"אליטה: מלאך קרב": אפקטים מדהימים שמכסים עלילה לעוסה. צילום: באדיבות פורום פילם

"אליטה: מלאך קרב": אפקטים מדהימים שמכסים עלילה לעוסה

להיט האקשן המצופה שעלה היום (ה') לאקרנים מגולל את סיפורה של אליטה (רוזה סלזאר), סייבורגית אשר גדלה אצל רופא מבריק לאחר שמצא אותה זרוקה במזבלה. על אף שהסרט עמוס אפקטים מלהיבים, הוא מתקשה להישאר מקורי ולא נבדל משאר סרטי המדע בדיוני בז'אנר. ביקורת

לאחר יותר מ-4 דחיות, סרט האקשן "אליטה: מלאך קרב" הגיע היום לבתי הקולנוע, הנה מה שחשבנו עליו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי: 

"אליטה: מלאך קרב" הוא סרט המבוסס על מנגה (קומיקס יפני) שבויים על ידי רוברט רודריגז ומככבים בו רוזה סלזאר, ג'ניפר קונלי, ג'קי ארל היילי, כריסטוף וולץ ורבים טובים נוספים. את אליטה אימץ לעצמו מכונאי ורופא (כריסטוף וולץ) כשמצא אותה שרועה במזבלה. היא הייתה שלד רובוטי, לא נראית מתוחכמת מדי. הוא לקח אותה לביתו והפעיל אותה מחדש. מאז גידל אותה כביתו, למרות שלא הייתה אנושית כלל. לאורך הסרט אנחנו צופים באליטה מגלה את כוחותיה האדירים, מתחבטת בשאלת "מי אני?" ומנסה למנף את מה שיש לה בידיים למקום הטוב ביותר (ועל הדרך נלחמת בכמה רעים).

 

האפקטים והאנימציה שהושקעו בסרט ניכרים וחווית הצפייה הייתה מרהיבה ויזואלית במיוחד. מה שהשאיר הרבה מאוד רושם עלינו הייתה הדרך שבה יצרו את אליטה, והעניקו לה מראה אנושי-רובוטי מושלם. הטריילר עמוס האפקטים כמעט וגרם לנו לשכוח שלא פעם ולא פעמיים כבר צפינו באותו תסריט; ילד/ה שבורכו בכוח היברידי מטורף, נראים אנושיים ורובוטיים כאחד כאשר הם גדלים לצד מדען או רופא שחוקר אותם ובו זמנית מטפח ואוהב. והתסריט המוכר הזה לא מבדיל את "אליטה: מלאך קרב" משאר הסרטים בז'אנר - וחבל.

מתוך
מתוך "אליטה: מלאך קרב" © צילום: באדיבות פורום פילם

דמותה של אליטה כן נגעה בנו באיזשהו מקום. ולא, אנחנו לא מדברים על ההתאהבות שנוצרה בין רובוטית לבן אדם (מה שיסחוף את כל הרומנטיים שביניכם לאולמות הקולנוע), אנחנו מדברים על המסע האישי שהיא עוברת, מה שהיא לומדת על עצמה. מכונת הריגה משומנת או לא, אליטה הראתה המון רגשות תוך כדי חיפוש המשמעות של מה היא ומי היא תוך כדי הסרט. 

מתוך
מתוך "אליטה: מלאך קרב" © צילום: באדיבות פורום פילם

לסיכום, למרות זאת וכל המראה הויזואלי המגניב, הסרט הרגיש צפוי בקו עלילתו. היינו ממליצים ללכת לראות את הסרט כי את העיצוב הטכני והאפקטים לא נצליח לשכוח בקרוב, אבל אם אתם מגיעים בשביל לראות תסריט עלילה מקורי וחדשני, כנראה שזה לא הסרט הנכון בשבילכם.

 

 

 
תגובות