פאן פאן פאן: "שהאזאם!" מוכיח שגם DC יודעים לעשות קומדיות. צילום: באדיבות Tulip Entertainment

פאן פאן פאן: "שהאזאם!" מוכיח שגם DC יודעים לעשות קומדיות

על אף שעלילתו יכולה להתקצר בחצי שעה - 'שהאזאם!', שבכורתו היום (ה'), הוא סרט מהנה ומשעשע. זאת בזכות התסריט שמתוחזק במספר בדיחות מוצלחות על עולם גיבורי העל וזאקרי לוי המעולה - שני אלה מביאים גוון חדש ומרענן לסרטי 'די.סי.' שידעו עד לא מזמן בעיקר את טעמן של דרמות כבדות ומלנכוליות. ביקורת

יש יגידו, ביניהם אני, ש-'שהאזאם' הוא המענה של DC לקומדית גיבורי העל של מארוול - "דדפול". ואת ההשוואה הזו אני מבסס על העובדה ששני הגיבורים מהעולמות השונים נקלעו בשוגג אל גלימתם. ועם כל הכבוד להצלחה ולרף הגבוה שהציב 'דדפול' של מארוול, 'שהאזאם!' לא נשאר נחות מולו ומביא לנו את אחד מגיבורי העל המעניינים והמגניבים שנבראו ביקום הקולנועי של די.סי וב?ִלל יקומי גיבורי העל.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בילי באטסון (אשר אנג'ל) בן ה-14 הוא נער בודד שחי בין בתי אומנה מהם הוא בורח לאחר תקופה. כאשר הוא מגיע לבית אומנה חדש, הוא פוגש את אחיו החורג החדש פרדי פרימן (ג'ק דילן גרייזר) חנון בעל אובססיה לגיבורי על. החיים של בילי מתהפכים כאשר הוא נקלע בנסיעת רכבת שגרתית אל תוך מערה מסתורית בה ניתנים לו כוחות על על ידי מכשף זקן. בילי בן ה-14 הופך לגיבור על בשם 'שהאזאם!' (זאקרי לוי) בכל פעם שהוא אומר את שמו. עדיין ילד בליבו – עם גוף חדש כמו של אל – שהאזאם מתענג על הגרסה הבוגרת של עצמו באופן שכל נער מתבגר היה עושה עם כוחות-על חדשים שהאזאם! בוחן את גבולות היכולות שלו בפזיזות משעשעת של ילד. עם זאת, הוא יצטרך לשלוט בכוחות האלו במהירות כדי לנצח את כוחות הרשע של ד"ר ת'יאודוס סיוואנה (סטרונג).

 
עוד בנושא
"חופשיים מהפחדים": ראיון בלעדי עם כוכבי "שהאזאם"
יובל שיפמן
השבוע יוצא לאקרנים סרט גיבורי על חדש, "שהאזאם". הנה תשובות לכמה שאלות שבטח הייתם רוצים לשאול את השחקנים הראשיים: אשל אנג'ל, זאקרי לוי וג'ק דילן גרייזר

השחקן זאקרי לוי (לא, הוא לא יהודי) משמש פנים חדשות ביקום של די.סי, ומוכיח לנו שמדובר בליהוק מוצלח - בעיקר בזכות רגעי הפאנץ' והיכולת לגלם נפש של נער בן 14 בתור 'שהאזאם!' הבוגר. גם ג'ק דילן גרייזר, בתור חברו החנון פרדי פרימן, עושה עבודה נפלאה והכימיה בינו לבין זאקרי מוצלחת. דבר קטן שהפריע לי בהופעת הדמויות, היא העובדה שאנחנו לא רואים אשר אנג'ל מופיע מספיק על המסך כדי שנתחבר גם ליכולות המשחק שלו - זה מרגיש שהחל מהרגע שבילי הגדול מופיע (זאקרי) בילי הנער (אנג'ל) כבר לא רלוונטי על המסך. הפסקול של הסרט נהדר אך החליפה של 'שהאזאם!' לא הכי מחמיאה שיש, היינו אומרים אפילו שהיא קצת מגוחכת. אבל זה לא נתון משפיע כמו העלילה של הסרט, ולמזלנו מדובר בעלילה טובה - היא כתובה מצויין באופן ענייני ומקורי, ומשופצרת בלא מעט רגעי קומדיה מחודדים, זאת לצד רמת אקשן מספקת בהחלט. אמנם היא לא מושלמת, ההתחלה של הסרט די נמרחת ואני מודה כי סיימתי חצי מדלי הפופקורן שלי עד שהגיע הבשר של העלילה. אך מהרגע בו בילי מקבל את כוחות העל, העלילה מתעשתת על עצמה ונהיית קצבית עד לסופה המעולה (במיוחד הסצנה האחרונה).

a46fa5f599387
© צילום: באדיבות Tulip Entertainment

'שהאזאם!' הוא במקום מסויים גם משל על הורות רעה והשלכותיה; גם הגיבור וגם הנבל, שניהם מגיעים ממשפחה שהזניחה אותם בילדותם ובמהלך הסרט אנחנו מגלים את ההבדל ביניהם וכיצד להתמודד נכון עם התופעה. לצד קומדיית גיבורי על, אנחנו מקבלים פה ערך מוסף חשוב ונכון. ואם כבר דיברנו על קומדיית גיבורי על, 'שהאזאם!' בהחלט מביא רוח חדשה ומרעננת ליקום הקולנועי של די.סי. הוא צבעוני, חכם ולא מתבייש לצחוק על עצמו - תכונות שלא ממש נכחו בסרטים של די.סי. בשנים האחרונות. חלילה אנחנו לא מורידים מכבודם של יצירות מופת כמו 'האביר האפל', אבל הפתיחה של די.סי גם לפן הקומי כלל לא מזיקה לה, להפך.

© צילום: באדיבות Tulip Entertainment

132 הדקות של 'שהאזאם!' מוכיחות לנו שגם הכותבים של די.סי. יכולים לגרום לנו לצחוק. הוא סרט משעשע ומהנה שמביא רעיון מקורי במעטפת של ליהוק מצויין. ויש כבר שמועות על סרט המשך, אבל עד אז אנחנו ממליצים לכם בחום ללכת לבית הקולנוע ולצפות ב'שהאזאם!' - אתם תהנו.

 
 
תגובות