, רק תוספות שמשדרגות את הסרט. אתם לא צריכים להסתכל עליהם! תת-המודע שלכם כבר יעשה את זה, אין שם שום דבר חשוב, הסרט עצמו נמצא מולכם. זה נועד רק כדי שתשאבו פנימה, לא להוסיף לכם מידע חשוב או חדש.

בשורה התחתונה, אל תחששו שזה יפריע לכם. זה מוסיף מאוד. רק תזכרו להזמין כרטיסים בחלק האחורי של האולם. כרגע הסרטים שתומכים בטכנולוגיה ומוצגים באולם הם "שודדי הקריביים: נקמתו של סלאזר", "קינגסמן 2: מעגל הזהב" ו"פנתר שחור" "רפסודיה בוהמית" ו-"חיות הפלא הפשעים של גרינדלוולד". "אקוומן" עתיד לצאת בפורמט בקרוב.

תגובות