האנימטור הישראלי שעבד על "ספיידרמן: ממד העכביש". צילום: פרטי ובאדיבות פורום פילם

האנימטור הישראלי שעבד על "ספיידרמן: ממד העכביש"

ניר אביטל הוא אנימטור ישראלי שגר בקנדה כבר מספר שנים, במהלך עבודות שם בתחום האנימציה לקח חלק ביצירת סרט האנימציה החדש מבית מארוול "ספיידרמן: ממד העכביש". בראיון איתו הוא סיפר לנו על ההרגשה לעבוד על סרט כזה נחשב, על הדברים שלמד בישראל ועל סודות בעולם האנימציה

"ספיידרמןממד העכביש" מציג את הנער מברוקלין – מיילס מורלס, ואת אינספור האפשרויות של ממד העכביש, היכן שיותר מאחד יכולים לעטות על עצמם את המסכה של ספיידרמן. על הסרט שצפוי לצאת ביום חמישי הקרוב, עבדו המון מוחות יצרתיים על מנת ליצור סרט אנימציה ברמה גבוהה, אחד מהם הוא ניר אביטל- אנימטור ישראלי שמתגורר בקנדה ועבד על חלק ההנפשה בסרט. תפסנו אותו לראיון!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

איך הייתה החוויה לעבוד על סרט אנימציה בממדים של הוליווד?

"זה משהו שתמיד חלמתי לעשות וכיוונתי אליו מאז שנכנסתי לתחום האנימציה. עבורי זו חוויה מאוד מיוחדת וכיפית בעיקר בגלל שאני מאוד אוהב את עולם הקומיקס וגיבורי העל. גדלתי וצפיתי בסדרות אנימציה של אקס מן וספיידרמן של שנות ה-90, ולעבוד על משהו שגדלתי עליו זה דבר מאוד מיוחד בשבילי".

תיארת לעצמך שתגיע להצלחה בינלאומית שכזו?

"אני לא חושב שזה דבר שחשבתי עליו בהתחלה, חשבתי על מקצוע האנימציה באופן מעשי- עשיתי צעד אחר צעד: קודם למדתי את התחום, התנסיתי בו, עבדתי במקצוע הזה ולאט לאט להתמקצע בעולם הזה. רק שנהייתי מנוסה במקצוע, פתאום החלום הזה של לעבוד על סרט קולנוע נראה אפשרי אחרי הרבה שנים של עבודה".

האנימציה בסרט מזכירה מאוד ציורי קומיקס, ספר לנו קצת על הבחירה הספציפית הזו?

"הבחירה הזו התקבלה בשלב מאוד מוקדם של הסרט, הרבה לפני שאני הצטרפתי לצוות בתור אנימטור, אבל אני כן יכול לספר שהיוצרים, כריס מילר ופיל לורד, ושאר הצוות באו מקו מחשבה של ליצור סרט ספיידרמן שנאמן למקורות שלו אבל גם שיהיה שונה; אז הם לקחו את המקור של ספיידרמן שהוא הקומיקס, והקימו אותו לתחייה באמצעות האנימציה. מהנקודה הזו צמח כל הקונספט של הסרט וכל בחירה בפן הקריאטיבי של הסרט הייתה בשביל לשרת את הקומיקס".

צילום: באדיבות פורום פילם
"המקור של ספיידרמן הוא מהקומיקס" © צילום: באדיבות פורום פילם

על איזה חלק ספציפי בסרט אתה עבדת עליו?

"אני עבדתי על אפקט התנועה של הדמויות. אני מקבל סצנה ובה כל הדמויות והסביבה כבר מוכנים, אבל אני אחראי להזיז אותם ממקום למקום- כמו בובות דיגיטליות, זה בעצם לקחת דמות שהיא סטטית ולגרום לתנועה שלה להראות אמינה ושלא יראה כאילו מישהו מזיז אותה אלא שהיא זזה בכוחות עצמה".

