20 הקרנות ביום: 'הנוקמים: סוף המשחק' מציף את האולמות. צילום: יח"צ

20 הקרנות ביום: 'הנוקמים: סוף המשחק' מציף את האולמות

הקהל הישראלי לא נשאר אדיש ללהיט האחרון של מארוול, שעלה בסופ"ש האחרון לקולנוע, והצביע ברגליים. הכרטיסים אזלו כבר לפני שבועות, האולמות מלאים עד אפס מקום ועובדי הקולנוע משתפים מהשטח: "לא היה עומס כזה מאז 'וונדר-וומן'". 'הנוקמים: סוף המשחק' מביא עימו רעש גדול לבתי הקולנוע, ובצדק

המעריצים זורמים בהמוניהם לבתי הקולנוע, האולמות מלאים עד אפס מקום ועובדי הקולנוע מספרים שמאז 'וונדר-וומן' לא ראו עומס כזה. 'הנוקמים: סוף המשחק' הגיע ביום רביעי האחרון לבתי הקולנוע, וזו התוצאה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

כקופאי בדימוס, ידוע שהקולנוע לא כל שעה בימות השבוע גדוש בצופים. אזורי הזמן בהם בתי הקולנוע מתמלאים בפעילות הם בעיקר בסופ"ש ובימי חג. אלא שקיים מקרה קיצון אחד שמביא צופים בכמויות בכל יום ושעה ושמו - 'שוברי קופות'. סרטים פופולריים שהצפי ליציאתם גבוה מהרגיל, בין אם זו שחקנית ישראלית שמככבת בלהיט הוליוודי או סרט המשך לסדרת סרטים אהובה. ביום רביעי האחרון חוו בתי הקולנוע את מקרה הקיצון עם הגעתו של "הנוקמים: סוף המשחק" למסכים הגדולים. סרט שמאחד את קצוותיהם של 22 סרטי מארוול שיצאו לאורך 11 השנים האחרונות, מהווה חלק אחרון לסאגת 'הנוקמים' האהובה, עם תקציב של למעלה מחצי מיליארד דולר ומציג איחוד של 29 שחקנים מרכזיים - איך שלא יהיה שובר קופות.

 

עוד טרם יציאתו, שלושת הטריילרים שלו יחדיו הניבו למעלה מ-225 מיליון צפיות ובמכירה המוקדמת שלו ,שנפתחה שלושה שבועות לפני, נחטפו מראש רוב המקומות באולמות. כשהגיע ביום רביעי נפתחו עבורו בבתי הקולנוע עד ל-20 הקרנות בכל יום בשבוע האחרון, החל מ-10 בבוקר ועד ל-1 בלילה. אך אפילו ההכנות המוקדמות הללו, לא מנעו את הצפוי וכמעט וכל הכרטיסים לסופ"ש הקרוב אזלו כבר בתחילת השבוע.

"20 הקרנות בכל יום בשבוע האחרון" © צילום מסך מאתר הכרטיסים

"לרגע לא חשבתי שיהיה כה עמוס בקולנוע" מספרת כתבתנו אליס פיינשטיין שצפתה בסרט ביום חמישי האחרון, "רק התור לפופקורן דרש מאיתנו להקדים בעשרים דקות לפני תחילת הסרט". אלא שפיינשטיין מסבירה כי לתופעה יש גם צד חיובי - "המסה של האנשים לא בדיוק הפריעה לי, ברגעים דרמטיים בסרט כל הקהל מחא יחדיו כפיים. זה נתן לי הרגשת אחדות, זו תחושה ייחודית שרק מעריצי 'מארוול' מכירים".

"מאז 'וונדר-וומן' לא חווינו כזה עומס"

את העומס היו אלה עובדי הקולנוע שחוו יותר מכולם, בעיקר עקב מטלת השירות הקשה שכרוכה עם הגעתם של אלפים לבתי הקולנוע. "מגיעים אנשים לקנות כרטיסים לסרט ואנחנו נאלצים להסביר שאזלו הכרטיסים להקרנה הקרובה, ושנשארו לנו רק שני מקומות בשורה הראשונה בצד האולם להקרנה של עוד שעתיים מעכשיו" מסבירה אחראית קופות בסניף קולנוע בכפר-סבא. "פתחנו במיוחד עוד הקרנות (של הסרט) כי כל האולמות האחרים מלאים עד אפס מקום". גם אחראי קופות בסניף נתניה, מספר על החוויה: "מה שקרה תאם בדיוק לצפי שלנו, אולמות מלאים עד אפס מקום, התרגשות הן מהמעריצים הרבים שפקדו את בית הקולנוע והן מהקופאים". השניים סיפרו שמצב כזה בקולנוע לא התרחש מאז 'מהיר ועצבני 8' הפופולרי ו-'וונדר-וומן' בכיכובה של גל גדות שגרמו לאפקט דומה והביאו עשרות אלפים לאולמות בישראל.

© צילום מסך מאתר הכרטיסים

בעקבות הציפיות הגבוהות ללהיט האחרון בסדרת "הנוקמים", בתי הקולנוע השונים הכריזו מבעוד מועד על מכירה מוקדמת שלושה שבועות לפני בכורת הסרט. אלא שזה לא ממש עזר לאלה שתכננו לרכוש סמוך למועד הבכורה,  "יום אחרי תחילת המכירה המוקדמת, האולמות שהוקצאו כבר היו חצי מלאים" מספרת הקופאית מכפ"ס. "כולם הזמינו מראש" מוסיף הקופאי מנתניה "אפילו לקוחות שבאו לרכוש כרטיסים באופן ספונטני ביום הבכורה של הסרט לא הופתעו לשמוע שאזלו המקומות".

פרמיירת הסרט ביס פלאנט ראשל
פרמיירת הסרט ביס פלאנט ראשל"צ © צילום: יח"צ

אלא שלמעריצי הסרט לא ממש מפריעים התורים ארוכים והעומסים באולמות, הם באו לראות את גיבוריהם האהובים מתאחדים בפעם האחרונה על המסך הגדול על מנת להילחם בכוחו האכזרי של ת'אנוס שהפיל עליהם מכה קשה בסרט הקודם. ואם נהיה כנים, האתגר האמיתי היא צפייה בסרט שמכיל פרידה מרגשת וכואבת מפרי עטו של סטן לי ז"ל. האתגר שהוציא לא מעט מעריצים עם דמעות, כל אחד וסיבותיו, משלוש שעות של אקשן, הנאה, עצב ונוסטלגיה.

 
תגובות