בחזרה לעבר: הסרטים משנות ה-80 שאתם חייבים לראות. צילום מסך מיוטיוב

בחזרה לעבר: הסרטים משנות ה-80 שאתם חייבים לראות

מה יותר כיף מלשבת במיטה, ולראות סרט עם משהו טעים? התשובה היא - לראות סרט מהאייטיז! אספנו לכם רשימה של הסרטים שאתם חייבים לראות משנות ה-80

כמה מהקלאסיקות היותר זכורות נוצרו בשנות השמונים; מ״מועדון ארוחת הבוקר״ ועד ל״נסיכה הקסומה״. אז למרות שעברו מאז ארבעה עשורים, אילו סרטים פשוט חובה לראות?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי: 

בחזרה לעתיד

נתחיל עם סדרת הסרטים ״בחזרה לעתיד״, שכוללת שלושה סרטים מצליחים במיוחד (הרי אם שלושה הצליחו, כנראה שזה באמת טוב). הסרט מספר על נער בן 17, בשם מרטי, ומדען, אשר ממציאים מכונת זמן. דרך המכונה, הם מגיעים אל רגעים ומקומות שונים בעבר ובעתיד. בכל פעם הם משנים, בטעות, דבר אחר בהיסטוריה, וצריכים לתקן אותו (כמו למשל הפגישה בין הוריו של מרטי, שהשתבשה, וסיבכה את כל התכניות). הסרט אמנם מוגדר תחת הז׳אנר - מדע בדיוני, אבל מעל הכל הוא מצחיק, מרתק ופשוט סרט נעורים קלאסי לצפייה.

 

מועדון ארוחת הבוקר

אחת מהקלאסיקות הזכורות ביותר מכל הזמנים, שגם זכורה בזכות הסוף בו השחקן הראשי מניף את ידו באוויר, היא "מועדון ארוחת הבוקר". ההנפה מיועדת להדגיש את הניצחון, שאת הסיבה לו תדעו כשתראו את הסרט (בלי ספויילרים!), אבל בינתיים נספר לכם מה קורה בו. הסרט מתרחש בבית ספר תיכון, בו חמישה תלמידים מגיעים לריתוק. לכל אחד מהתלמידים סטריאוטיפ משלו: האחד חכם, השנייה מפונקת וכו'. במהלך הסרט, הסריאוטיפים מתחילים להעלם, מתחילות להיווצר חברויות ואפילו זוגות. אם מתחשק לכם סרט רומנטי משולב עם דרמה, הסרט הזה בדיוק בשבילכם!  

© צילום מסך מיוטיוב

אי. טי

אם אתם לא מכירים את הסרט ״אי. טי״, אנחנו דורשים מכם ללכת לצפות בו מיד! סרט המדע הבידיוני הזה הוא אחד מהסרטים המצליחים ביותר, וזה לא סתם. הסרט מספר על החברות שבין ילד לחייזר בשם אי. טי, שמגיע לכדור הארץ. במהלך הסרט, אי. טי מנסה לחזור אל ביתו תוך ניסיון להסתתר ממדענים המחפשים אותו. הלוואי ולנו היה חבר מכוכב אחר!

 

בת 16 הייתי

וכמובן שאיך אפשר בלי קומדייה קיטשית וקלאסית? "בת 16 הייתי", מספר על נערה אשר מאוהבת בחתיך של השכבה (שבזוגיות עם המלכה המרשעת של השכבה), ולא שמה לב לכך שהחבר הכי טוב (והחנון) שלה מאוהב בה. בנוסף לדרמה היומיומית שלה, משפחתה שוכחת את יום הולדתה ה-16, בעקבות חתונתה של אחותה הגדולה. האם גם פה הסוף יהיה טוב?

פוטלוס

מה הייתם עושים אם במקום בו אתם גרים, היה איסור לעשות את מה שאתם הכי אוהבים? זה בדיוק מה שקרה לרן מקורמק, בסרט "פוטלוס". בעיירה שבה גר, היה איסור על ריקוד ושמיעת מוזיקת רוק. הסרט עוסק בניסיון של הרקדן לבטל את החוק שמונע ממנו לרקוד, והכל מסתבך כאשר מקורמק מתאהב בביתו של כומר העיירה - אשר העביר את החוק. מהפכה של בני נוער, וסיפור אהבה זה בהחלט מתכון מנצח לסרט!

 

הנסיכה הקסומה

"הנסיכה הקסומה", סיפור האהבה על הזוג שהופרד, הוא אחד מסרטי הפנטזיה הקסומים ביותר שקיימים. הסרט מספר על נסיכה בשם נורית, ובחור בשם ווסלי, אשר מאוהבים האחד בשנייה. כדי שיוכלו להתחתן, ווסלי נוסע להרוויח כסף, אך נהרג על ידי שודד הים, רוברטס. לאחר כמה שנים, נחטפת הנסיכה במטרה לגרום לסכסוך בין שתי מדינות. נורית ניצלת על ידי אדם לבוש במסכה שחורה, אשר נלחם בחוטפיה ולוקח אותה יחד איתו. הנסיכה מגלה שהאיש שהציל אותה, הוא לא אחר מאשר רוברטס, מי שהרג את אהוב ליבה. כמובן שכמו בכל האגדות, הסיפור ממשיך להסתבך אך אל דאגה, בסוף מישהו יחיה באושר ועושר...

 

 

 

תגובות