"בית קברות לחיות": מבחיל ומפחיד אך יישכח מהר. צילום: באדיבות פורום פילם

"בית קברות לחיות": מבחיל ומפחיד אך יישכח מהר

המותחן המבוסס על ספרו של סטיבן קינג עלה ביום חמישי האחרון לאקרנים. וחייבים להגיד שהופתענו כי על אף הציפייה, מדובר בסרט אימה קשה לצפייה; הן מבחינת הגרפיות שלו והן מאיכותו הבינונית. ביקורת

אתחיל בגילוי נאות, לא צפיתי בסרט המקורי (בעל אותו השם) שיצא לפני שלושים שנה ולא קראתי את הספר ("בית כברות לחיות שעשועים") שכתב גאון האימה סטיבן קינג עליו מבוסס הסרט הנ"ל. לכן, בביקורת שלי לא אתייחס ליצירות הקודמות; בעיקר מהההנחה שרובכם, כמוני, לא קראו את יצירת המקור ולכן ההתייחסות אליו היא לא רלוונטית לקהל הזה. אני מתייחס לסרט כמותחן אימה בפני עצמו שמגיע לקולנוע ב-2019 ומנסה את מזלו בשוק הז'אנר שקיבל טייטלים כמו "רדוד" ו-"זול".

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בתחילת הסרט אנחנו נחשפים לאקספוזיציה קלאסית במיוחד, משפחה נורמלית עוברת מהעיר העמוסה לבית מבודד ביער כדי למצוא מעט שקט. אלא כשמגיעה המשפחה לביתם החדש, הם מגלים כי החצר האחורית שלהם שוכנת על בית קברות שבו קבורים בעלי חיים. ואם זה לא מספיק קריפי, השכן הזקן של המקום מספר לאב המשפחה כי יש בו חלק שניתן להחזיר מתים לחיים - אב המשפחה, עם חוסר הטאקט שמקבלות דמויות בסרטי אימה, רואה במקום אמצעי חיובי לממש את רצונותיו המוזרים.

 

שלא תטעו, מדובר בסרט אימה לגיטימי מסוגו ובהחלט עובר את מבחן ההפחדה - חיות מתות שמתעוררות לחיים זה די קריפי. יש בו גם מספר הקפצות מבהילות למדי, אבל "בית קברות לחיות" הוא גם מבחיל. בסרט קיימות לא מעט סצנות גרפיות קשות לצפייה והוא לא מרחם על קטעי דם מבחילים במיוחד. ניתן לסמן ''וי'' על החלק המפחיד בסרט הזה. החלק הבעייתי יותר הוא העלילה שלו.

הסרט מתחיל טוב, הסיפור הגיוני ומוצגים לנו מספר מוטיבים מעניינים (כמו עיצוב הדמות הראשית) שצפויים לקבל משמעות בסרט. הבעיה מגיעה באמצע, מהרגע שהטוויסט מתרחש (ספוילר: הוא מוצג בטריילר) הסרט מאבד את האלמנטים החיוביים שלו; הסיפור מקבל עיוות עלילתי מוזר שמדרדר עד לסופו, והוא נוטש את המוטיבים מיד לאחר תחילתו. התוצאה, בחלקו השני הוא מתבלגן ומפסיק להיות מעניין.

© צילום: באדיבות פורום פילם

לסיכום, מדובר בסרט מאוד בינוני. הוא לא מצליח להרים את הראש ומצטרף לרשימה הארוכה שכותרתה היא: "סתם עוד סרט אימה ללכת אליו עם חברים". הוא מפחיד ולא נעים לצפייה אך מעבר לעניין הפחד, תקבלו עלילה שלא מספקת את הסחורה שציפינו ממנה. זו גם הסיבה שזה לא סרט שנועד להיזכר, הוא לא מספיק מיוחד או מעניין כדי להיחקק בזכרוננו, בעיקר בזמנים בהם התעשייה מוצפת בסרטי אימה רדודים.

 שימו לב: הסרט מוגבל לגילאי 16 ומעלה

 
תגובות