ביקורת: "הנוקמים: סוף המשחק" - מארוול בשיא תפארתה. צילום: באדיבות פורום פילם

ביקורת: "הנוקמים: סוף המשחק" - מארוול בשיא תפארתה

מארוול מסכמת מסע ארוך של סרטים רבים ובראשם שלושת סרטי "הנוקמים" בסרט רביעי מרהיב ומרגש. מדובר באחד משלושת הסרטים היקרים בהיסטוריה. למארוול הייתה משימה קשה ומורכבת, והיא עשתה זאת בגדול

לאחר מסע של 11 שנים, שכלל עשרות סרטים, היקום של מארוול זקוק לסיום, סגירה וחיבור כל הפינות. זוהי משימה קשה מאוד, שכן מדובר בסרטים כה רבים, עלילות, התפתחויות, ואינספור פרטים. עם לא מעט איזכורים, מארוול אכן הצליחה להרכיב כאן סרט מרהיב ובלתי נשכח שמשאיר לצופים תחושה שידברו על הסרט הזה גם עוד שנים ארוכות.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אי אפשר להסתיר את רמת הציפיות שהייתה לקראת הסרט הזה מהצופים. הסרטים הקודמים, ביניהם "קפטן מארוול", בנו את זה כך שחייב לקרות משהו גדול, עם הרבה דמויות, וסיפור חזק. לאולפנים בדרך כלל קשה להתמודד עם ציפיות גבוהות, אך אני יכול לבשר לכם בפה מלא, הסרט הזה רחוק מלהיות מאכזב. כמות הרפרנסים שהיו בסרט היא עצומה ותגרום לכם לחיוך קטן בלב. מארוול הצליחה ליצור חוויה מצוינת וחיבור מאוד חזק לסרטים הקודמים באמצעות העלילה שהרכיבה לסרט הזה.

© צילום: באדיבות פורום פילם

הבימוי של האחים אנתוני וג'ו רוסו, שביימו גם את סרטי קפטן אמריקה, ו-"הנוקמים: מלחמת האינסוף" היה מדהים. הם שני במאים מוכשרים מאוד וזה ניכר מאוד בסרט. את התסריט כתבו כריסטופר מרקוס וסטיבן מק'פילי, תסריטאים ותיקים ביקום הקולנועי של מארוול. חייב לציין שהתסריט היה מעורר השראה במיוחד. היו הרבה נקודות בסרט שחשבתי לעצמי שהמשפט הזה עומד להיות ציטוט לעוד הרבה שנים. הם ידעו שהם כותבים סרט שחייב להיות מרשים מאוד ועשו זאת מצוין.

אחד ההיבטים שהכי הפתיעו אותי בסרט הוא שהוא היה גם מרגש. יותר מסרטי מארוול אחרים. והוא גם לא הוציא את זה בכוח מהצופים ובכלל לא התמקד בזה, אבל קשה שלא להתרגש בכמה סצנות מאוד חזקות. והוא גם מצחיק, בקיצור, כיף גדול לראות אותו.

© צילום: באדיבות פורום פילם

ועכשיו לחלק היקר יותר (בכל זאת, הסרט השלישי הכי יקר בהיסטוריה), כפי שמצופה מסרט מארוול גדול, הסרט מרהיב ברמות חדשות וכולל סצנות מטורפות וגרנדיוזיות שמצולמות (על ידי הצלם טרנט אופאלוך, שצילם גם את סרטי קפטן אמריקה ו-"הנוקמים: מלחמת האינסוף") יוצא מן הכלל. כל האולם נשאר פעור פה מהמחזה המדהים שהסרט הזה מציג. תכנון כל כך מדויק, וביצוע מטורף. הסרט הוא אמנם שלוש שעות, אבל זה יעבור לכם הרבה יותר מהר.

אני חושב שאחד החסרונות של הסרט הזה הוא שכדי להינות ממנו ברמה הכי טובה שיש, חייבים להכיר ולראות הרבה מאוד סרטים אחרים. זה ללא ספק הסרט עם הכי הרבה רפרנסים ונגיעות בפרטים, דמויות, לוקיישנים, ומאורעות מכל כך הרבה סרטים. לחובבי מארוול זה תענוג צרוף שרק רוצים שימשיך לעוד שלוש שעות, ולכאלה שטרם יצא להם לראות את הסרטים, זה סרט מרהיב ומדהים אבל יהיו להם סימני שאלה רבים במהלך הסרט ויהיה להם קשה לתפוס את כמות הרפרנסים בסרט. אבל החיסרון הזה הוא הכרחי וחשוב בסרט הזה.

© צילום: באדיבות פורום פילם

בכל זאת, עם כל התשבוחות והמחמאות, ישנם כמה דברים שהפריעו לי בסרט. אחד מהם הוא שכל הקונספט שלו הגיע מהר מדי (נכון, שלוש שעות, אבל מהר מדיי). מספיק מהר כדי להרים גבה ולחשוב שמשהו כאן לא מסתדר, לא הייתה מספיק בנייה בתחילת הסרט. ההשערה שלי היא שהם לא רצו לעבור את השלוש שעות ובנייה חזקה וטובה יותר לקראת מרכז העלילה הייתה גורמת לתוספת של זמן או שהמשך הסרט היה מהיר יותר. מארוול החליטה לוותר קצת על האמינות של רצף האירועים בהתחלה ולהתמקד בדברים אחרים, שזה הגיוני אבל ראוי לציין את זה.

חוץ מהפתיחה של הסרט יש עוד כמה קיצורי דרך שמארוול עושה בלי להסביר. כל מיני דברים שהסתדרו, לא ידוע איך ולמה, כדי לתרום לסרט. זה לא מפריע יותר מדיי במהלך הסרט אבל בסוף משאיר כמה תהיות. עם זאת, נראה שמארוול עיוותו את ההיגיון הלוגי של העולם, כדי ליצור את הסוף שהם רצו וזה גם הפריע לי.

לסיכום, "הנוקמים: סוף המשחק" הוא סרט מרהיב, מצחיק ומרגש. סרט חובה לכל חובבי מארוול וגם כאלה שלא. יש בו סצנות, משפטים, ודמויות בלתי נשכחות. רק חשוב מאוד להתעדכן בפרטים מכל מיני סרטים לפני שרואים אותו. עם זאת, מארוול עשתה כמה קיצורי דרך, עיוותו מעט את ההיגיון הלוגי וכל זה כדי להגיע לסוף שהם רצו. ואני חייב לציין שמאוד אהבתי את הסוף שמארוול בחרה בו, מעניין איך הם ימשיכו מכאן. הרף רק עולה.

תגובות