בדיקה: למה איירון מן מרוויח יותר מהאלמנה השחורה?. צילום: באדיבות יח"צ

בדיקה: למה איירון מן מרוויח יותר מהאלמנה השחורה?

היום (ד') עולה לאקרנים סרט "הנוקמים" האחרון בפאזה הנוכחית של מארוול. לכבוד המפגש האחרון של כוכבי מארוול על המסך, החלטנו לבדוק ולהשוות את הסכומים השונים שקיבלו השחקנים על סרטיהם לאורך השנים. איזה שחקן קיבל 50 מיליון דולר על סרט בודד, מי השחקנית שמרוויחה יותר משחקנים גברים ומי השחקן המרוויח ביותר של מארוול?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בדקנו מספר מקורות מידע ברחבי האינטרנט, השוונו שמונה סרטים ושישה שחקנים מרכזיים ואלו התוצאות:

בהופעת הבכורה של כריס אוונס בתור קפטן אמריקה (2011) קיבל השחקן סכום של 150 אלף דולר, את אותה המשכורת קיבל גם כריס המסוורת' בהופעתו הראשונה כאל הרעם ת'ור (2011). מעליהם נמצאת סקרלט ג'והנסון היהודיה שקיבלה בהופעת הבכורה שלה בתור האלמנה השחורה 400 אלף דולר בסרט "איירון-מן 2". אגב, רוברט דאוני ג'וניור (איירון-מן) קיבל סכום לא קטן של 10 מיליון דולר בסרט שלצידו שיחקה ג'והנסון. על הופעתו הראשונה קיבל ג'וניור סכום גבוה מזה של ג'והנסון בכ-100 אלף דולר. אך המספרים הללו מתגדמים כאשר ב-2018 צ'דוויק בוסמן קיבל על בכורתו בתור הפנתר השחור צ'ק שמן של כ-2 מיליון דולר. ואם חשבתם שזה מוגזם להופעת בכורה, נספר לכם כי השחקנית שקיבלה את הסכום הגבוה ביותר בהופעת בכורה היא ברי לארסון שכיכבה כקפטן מארוול בסרטה החדש בחודש האחרון וקיבלה משכורת של 5 מיליון דולרים על תפקיד הסולו שלה.

סקרלט ג'והנסון
סקרלט ג'והנסון © צילום: באדיבות יח"צ
 
נעבור לשוברי הקופות, השחקנים הנ"ל התאספו זה לצד זו בלהיטים המרוויחים ביותר של מארוול - סאגת "הנוקמים". בסרט "הנוקמים" הראשון שיצא בשנת 2012, שיחקו רוברט ד. ג'וניור, כריס אוונס וסקרלט ג'והנסון יחדיו על הסט, אבל בסוף החודש קיבלו משכורות שונות. לפי דיווחים שליקטנו, קפטן אמריקה הרוויח 2.5 מיליון דולר בקירוב, האלמנה השחורה קיבלה סכום כפול מזה של הקפטן והמרוויח הגדול ביותר הוא איירון-מן ששתה 50 מיליון דולר מהכנסות הסרט לכיסו האישי. נמשיך ל"הנוקמים: מלחמת האינסוף" שנחשב עד כה לסרט המרווח ביותר של מארוול, שם הצלבנו את הרווחים של רוברט ד. ג'וניור, צ'דוויק בוסמן, כריס המסוורת', כריס אוונס וסקרלט ג'והנסון. לפי הטבלה שלנו, צ'דוויק בוסמן (הפנתר השחור) עם 2.5 מיליון 'בלבד', אחריו קפטן אמריקה עם 8 מיליון, קצת מעליו נמצא ת'ור עם 12 מיליון, האלמנה השחורה מגדילה את הכנסותיה עם 20 מיליון דולר ובראש הרשימה שוב איירון-מן עם עוד 50 מיליון דולר.
 
רוברט דאוני ג'וניור,
רוברט דאוני ג'וניור, "איירון מן" © צילום: באדיבות יח"צ

אם נשכלל את כלל הסכומים בסרטים שהשחקנים שבחרנו הכניסו, נקבל את רוברט דאוני ג'וניור כהשחקן המרוויח ביותר של מארוול עם הכנסות של 110.5 מיליון דולר מרשימת הסרטים שאנחנו בחרנו להשוות, הונו הפרטי מוערך בכ-300 מיליון דולר. אחריו נמצאת סקרלט ג'והנסון עם כמעט 25.4 מיליון דולר ובמקום השלישי כריס המסוורת עם 12.15 מיליון דולר. הסיבה להגעתו של דאוני לראש הרשימה היא מהעובדה הפשוטה שהוא שחקן ותיק של מארוול, הוא נכנס ליקום הקולנועי עם סרטו הראשון ב-2008 ומאז הספיק להשתתף בעוד שבעה סרטי מארוול - מה שהפך אותו לאחת הדמויות הפופולריות ביקום הקולנועי של מארוול ובעקבות כך גם להיות השחקן המרווח ביותר בשלושת הפאזות האחרונות של סרטי מארוול (2008-2019).

חשוב לציין כי הטבלה לא בהכרח מעידה על הסדר המאומת של כלל שחקני מארוול, הסיבה לכך היא בשל אי-קיום של נתונים מאומתים אודות הכנסותיהם המדויקות של השחקנים הנ"ל. כמו כן, השוונו את הכנסותיהם של השחקנים מסרטי מארוול שבטבלה הנ"ל בלבד ולא מפרויקטים אחרים של השחקנים שנבחרו. נוסף על כך, בחרנו להשוות רשימה מצומצמת וספציפית של שחקנים הפופולריים בקרב קהל הקוראים שלנו, ייתכן וכי קיימים שחקני מארוול שהכנסותיהם משמעותיות יותר מאלה שהצגנו אך כאמור לא רלוונטיות עבור קהל היעד.

 
תגובות