"אסקייפ רום": סרט שממש לא כדאי לכם לברוח ממנו. צילום: באדיבות פורום פילם

"אסקייפ רום": סרט שממש לא כדאי לכם לברוח ממנו

הסרט "אסקייפ רום", שיצא אמש (ה') לבתי הקולנוע, הצליח ללא ספק לגבור על לא מעט מועדים לכישלון. אך בכל זאת, הותיר לנו טעם מר של סיום מאכזב. ביקורת

אחרי שטרנד "חדרי הבריחה", חרש את כל העולם ונראה שכבר אי אפשר להפתיע ברעיונות מטורפים, הגיע לאקרנים הסרט "אסקייפ רום" בכיכובם של דברה אן וול ("דרדוויל"), לוגאן מילר ("באהבה, סיימון") וג'יי אליס ("לא בטוחה") שמוכיח יצירתיות ומחשבה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי: 

שישה אנשים זרים, שנמצאים בנקודה בה הם רוצים לשנות את מסלול חייהם, נעתרים לאתגר "חדר בריחה" על מנת לזכות בפרס כספי. השישה שמוצאים עצמם בחדר בריחה נעול ללא חלונות, משתמשים בשכל ובהיגיון על מנת להגיע למבוקשם. אך, במהרה מבינים כי המשימה קשה ומפחידה הרבה משחשבו ועלולה לעלות בחייהם.

כבר בסצנה הראשונה שנפתחת בתוך חדר הבריחה, הבנו שהסרט לא הולך להיות משעמם. ואכן כך קורה, הסרט הצליח לשמור על עניין וסקרנות הצופה לכל אורכו. שני הדברים העיקריים שעומדים לזכותו, הוא התסריט המשובח הכולל בתוכו לא מעט רמזים מטרימים להמשך, המעוררים את הסקרנות והציפייה להמשך. מעבר לכך, משולבות בו כמה הערות אירוניות שללא כל ספק תורמות לא מעט למתח. מעבר לתסריט, גם לתפאורה היה חלק מאוד נוח וחשוב בסרט. הסטים הוויזואליים מרשימים במראם ותורמים רבות לתחושה מציאותית.

המוקש שלכאורה איים על הסרט הוא תהליך מציאת הרמזים, שכן לא פעם הוא מעייף ומייגע. אולם, דווקא בסרט הזה המצב פועל לטובתו. הסיבה היא מאוד פשוטה, על ידי התפאורה המרהיבה ועבודתם הנהדרת של השחקנים, הרגשנו ממש חלק מתוך הסרט, כאילו פענחנו יחד עם הדמויות את המשימות הלא פשוטות. נוסף לכך, גם מחוץ לחדר הבריחה נעשית עבודת פיענוח של הצופה על עברן של הדמויות, שכן עברן אינו ידוע בתחילת הסרט. אבל בעזרת פיסות מידע מזיכרונן של הדמויות שהושתלו באופן מופלא, הרכבנו לאט לאט את הסיפור שהבהיר לנו את העלילה.

אסקייפ
אסקייפ © צילום: באדיבות פורום פילם

אף על פי שמרבית הסרט היה מותח ומסקרן מאוד, הסוף מבאס. למה? כנראה בגלל הציפייה הגבוהה שעלתה לנו ככל שעבר הסרט. לעומת רוב הסרט שהיה לא צפוי וריתק אותנו למסך, הסוף היה בנאלי ואפילו ילדותי. נדמה שלא הושקעה מספיק מחשבה ומקוריות בבחירת הסוף, דבר מעציב לאור היצירתיות שבאה לידי ביטוי באופן מובהק בתחילתו. סיבה נוספת שגורעת קצת מטיבו של הסרט היא הצילום. אמנם סגנון הצילום הוא ייחודי יחסית, אבל הוא יכול לא פעם לגרום לכאבי ראש ותחושת בלבול קלה שלא מצופה מסרט כמו זה, שדורש חשיבה.

שלא תבינו לא נכון, למרות שסופו של הסרט מרגיז וילדותי. "אסקייפ רום" ברובו מעניין ומותח, וניתן לזהות בו שילוב נפלא של תסריט, משחק ותפאורה טובים. הוא שומר על סקרנות וציפייה כך שאינו מיועד בכלל רק לחובבי ז'אנר המתח והאימה, הוא בהחלט יכול לספק הנאה גם לרבים אחרים.  

אסקייפ
אסקייפ © צילום: באדיבות פורום פילם

 

תגובות