אלאדין 2019: "נוסטלגי, חדשני ופשוט הנאה צרופה". צילום מסך מהטריילר

אלאדין 2019: "נוסטלגי, חדשני ופשוט הנאה צרופה"

אחרי "היפה והחיה" ו"ספר הג'ונגל" - הגיע הזמן ללייב אקשן של אחת הקלאסיקות הגדולות של דיסני - אלאדין. כך הנסיך מאגרבה והג'יני החדש הצליחו לכבוש אותנו לא פחות מגרסת המקור. ביקורת

עוד קלאסיקה של דיסני מתעוררת מחדש לחיים בגרסת לייב אקשן והפעם מדובר באלאדין, בחור האשפתות שעד מהרה מוצא את עצמו מתאהב בנסיכה יסמין ועם שלוש משאלות מהג׳יני. 
אם צפיתם בגרסה המקורית והמצויירת (חסר לכם ולא), גרסת הלייב אקשן תעורר בכם נוסטלגיה ואכן תצטרפו לשיר יחד את השירים המוכרים המופיעים גם כאן. עם זאת, נוספו כמה שירים חדשים עבור הנסיכה יסמין. 
 
 
 
ברוב גרסאות הלייב אקשן עד כה נעשה שחזור מדוייק של העלילה המקורית, ואילו כאן השאירו את הגרעין ונקודות רבות מהסיפור אך נתנו כמה טוויסטים קלים כמו למשל - עוזרת צמודה ואהובה לנסיכה יסמין, הדרך בה אלאדין מגלה שיסמין היא למעשה נסיכה בתחפושת, החטיפה של אלאדין על ידי ג׳אפר ועוד. בנוסף, את גרסת המקור פותח "המספר" שלא היה ברור מי הוא וצופים והשערות רבו טענו כי מדובר בג'יני בעצמו. בלייב אקשן פותרים את החידה ואכן מגלים כי מדובר בג'יני. והאמת? שעד כמה שציפינו והתפללנו שישמרו על גרסת המקור כמו שהיא, התוספות והשינויים הקלים שנתנו כאן בהחלט מוסיפים ומעולים - אם לא היינו רואים את המקור, בהחלט היינו מסופקים גם ככה. 
 
 
 
האווירה, התפאורה, הבגדים, הצבעוניות ובעיקר האפקטים (סצינת המערה - וואו!) פשוט מרשימים ומעוררים למציאות את אגרבה הדמיונית. כמו כן, אם בעלילה המצויירת הייתה נטייה לחשוב שמדובר באיזו ממלכה הודית, כאן דווקא ניתן יותר ווייב ערבי-ים תיכוני (עד כדי כך שהיינו משוכנעים שכמה מהניצבים והשחקנים הם ישראלים - אגב, כמה שחקנים מקומיים אכן נבחנו לתפקידים בסרט), יחד עם זאת סגנון הלבוש היה הודי למדי. 
 
אגרבה
אגרבה © צילום מסך מהטריילר
 
באשר לקאסט השחקנים - מדובר בפריצות מרשימות במיוחד. אלאדין (מנה מסעוד) הנוכחי פשוט קסום ואהוב, קל להתחבר אליו והוא עבד לנו גם ברגעים הקומיים וגם הדרמטיים. בהחלט אחד מהפריצות הקולנועיות של השנה.
באשר לנסיכה יסמין (נעמי סקוט), גם היא הייתה מתוקה להפליא, כוחנית כשצריך ובעיקר הבעות הפנים שלה היו מדוייקות. בכלל, בגרסה הזו הפכו את יסמין ללוחמת פמינסטית שנלחמת כדי להשמיע את קולה בין כל הגברים השולטים סביבה - בהתאמה לשנת 2019.
 
אלאדין ויסמין
אלאדין ויסמין © צילום מסך מהטריילר
 
אך אם צריך לתת ״דוז פואה״ (כן, עדיין לא השתחררנו מזה), הוא ללא ספק הולך לוייל סמית׳ שהתפקיד כג׳יני הותאם לו כמו כפפה ליד וכמו שד למנורה. הקומיות שלו, המבטים, התזמונים שלו והחיבור שלו לשאר הקאסט היה פשוט מושלם. מודים שבתחילה היו לנו מעט חששות איך אפשר להכנס לנעליו של רובין וויליאמס המנוח שדיבב את הג׳יני האולטימטיבי בגרסת המקור - אך סמית׳ הפריח אותן כלא היו ועשה עבודה מרשימה ומנצחת. כמו כן, האפקטים הדרושים מג'יני, כפי שאהבנו כבר אז - אכן קורים כאן ולמען האמת אפילו מרשימים יותר מבמצוייר.
 
הכי ג'יני שיש
הכי ג'יני שיש © צילום מסך מהטריילר
 
החסרון היחיד בסרט היה דווקא ליהוקו של מארוון קנזארי כג׳אפר (עם הלוק הכי ישראלי אבר). בגרסה המצויירת הדמות שלו מפחידה רק מלהביט בה, ואילו כאן הוא אפילו לא מעורר ולו איום אחד קטן. לא מעט אנשים יכולים להראות מפחידים רק ממבט וכאן זה לא קרה, מה שהקשה מעט את החיבור שלו לתפקיד הרע. אולי היה אפשר להוסיף משהו בעזרת איפור?

פחות עבד
פחות עבד © Disney
 
אלאדין 2019 הוא לגמרי לייב אקשן הכרחי, כזה שנעשה בעבודה קפדנית ומדוייקת ומצליח לעורר נוסטלגיה, לתת כבוד למקור ומצד שני גם לחדש איפה שצריך. תצוגה מרהיבה של עבודה הוליוודית צבעונית ושמחה שקשה שלא לאהוב. בין אם זה אבו הקוף (שנראה פחות ״לאבלי״ כשהוא מציאותי), השטיח המעופף (התאהבנו) או יאגו התוכי - כל פרט קטן בסרט הוא הנאה צרופה לכל צופה ולדיסני מגיע שאפו רציני על כך.
 
אפשר כבר סרט המשך?!
 
הגרסה המקורית של אלאדין
הגרסה המקורית של אלאדין © צילום: Disney באדיבות yes
תגובות