"זה: חלק 2": מהפנט ומפחיד, אבל גם מעבר. צילום: מתוך הטריילר

"זה: חלק 2": מהפנט ומפחיד, אבל גם מעבר

הסרט השני שממשיך את להיט האימה "זה" כבר כאן והפעם מראה לנו מה עלה בגורלם של ילדי "מועדון הלוזרים" מעיירת דרי. כמו קודמו, העלילה מפחידה ומצמררת, אבל ישנו גם עומק ופיתוח של הדמויות, סצינות קומדיה במעבר חד לפחד או דרמה. ביקורת

עקבנו אחרי הבלון האדום חזרה לעיירה דרי, אכלנו פופקורן בקרקס עם הליצן המרקד ונפגשנו עם כמה חברים וותיקים מהתיכון. הנה מה שחשבנו על "זה" השני.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסרט "זה - חלק 2" עוקב אחרי אותן הדמויות הראשיות מהסרט הראשון, רק הפעם רוב העלילה מתרחשת כאשר הם בצורתם המבוגרת. החבורה הישנה של "מועדון הלוזרים" מתאספת וחוזרת לעיירתם הישנה דרי כדי לעצור את הליצן פניוויז אחת ולתמיד. אבל כמה שזה נשמע פשוט, זה בדיוק ההפך. כאשר החבורה מגיעה לדרי הם נזכרים בטראומה שחוו שם ונרדפים על ידי זכרונות העבר. בעוד שהאיום מלפני 27 שנים ממשיך לזרוע פחד וסכנה בעיירה - והם היחידים שיכולים לעצור את זה. 

 

כמצופה מסרט אימה, חווית הצפייה הייתה מלאה בקפיצות ונשימות שנעתקו מבהלה ולב שפעם מהר מאוד ברגעי המתח והאקשן. הסרט היה ארוך יותר מקודמו, והיו רגעים בהם דקות עברו לאט מידי והעלילה קצת נמשכה יותר משצריך. אבל יחד עם הפרט הזה, הסרט כן מצליח לספק לנו את הסחורה. אימה הייתה בשפע, אבל העלילה הייתה גדושה גם ברגעים מצחיקים (חלקם אפילו מאוד), דרמטיים ורומנטיים - שלעיתים התחלפו מאוד מהר ביניהם. האפשרות לצחוק בקול ושנייה לאחר מכן להחזיק את היד חזק למי שיושב לידך (מרוב פחד כן?) בהחלט קיימת בסרט הזה, אבל זה משהו שהוסיף לחוויה. בנוסף הזגזוג בין רגעים מן העבר של הדמויות אל ההווה עזר לנו להכיר יותר את הדמויות והעמיק את האישיות שלהן, מה שהיה מאוד מהנה לצפייה. אנחנו אפילו זוכים להצצה לעברו של פניוויז הליצן המרקד. 

© באדיבות Tulip Entertainment

אחרי שסימנו וי על ז'אנר האימה וגם על חוויה שהיא מעבר לרק אימה, אפשר לגשת לדבר על האפקטים, התפאורה והמראה המשודרג. גם הסרט הראשון היה גדוש באפקטים והפקה מוצלחת מאוד של לבוש, תפאורה ואיפור. אבל בסרט הזה אפשר לראות קפיצת מדרגה בכל מה שקשור לכך, יש הרבה יותר מקום לאפקטים מוזרים (והרבה יותר מפחידים). אנחנו אוהבים לראות שבהתאם להתפתחות העלילה גם התפאורה וההפקה עולה שלב, למרות שלעיתים האפקטים החזותיים היו קצת מוגזמים מידי. כמובן שאי אפשר להתעלם מהאיפור שעשו לליצן הכוכב של הסרט, שמוכיח את עצמו מהפנט בכל פעם שאנחנו רואים אותו קופץ מאיזה חור ביוב. 

© באדיבות Tulip Entertainment

לסיכום, הסרט מצליח להפחיד וגם לרגש. לעיתים העלילה נמרחת קצת והאפקטים טיפה מוגזמים. אבל בסך הכל הסרט לגמרי שווה את הכרטיס בקולנוע ומצליח לספק ואפילו לעלות על הציפיות. יש קצת בשביל כל אחד וקו עלילתי שישאיר אתכם בסערת רגשות עטופה באימה. אז אם אתם בקטע של לפחד בגבול הטעם הטוב וגם להינות מעלילה מותחת ומרגשת - זה הסרט בשבילכם. 

שימו לב: הסרט מותר לגילאים 16+

 

תגובות