"הולמס & ווטסון": מגוחך אבל התוצאה קורעת מצחוק. צילום: באדיבות פורום פילם

"הולמס & ווטסון": מגוחך אבל התוצאה קורעת מצחוק

סרט הקומדיה הבריטי שעלה אמש (ה') לבתי הקולנוע, הספיק לספוג לא מעט ביקורות שליליות. אך חשוב לזכור שלסרט מסוג זה צריך לבוא בידיעה שלא תקבלו מותחן בילוש, אלא פרודיה שדורסת כל אלמנט דרמטי בה. ביקורת

למרות שבעולם מאוד אוהבים לקטול את הסרט החדש בכיכובו של וויל פארל (שקיבל מהאתר Rotten Tomatoes ציון של- 4%) ועל אף היותו מגוחך ומגושם - אנחנו דווקא מצאנו ב"הולמס & ווטסון" פרודיה לא רעה בכלל.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

שרלוק הולמס (וויל פארל) הוא בלש מיוחד ומוכשר מאוד, אשר פועל להגן על תושבי לונדון יחד עם עוזרו הנאמן, ד"ר ווטסון (ג'ון ס. ריילי). אפילו הנבלים החכמים והערמומיים ביותר מתגמדים לנוכח מוחו המבריק של שרלוק. היחיד שמהווה יריב ראוי עבורו הוא פרופסור מוריארטי. כאשר נפוצה שמועה שמוריארטי ברח לאמריקה, שרלוק מחליט לפרוש מעבודתו כבלש. זאת עד שמוריארטי יוצר את מזימת הפשע האולטימטיבית על מנת למשוך את הצמד חזרה למשחק.

 

הסרט לוקה במספר דברים: תסריט בנאלי עם רגעים מאוד מביכים, עריכה ויזואלית לא ברמה גבוהה ובעיקר סיפור כל כך צפוי שכבר בהתחלה יודעים איך הוא ייגמר. במידה והיה מדובר בסרט רגיל, "הולמס & ווטסון" בהחלט היה נרשם ככישלון מוחלט- אבל העניין הוא שמדובר בסרט פרודיה; כלומר הסרט בכוונה גרם לעצמו להיראות מטופש על מנת לשרת את מטרתו העיקרית- לצחוק על סיפורי שרלוק הולמס, עליו מבוססים הסרטים.

דבר חיובי נוסף הוא העובדה שגם אם אתם לא מכירים לעומק (או בכלל) את סדרת "שרלוק הולמס", הסרט ככל הנראה יצחיק אתכם, זאת בין היתר בגלל שהוא מציג הומור פשוט ולא מתחכם מדי, שתוכלו למצוא בסרטים כמו "מיסטר בין". הוא לא בא להיות סרט בילוש דרמטי ורציני, ויותר מזאת, "שרלוק & ווטסון" עושה מעצמו בכוונה צחוק גדול בכך שהוא יורד על כל דבר שמאפיין את סיפורי שרלוק, מהתקופה הפרמטיבית בה הוא התקיים ועד להתנהגויות מביכות ברגעים ממלכתיים חשובים או רציניים.

© פורום פילם

חשוב לשים לב שלא מדובר פה בסרט קומדיה אמריקאי טיפוסי של קווין הארט או דה רוק, "הולמס & ווטסון" כשמו הוא סרט בריטי ב-100%. וכיאה לסרט בריטי, צריך גם הומור בריטי- הומור שבא לידי ביטוי בסצנות מגוחכות הכוללות מכות מוגזמות, החלקות מרושלות והרבה דברים מגושמים (כמו לנסות לעשות סלפי עם המלכה באמצעות מצלמה כבדה מהמאה ה-18 ואז לנגוח אותה בראשה של המלכה ויקטוריה). ככה שאם באתם לראות הומור מתחכם, כדאי לכם לשמור את הכסף שלכם לסרט אחר.

בשורה התחתונה, מדובר בסרט שלא דורש מכם להפעיל את המוח במהלכו. הוא פשוט מציג לנו 90 דקות של הומור בריטי מוחצן ומטופש, ובעל סיפור עלילה קלישאתי וצפוי- והתוצאה מבדרת מספיק כדי ללכת אליו. אמנם הוא רחוק מאוד מלהיות סרט הקומדיה של השנה, אבל כפרודיה על סיפור כה רציני כמו "שרלוק & הולמס" הוא בהחלט קולע- במיוחד לאלה מכם שאהבו את "ג'וני אינגליש" ו"טיפשים ללא הפסקה".

תגובות