אנימציה היא תהליך שדורש המון דיוק ועבודה על הפרטים הקטנים, כמה זמן לקח לך לעבוד על סצנה מסויימת?

"זו באמת עבודה מאוד אינטנסיבית, אבל גם מתגלמת- בעיקר כשאתה רואה את התוצאה בה הכל זז ביחד. אנחנו אחראים על להזיז כל אספקט, מפרק ואפילו אצבע של דמות. לגבי זמן עבוד על הסצנה, זה תלוי בעיקר עד כמה הסצנה עמוסה; אם יש לך סצנה של דמות אחת בקלאוז אפ, כמות העבודה עליה תהיה פחות קשה מאשר סצנה עם כמה דמויות שזזות ביחד בו זמנית. אפשר להגיד שהעבודה משתנה בהתאם לרמת המורכבת של האנימציה בכל סצנה".

מתוך
 "העבודה משתנה בהתאם לרמת המורכבת של האנימציה בכל סצנה" © צילום: באדיבות פורום פילם

לפני ההצלחה הבינלאומית בתחום האנימציה, אתה למדת כאן בישראל במכללה הישראלית לעיצוב ואנימציה, ספר לנו קצת על התקופה הזו

"את המכללה פגשתי לראשונה בכנס משתחררים, החלטתי ללכת ליום פתוח וזה מאוד משך אותי- הרעיון שיש מכללה שמתמקדת רק בעולם האנימציה ומניעה אותך ליצור. הלימודים במכללה היו אחת התקופות הכי כיפיות שלי; המורים היו מצויינים וכל אחד מהם העביר את הלימודים בצורה מעניינת ומהנה ויש לי המון חברים מהלימודים שנשארתי איתם בקשר טוב גם היום, חלק מהם חברים טובים שלי גם היום. אפילו אחרי שעברתי לקנדה שם למדתי אנימציה במכללה אחרת לאנימציה, הרבה מהדברים שלמדתי בארץ עזרו לי- לפעמים רמת הלימודים בארץ התעלתה על זאת שבחו"ל".

האם תעשיית האנימציה וההנפשה בארץ מפותחות לפי דעתך?

"אני חושב שתעשיית האנימציה בארץ תמיד בשלב פיתוח, יש המון כישרון בארץ וזו בעיקר עבודה של היוצרים והיכולת שלהם לתרום ולעשות עבודה מאומצת כדי לגייס תקציבים לתחום ובעיקר לפתח אותו".

ניר אביטל
ניר אביטל © צילום פרטי

בגיל 26 עזבת את הארץ ועכשיו אתה חי בוונקובר שבקנדה, מה גרם לך לעבור לגור בחו"ל?

"הגעתי לשלב שכבר למדתי כמה שנים בארץ ועבדתי עם אולפנים כמו צוות 972, והרגשתי שאני רוצה לגדול יותר בתחום ובאמת לעבוד על סרטים בסדר גודל של הוליווד- אז אני וכמה חברים עברנו ביחד לקנדה, שם התעשייה הרבה יותר מפותחת וגדולה, זה דבר שממש עזר לנו".

אתה מרגיש שבקנדה יש לך יותר אפשרויות בתחום?

"כן, בארץ תעסוקה בתחום האנימציה עדיין לא קיימת ממש. אם אני רוצה לעבוד על פרויקטים יותר רציניים וגדולים, מקומות כמו קנדה או ארה"ב בהם מוצעות יותר אפשרויות בתחום".

ולסיום, תרצה להגיש משהו לקוראי פרוגי?

"קודם כל אני מקווה שתלכו לראות את הסרט 'ספיידרמן: ממד העכביש' ותהנו ממנו, ובעיקר קחו ממנו משהו בשביל עצמכם - כמו שאני לקחתי משהו לעצמי. ואני מאמין שתחום האנימציה הוא תחום מדהים ומיוחד ואני ממליץ בחום לכל מי שחושב להיכנס אליו - ללכת לימים פתוחים, לאירועים, להתנסות והכי חשוב זה להינות!"

 






 

תגובות