קולנוע כחול-לבן: 3 מותחנים ישראלים שכדאי לראות. צילום מסך מיוטיוב

קולנוע כחול-לבן: 3 מותחנים ישראלים שכדאי לראות

הקולנוע הישראלי הוא עשיר הרבה יותר ממה שאתם חושבים. כתבה נוספת בסדרת הכתבות בה בכל פעם נכתוב על שלושה סרטים ישראלים שאתם חייבים להכיר. השבוע - ז'אנר שעוד בחיתוליו כאן בארץ, המותחנים.

אי אפשר להתעלם מהעובדה שתדמית הקולנוע הישראלי היא לא גבוהה בכלל בקרב הקהל הישראלי. אך מסתתר כאן עולם שלם של יוצרים מוכשרים, זרמים, ז'אנרים והתפתחויות לאורך השנים שמציגים בצורה יוצאת דופן את המציאות הישראלית. בכל פעם נביא לכם שלושה סרטים ישראלים שיציגו לכם טעימה מהקולנוע הישראלי שכולנו צריכים להתגאות בו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ז'אנר המותחנים הפסיכולוגים מופיע פעמים רבות בסרטים בינלאומיים, אך לא מפותח באותו קנה מידה בקולנוע הכחול-לבן. בשנים האחרונות צומחת במדינת ישראל קהילה שמתרחבת ככל שהזמן עובר - קהילת יוצרי סרטי המותחנים הישראליים.

אומנם לתעשיית הסרטים בארץ אין שם כל כך מהודר ויפה כמו להוליווד, עדיין ניתן למצוא הרבה סרטים שמצליחים להגיח החוצה מהסטנדרט ולספק לנו עולם לא קטן של קולנוע ישראלי מגוון. הקולנוע הישראלי מתחיל לקבל יותר ויותר חשיפה בארץ ובחו"ל. אז לרגל ההתפתחות הזו של הקולנוע הישראלי הכנו לכם רשימה של סרטי מתח ישראלים שיעוררו בכם את כל האדרנלין והחושים שלכם. 

אנטי וירוס

הסרט שבויים על ידי אלון נוימן ויצא לאקרנים בשנת 2014, הוא סרט מותחן עם קאסט לא מוכר שנראה מבטיח. הסרט עוקב אחרי סיפורה של חברת ביו טכנולוגיה בבעלות האחים רם ומיכה, אשר הצליחה לפתח אפליקציה חדשה בשם "פתוגן" שמשמשת כאנטי וירוס לבני אדם. האחים רוצים להוציא את האפליקציה לשוק אך הם לא מקבלים את האישור הנדרש ממשרד הבריאות. הם ממשיכים לעמול ולעבוד, אך במהלך העבודה שלהם פורצת לפתע מגפה נוראית במשרד החברה - וכל העובדים חוטפים את הוירוס הקטלני. המשטרה שומעת על המקרה ובעקבות כך מאיימת להיפטר מהעובדים בכדי שלא יגרמו למחלה להתפשט, בזמן שהצוות מנסה למצוא פתרון דיגיטלי שיעצור את התפשטות הנגיף.

 

אנתרקס

הסרט "אנתרקס" מבוסס על סיפור אמיתי - פרשת "פרוייקט עומר 2" שהתרחש בשנת 2007. בפרשה לקחו חיילים והשתמשו בהם כשפני ניסיונות לחיסון חדש שאמור לעצור את נגיפי מחלת האנתרקס. את הסרט ביים שי שרף אשר נכח בניסויים האלו בתור חייל. נועם, חייל מילואים, הולך לבדיקות רופא בשל מחלת עור, ובאותו זמן עוד שני חברים שלו מרגישים ברע. נועם מבין שדבר אחד משותף קרה לו ולשני חבריו - הניסויים שעברו שכנראה השפיעו לרעה עליהם. הם מגיעים למשרדי חיל הרפואה, מבקשים לראות את התיקים שלהם, אך מקבלים תשובה שלילית ונדחקים החוצה. החברים מבינים שמישהו מסתיר מהם משהו ופותחים במסע לגלות את מה שמחביאים מהם. הסרט מלווה בהרבה אקשן, מתח אך גם מעט צחוק וקטעים דוקומנטריים אמיתיים.

 

מי מפחד מהזאב הרע

הסרט שקיבל אינספור מועמדויות לפרסים ותשבוחות ללא סוף הוא גם זה שיסגור את הרשימה שלנו. הסרט " מי מפחד מהזאב הרע", בויים על ידי הצמד, אהרון קשלס ונבות פפושדו. הסרט הינו מותחן אימה העוקב אחרי תעלומה של היעדרות ורצח ילדה קטנה. את התיק חוקר השוטר מיקי, אשר חוטף את החשוד, מורה לתנ"ך בשם עודד, וכדי להוציא ממנו הודאה - מתחיל להכות אותו. לאחר שיכנועים של עודד כי הוא אינו הרוצח, מיקי משחרר אותו לאחר פקודה ולאחר פרסום ההקלטה שלו מכה אותו - מיקי מפוטר מידית, אך לא מוותר וממשיך לחקור את המקרה גם באזרחות. הוא יוצא להרפתקה מפחידה במצוד אחר הרוצח, האם זה עודד? או שיש מישהו אחר שמסתובב שם בחופשיות? הסרט מלא במתח ואימה ברמה שלא מביישת אפילו סרט בינלאומי. הוא בהחלט מלא בקטעים אכזריים אך גם מצחיקים שגורמים לו להיות בלתי נשכח.

שימו לב: הסרט מומלץ לגילאי 14+

 

 

 



תגובות