לכבוד יום שישי ה-13: בינג' האימה המושלם. צילומים: מתוך הטריילרים

לכבוד יום שישי ה-13: בינג' האימה המושלם

מחר יחול יום שישי ה-13 וכולנו יודעים מה זה אומר – בינג' סרטי אימה באווירת האירוע, מאלו שבקולנוע ועד אלו ששוחררו לפני עשרים שנה. אמאל'ה!

לרגל יום שישי ה-13, החלטנו להכין לכם רשימת סרטי אימה מפחידים במיוחד. אל תשכחו לנעול את הדלת של הבית, להכין פופקורן ולוודא שאין לכם אף אחד או אף יצור מתחת למיטה או בארון הבגדים לפני שתתחילו במרתון. אז לאלה מאיתנו שאוהבים לפחד: הנה מה שאתם צריכים לראות. שימו לב: מומלץ לצפייה מגיל 16!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"זה"

הסרט הראשון ברשימה שלנו וגם בסדרת הסרטים "זה" יצא לקולנוע בשנת 2017. העלילה מספרת על חבורת ילדים שקוראים לעצמם "מועדון הלוזרים" בארצות הברית של שנות השמונים. הילדים חיים בעירייה דרי, וכאשר שמים לדברים מוזרים שמתרחשים בעיירתם הקטנה הם מיד יוצאים לחקור. בסרט החבורה מתמודדת עם התגלמות הרוע הטהור – הליצן פניוויז שרודף אותם ומשליט טרור בעיירה דרי. בימים אלו יצא חלקו השני של הסרט העוסק במה שקרה שלושים שנים לאחר מאורעות החלק הראשון כאשר הליצן חוזר אל חייהם של הילדים שהפכו כבר למבוגרים.

 

"הטיהור" 

באמריקה מלאת הפשע ובתי הכלא הצפופים, הממשלה מחליטה לחוקק חוק בו יהיה יום שכל מעשי הפשיעה כולל רצח מותרים. יום אחד בשנה שאי אפשר להזעיק משטרה ובתי החולים סגורים, יום בו הפשע מותר והפחד סורר ברחובות כאשר האזרחים מסוגלים לעשות כל שעל דעתם ללא עונשים משום סוג. משפחה אחת מתלבטת מה כדאי לעשות כאשר איש זר מבקש מקלט בביתם מפני מי שרודפים אחריו, הם נאבקים לא להפוך להיות האנשים שמהם הם מסתתרים. הסרט יצא לקולנוע בשנת 2013, ומאז שוחררו גם עוד שלושה סרטי המשך: "הטיהור 2", "הטיהור 3" ו"הטיהור הראשון".

 

"תברח" 

סרט אימה זוכה האוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר. העלילה עוקבת אחרי כריס, גבר אפרו-אמריקני שהולך לבקר את הוריה של בת זוגתו בפעם הראשונה. כשמגיע לביתם, שם לב למשהו מוזר. הוא חושב שהנחמדות המוגזמת של הוריה של חברתו הלבנה רוז, נובעת רק כי הם נלחצים מהיותו אפרו-אמריקני. ככל שהוא שוהה יותר בביתם שבפרוורים שם לב שדברים נהיים הזויים ומוזרים מהר מאוד, וכל מה שיכול לחשוב עליו הוא – לברוח. 

 

"מי שעומד מאחורי"

מדובר בסרט חדש המוצג אף הוא בימים אלו בקולנוע. העלילה מספרת על כלה צעירה שהתחתנה עם גבר מקסים ונחמד, לעומת זו משפחתו עוינת ומלחיצה מעט... לאחר חתונת השניים מצטרפת הכלה למסורת עתיקה של המשפחה – מחבואים. לחברי המשפחה (חוץ מבעלה הטרי) התפתחה האמונה שכדי שהם יחיו, הם צריכים למצוא אותה ולהרוג אותה עד עלות השחר. כך שהמשחק הופך מהר מאוד ללא מאוד ידידותי, ועכשיו היא צריכה להילחם על הישרדותה.

 

"אנאבל" 

הסרט הבא ברשימה המצמררת שלנו הוא "אנאבל". סיפורה של אנאבל מתחיל כאשר זוג הורים לתינוקת קטנה עוברים לבית חדש, לאחר שתקרית מוזרה התרחשה בביתם הקודם. כאשר פורקים את חפצם מגלים כי בובה שלא ארזו נמצאת בארגזים, הם שומרים אותה בבית ומיד לאחר מכן אירועים מוזרים ומצמררים מתחילים לקרות. איך הם יתמודדו עם בובה שנמצא בתוכה שד? לסדרת הסרטים יש עוד שני סרטים שממשיכים את סיפורה של אנאבל והמשפחה.

 

"יום שישי ה-13" 

אז איך אפשר בעצם לעשות מרתון סרטי אימה ביום שישי ה-13, בלי הסרט "יום שישי ה-13"? מדובר בסרט אימה קלאסי ומפורסם, הגרסה המקורית של הסרט היא משנות השמונים, והגרסה החדשה יותר משנת 2009. העלילה עוקבת אחרי חבורת נערים שמגיעים לחופשה באגם קריסטל, מהר מאוד הם שמים לב להיעלמויות מוזרות ולדברים מפחידים שמתרחשים. באגם מסתובבת הרוח של ג'ייסון, נער שטבע בעבר באותו אגם ויום שישי ה-13, הוא יום הולדתו. האם מישהו יוכל לעצור את הרוח שרודפת את האגם במסע האימה שלה? לסרט קיימים לא מעט סרטי המשך, ששייכים לגרסה המקורית.

 

"מלתעות האימה"

עוד סרט שמככב בימים אלו בקולנוע הוא מותחן האימה החדש - "מלתעות האימה". העלילה מספרת את סיפורה של היליי, המגולמת על ידי קאיה סקודלריו ("הרץ במבוך", "שודדי הקריביים", "סקינס") כאשר הוריקן פוגע בעיר ילדותה של היילי היא מקבלת התרעת פינוי בחשש לשיטפון. היילי לא עוזבת בלי אבא שלה, אותו מוצאת במרתף ביתם פצוע אנושות. השיטפון בביתם הולך וגובר, אבל במהרה היא מגלה שזו הבעיה הכי קטנה שלהם – מפלצת מפחידה אוכלת אדם מתגוררת בביתם.

 
 

 

 

תגובות