לשנה טובה: הסרטים על התחלות חדשות. צילום: Laurie Sparham באדיבות yes

לשנה טובה: הסרטים על התחלות חדשות

לכבוד השנה העברית החדשה, הכנו לכם רשימה של סרטים מרגשים ומצחיקים שמספרים על התחלות חדשות מכל הסוגים.

משינוי משמעותי בחיים ועד התחלה מאפס, ריכזנו לכם כמה סרטים מרגשים וסוחפים, מצחיקים ואופטימיים לשנה החדשה. אז תכינו תפוח ודבש, תקחו רק את הראש של הדג ותשתדלו לא לכלך יותר מידי את הבגדים עם הרימון - הנה הסרטים שיש לנו להציע לרגל השנה החדשה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מסע של מאה צעדים

הסרט הראשון ברשימה שלנו הוא דרמה מקסימה וסוחפת בשם "מסע של מאה צעדים". העלילה מספרת על משפחה הודית בעלת מסעדה בהודו, אבל במהלך הפיכה במדינתם המסעדה נשרפת. הם מחליטים לעבור לצרפת להתחלה חדשה, ומקימים מסעדה הודית מסורתית במרחק של מאה צעדים בדיוק ממסעדה צרפתית יוקרתית ומצליחה. נוצרת תחרות בינם לבין המקומיים, שמעלה שאלות לגבי השתייכותם למולדת לצרפתית. במהלך הסרט מתגלה חיבור של השף הראשי במסעדה, חסן, למטבח הצרפתי ולאנשים בו – העלילה של הסרט מרגשת ומהפנטת, והוא מלמד אותנו שתמיד אפשר להתחיל מחדש ולמצוא את מקומך בבית חדש ושונה מהקודם.

 

נדודי שינה בסיאטל

"נדודי שינה בסיאטל" הוא סרט קומדיה רומנטי בלתי נשכח משנות התשעים. סם (טום הנקס) הוא אדריכל משיקגו שהתאלמן לא מזמן מאשתו. העלילה מתחילה כאשר הוא ובנו ג'ונה מחליטים לפתוח דף חדש ולעבור לגור בסיאטל. בערב של חג המולד בנו של סם מתקשר לתוכנית רדיו לילית ומשכנע את סם לדבר על צערו וגעגועיו לאשתו במהלך התוכנית. כשסם פותח את ליבו בפני המאזינות הרבות של התוכנית, שומעת אותו אישה בשם אנני ריד. אנני היא עיתונאית משועממת שמאורסת לגבר בעל אלרגיות לכל דבר. היא מחליטה לכתוב לסם ולהציע לו להיפגש בראש בניין האמפייר סטייט בניו יורק ביום האהבה – וג'ונה (בנו של סם) נחוש מאי פעם כדי לגרום לפגישה להתממש. הקומדיה הקלאסית מראה לנו שאהבה והתחלה חדשה מגיעה גם במקומות הכי לא צפויים, וסוחפת אותנו לסיפורם המרגש של הדמויות.

 

אופטימיות היא שם המשחק

"אופטימיות היא שם המשחק" הוא סרט בכיכובם של בראדלי קופר וג'ניפר לורנס (שזכתה באוסקר על הופעתה בסרט). פאט (בראדלי קופר) הוא מורה לשעבר שזה עתה השתחרר ממוסד לחולי נפש וחוזר לגור בבית הוריו. הוא מנסה להתאקלם ולהתרגל לשגרה החדשה, להתמודד עם הבעיות הנפשיות שלו בעצמו ומנסה נואשות להשתקם כדי שיוכל לחזור לאשתו. אבל כאשר פוגש את טיפאני (ג'ניפר לורנס), אישה מוזרה ומיוחדת עם בעיות גדולות משל עצמה – העניינים מתחילים להיראות אחרת. בין טיפאני ופאט נוצר חיבור מיוחד ומקסים, והם מראים לנו את הדרך למציאת אור בחשיכה, ושתמיד אפשר להתחיל דף חדש.

הסרט מומלץ מגילאי 14+

 

עלובי החיים

"עלובי החיים" הוא עיבוד קולנועי-מוזיקלי לרומן המפורסם של ויקטור הוגו. העלילה מרחשת במאה ה-19 בצרפת, ומתחילה כאשר אסיר בשם ז'אן ואל ז'אן משתחרר ממאסרו הארוך מלא בטינה ורצון לנקום באילו שעשו לו עוול. אבל במהלך חייו המלאים פוגש אנשים מכל קצוות צרפת שמלמדים אותו על אמונה, על תקווה ועל התחלות חדשות. לאט לאט הופך הכעס והעצב לחיים חדשים ורצון לעזור לאחר.

הסרט מומלץ לגילאי 14+

 

למעלה

"למעלה" הוא סרט דיסני מצוייר וקלאסי. מפגש בין נער צופים אנרגטי לזקן שהתאלמן מאשתו. קרל הוא מוכר בלונים בן 78 שחלם לצאת עם אשתו לטיול אקזוטי מהחלומות, אבל הם מעולם לא הספיקו לעשות זאת ביחד. הוא מחליט לעשות את הטיול בעצמו וקושר אלפי בלונים צבעוניים לגג הבית שלו ויוצא לדרך. כשכבר נמצא רחוק באוויר הוא שם לב לנער הצופים הצעיר ממנו בהרבה שנים שנמצא אצלו בבית. יחד הם יוצאים למסע מאתגר ומצחיק, מקסים ומהפנט. אנחנו רואים את החיבור בין שני דורות ואת ההתחלה שקיבל כל אחד מהם. לנער הצופים האופטימיסט מבט ראשון אל העולם הגדול, ולמוכר הבלונים המנוסה התחלה חדשה וחוויה שונה גם לאחר שעבר כל כך הרבה.

 

לב משוגע

הסרט"לב משוגע" הוא הסרט האחרון והמאוד חביב ברשימה שלנו. העלילה של הסיפור מתמקדת בלני, צעיר בן שלושים שמעביר את חייו בבילויים, שתייה ובחורות. יום אחד מטביע לני את מכוניתו בבריכה בבית של אביו הקרדיולוג כשהיה שיכור ואבא שלו מחליט לשים קץ לאורך חייו של בנו. אביו של לני מאלץ אותו לטפל ולדאוג למטופל שלו דיויד, נער בן 15 שחולה במחלת לב עם סיכויים נמוכים להגיע לגיל 18. עולמו של דיויד מלא במרפאות ורופאים ושונה לחלוטין מעולמו של לני, המפגש בין השניים גורם לדיויד לחוות דברים שמעולם לא חווה, ואת לני מלמד לדאוג ולהיות אחראי. דרמה מרגשת ומקסימה שתנגן לכם על הלב. הסרט מראה לנו התחלה חדשה של הדמות המרכזית והאמפתיה והקשרים שהיא מפתחת.

 
 
תגובות