מליפיסנט - אדונית הרשע: קסום, מרתק ובלתי צפוי. צילום: באדיבות פורום פילם

מליפיסנט - אדונית הרשע: קסום, מרתק ובלתי צפוי

הסרט החדש של דיסני כבר כאן, והוא לא מאכזב. הסרט 'מליפיסנט: אדונית הרשע' מביא לנו צד נוסף בסיפור המוכר והנוסטלגי, וזה מה שהופך אותו לקסום אפילו יותר מקודמו. ביקורת

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

לאור הצלחת הסרט הראשון 'מליפיסנט' שהיה לשובר קופות ענק בשנת 2014, אולפני דיסני לא נשארים אדישים להצלחה וחוזרים בסרט שני 'מליפיסנט: אדונית הרשע'. סרטה הראשון של הנבלית, הציג צד אחר בעלילת הסרט 'היפהפייה הנרדמת'.הוא הביא חידוש מעניין לסיפור המוכר שהיה די ריק בתוכנו, וסייע לנו להכיר את הדמויות הרבה יותר טוב. הסרט הראשון גרף הישגים רבים והפך במהרה לאחד מהסרטים האהובים של השנה. לכן, היה נראה שהסיפור תם ונשלם לאחר הכרת הדמויות והעלילה לעומק. כאשר יצאה דיסני בהכרזה כי הסרט השני קרב ובא, רבים תהו מה עוד ניתן לחדש. אך אם חשבתם שזהו הסוף, נראה שטעיתם.

 

כזכור, הסרט הראשון נפתח בהצגת שתי הממלכות המרכזיות באגדה. ממלכת בני האדם וממלכת הביצות, שבה חיו יצורים קסומים ובה חיה אדונית הרשע, מליפיסנט. ובסיומו, מצטרפת אל ממלכת הביצות אורורה- נערה אנושית, המוכרת לנו כיפהפייה הנרדמת, כמלכת הביצות והשליטה הרשמית על האזור. במהלך הסרט הראשון פוגשת אורוררה את הנסיך פיליפ, בו היא מתאהבת וזוכה לסיפור אהבה כנאמר באגדה. אך גם כאן דיסני מפתיעים והקללה לא מוסרת מנשיקתו של הנסיך, אלא רק מבקשת הסליחה ואהבתה הכנה של מליפיסנט. עלילת הסרט החדש מתרחשת כחמש שנים אחר כך. מן הראוי שגם כאן, נזכה לראות חלק נוסף בסיפורם של אורורה ופיליפ, למרות שלא הצליח להסיר את הכישוף בעצמו.

© צילום: באדיבות פורום פילם
לכן, כבר בדקות הראשונות אנחנו נחשפים לידיעה מרגשת. נישואיהם המלכותיים של בני הזוג קרבים ובאים, ובשל ידיעה זו מתעוררות בשתי הממלכות תגובות רבות. הבולטת מבניהן היא של מליפיסנט (אנג'לינה ג'ולי) שמתנגדת בתוקף לקיום הנישואין ואיחוד הממלכות. וכאן, הסיפור מתחיל להסתבך. מליפיסנט שהסירה את הכישוף והפכה לפיה טובה, מגלה שבפני העם הייתה שוב לנבלית והממלכה אף מתכוננת למתקפה כנגדה. וכאן מוצגת לנו נפילתה של מליפיסנט, מתוך האשליה שהפכה להיות אהובה, היא נוחתת אל תוך פחד ושנאה עמוקה כלפי דמותה. בשלב זה, וגם בהמשכו של הסרט, אנו מגלים שגם במליפיסנט החזקה יכולה להיות פגיעה, דבר שמאפשר לצופה להזדהות עימה ולהתקרב אפילו יותר לדמותה. ובנוסף, קיים גם הפן המשפחתי שמשחק תפקיד חזק בעלילה. אורורה, מליפיסנט ופיליפ פוגשים בני ברית בלתי צפוים ומנגד גם אויבים מפתיעים. בתפקיד הראשי הופיעה השחקנית המצליחה אנג'לינה ג'ולי, שבנוסף לעלילה והבימוי המוצלחים במיוחד מביאה עימה גם משחק יוצא דופן שמרתק את הצופה למסך והופך כל דקה בסרט ליחודית ביותר. לצידה נמצאת שחקנית מעט פחות מוכרת אך לא פחות מוכשרת בשם אל פנינג בתפקיד הנסיכה אורורה, שמביאה רגש מיוחד ועומק לדמות שהייתה נראית לנו פעם כשטחית, אך היום הפכה לאחת הנסיכות האהובות עלינו. מיותר לציין כי הבמאי, יואכים רונינג עומד בפני עצמו כיוצר מצליח בעולם הקולונע ואחראי לסרטים כמו 'שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר' ו-'קון טיקי'.
© צילום: באדיבות פורום פילם 

הסרט 'מליפיסנט: אדונית הרשע' הוא לא עוד עיבוד של דיסני מהסוג שאנחנו מכירים. הוא אינו לייב אקשן נורמטיבי או איזו אנימציה מיוחדת, אך למרות זאת, הדבר אינו מוריד כלל מערכו. כמעט בלתי אפשרי שלא לשים לב לצעדי הענק שדיסני עושה בשנים האחרונות בעולם הקולונעי. בעיקר בסרטי הרי-מייק אך לא רק. אף על פי האפקטים המיוחדים בסרט, יש בו עוד המון דברים נוספים, שמוכיחים שהסרט הוא לא 'רק אנימציה ואפקטים מרהיבים'. דוגמה לכך היא סערת רגשות האמיתית שמעוררת העלילה בצופה הסקרן, במהלך הצפייה הופתענו לגלות את שלל התגובות של הצופים. וקשת הרגשות הנרחבת שחוו, החל ממתח ועד להתרגשות. ואם תשאלו אותנו, 'מליפיסנט' הוא בדיוק הסרט שחיפשנו. הוא משלב כמעט את כל מה שאנחנו כצופים, נהנים לראות. לסיכום, את הסרט הזה לא תרצו לפספס!

 

תגובות