לפני שצופים: כל מה שצריך לדעת על "מרי פופינס חוזרת".  צילום: באדיבות פורום פילם

לפני שצופים: כל מה שצריך לדעת על "מרי פופינס חוזרת"

54 שנים אחרי הסרט המקורי, יעלה השבוע סרט ההמשך בכיכובה של דמות האומנת האהובה - "מרי פופינס חוזרת". איך מרי פופינס נוצרה ומי תגלם אותה בסרט החדש? וגם, מאיפה נוצר הביטוי- סופרקאליפרג'ליסטיקאקספיאלידושס?

חברת דיסני החלה בשנים האחרונות לשחזר את סרטי הקלאסיקה האהובים שלה. סרטי אנימציה כמו מלך האריות, דמבו ופינוקיו עתידים לזכות בשנים הקרובות לגרסאות לייב-אקשן (יצירת גרסה מצולמת של אותן דמויות מצוירות). השבוע הגיע תורה של מרי פופינס; האומנת הקסומה, אשר יכולה להפוך כל משימה יומיומית להרפתקה בלתי נשכחת - זו זוכה לגרסה משוחזרת ומודרנית יותר של עלילת הסרט. אבל לפני שנדבר על הסרט החדש, בואו נזכיר לכם איך הכל התחיל.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מרי פופינס היא דמות שיצרה הסופרת פמלה לינדן טרוורס אי שם בשנת 1934, מרי פופינס החלה את דרכה בסדרת ספרים שאותם כתבה הסופרת. בספריה תוארה מרי פופינס כאישה מסתורית בעלת כוחות קסם שנכנסת לבית משפחת בנקס בסמטת עץ הדובדבן 17, לונדון, למלא תפקיד של אומנת לילדי המשפחה, ומאז הגעתה דבר במשפחה אינו כפי שהיה טרם הגעתה. סדרת הספרים נחלה הצלחה רבה ובשנת 1964 רכשה חברת דיסני את הזכויות על הדמות, והפכו את הספר לסרט בכיכובה שנחל הצלחה מסחררת שבזכותו התפרסמה ברחבי העולם. אמנם, למרות ההצלחה של הסרט שכללה גם זכייה בארבעה פרסי אוסקר, יוצרת הדמות המקורית טענה כי הסרט הרס את הספר עליו התבסס ופירש באופן לא נכון את הדמויות. אך כידוע, הסכסוך בין הסופרת לחברת ההפקה, לא מנע מהסרט להצליח וכיום כמעט כל ילד מכיר את דמותה של מרי פופינס.

© צילום: באדיבות פורום פילם

אחת מהמילים הכי זכורות מסרטה של מרי פופינס היא המילה "סופרקאליפרג'ליסטיקאקספיאלידושס" שאותה שרה מרי פופינס באחד מהשירים בסרט המקורי. כשמרי נשאלת בשיר על ידי עיתונאים איך היא מרגישה, מרי אומרת להם את המילה הארוכה הזו ומספרת כי זו מתארת את הרגשתה, משמעות המילה המקובלת היא: משהו שהוא מדהים בצורה יוצאת מן הכלל. כותב השיר אמר שהוא יצר את המילה הזו כדאי לתאר את מרי פופינס עצמה ואת האופי שלה.

השיר המקורי מהסרט בשנת 1964
 

בחזרה להווה, בשנת 2016 פורסם כי אחרי 50 שנה מהסרט המקורי, חברת דיסני צפויה ליצור סרט המשך לקלאסיקה האהובה. הסרט בשם "מרי פופינס חוזרת" יעלה ביום חמישי הקרוב לבתי הקולנוע, ועלילתו תתרחש בלונדון של שנות השלושים – 24 שנים לאחר התרחשויות הסרט המקורי - ויחזיר למסך את מייקל בנקס, עובד בבנק בו עבד אביו, שעדיין מתגורר בבית ילדותו יחד עם שלושת ילדיו: אנאבל, ג'ורג'י וג'ון ועוזרת הבית שלהם אלן. מרי פופינס חוזרת לעזור לדור הבא של משפחת בנקס למצוא אושר וקסם לאחר שחוו אובדן. האומנת המסתורית מצטרפת לחברה ג'ק, מדליק פנסי רחוב אופטימי, אשר עוזר לה להחזיר אור וחיים לרחובות לונדון.

בתפקיד האומנת תהיה זו אמילי בלאנט המצויינת שתגלם את דמותה של מרי פופינס ולצידה לצד לין-מנואל מירנדה שיגלם את ג'ק, מדליק פנסי רחוב אופטימי. בקאסט השחקנים יהיה ניתן למצוא את קולין פירת' בתור וויליאם ווילקינס ואת אמילי מורטימר בדמותה של ג'יין בנקס.

מתוך "מרי פופינס חוזרת" © צילום: באדיבות פורום פילם
 
את הסרט ביים הבמאי רוב מרשל אשר סרטיו היו מועמדים ל-26 פרסי אוסקר, ביניהם "שודדי הקאריביים: זמרים זרים" ו"שיקגו". בשיחה עם מרשל על "מרי פופינס חוזרת" אמר: "הסרט הראשון שראיתי כילד היה 'מרי פופינס', הסרט הרחיב לי אופקים וכך התפתחה אצלי האהבה למחזות זמר, סרטי פנטזיה והרפתקאות" והוסיף,  "זהו כנראה הסרט הכי אישי שעשיתי מכיוון שהוא מדבר על התחברות לילד הפנימי שבנו וכיצד נאחזים בתקווה גם כאשר לעיתים הכול נראה קודר ובייחוד זה מרגיש לי רלוונטי באקלים העולמי שאנו רואים כיום."
 
טריילר באדיבות "פורום פילם"
 

לצד הגרסה בשפה האנגלית הסרט גם צפוי להתפרסם בדיבוב לשפה העברית בה השחקנית טלי אורן תדבב את מרי פופינס, עידו רוזנברג את ג'ק ודקלה הדר את ג'יין בנקס. אז אחרי שלמדתם קצת יותר על הסרט החדש של מרי פופינס, כל מה שנשאר לכם לעשות זה לבחור אם לצפות בסרט באנגלית או בעברית, לקנות כרטיסים והרבה פופקורן ופשוט להנות. אה וגם… סופרקאליפרג'ליסטיקאקספיאלידושס

 



תגובות