מילדות רעות ועד גריז: הצביעו לסרטי הקאלט הטובים בהיסטוריה. צילום מסך מטריילר

מילדות רעות ועד גריז: הצביעו לסרטי הקאלט הטובים בהיסטוריה

סרטי הקאלט הם חלק בלתי נפרד מחיינו, סרטים ישנים וטובים שעד היום נחשבים כסרטי פולחן וכאלה שנזכור גם בעוד חמישים שנה. דרגו: מהו סרט הקאלט הכי טוב בהיסטורית הקולנוע?

קבלו את הרשימה המדהימה הזו שמלאה בכל טוב, סרטי הקאלט הכי טובים שאי פעם נוצרו – וכולנו צפינו בהם. החל מילדות רעות, ממשיך למלכות הכיתה ואז גם גריז. מי יזכה בתואר סרט הקאלט האהוב ביותר? הצביעו!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ילדות רעות

הסרט הזה שיצא בשנת 2004 נשאר בליבנו עד היום, ואף לא מזמן היה ״יום ילדות רעות״ (השלישי באוקטובר) כזכור מהסרט. חבורת הפלסטיקס האגדית מזמן הפכה לאייקון עבור בנות העולם, ורג׳ינה ג׳ורג׳ כבחורה השולטת שכל בת אי פעם רצתה להיות. המלכה הבלתי מעורערת של בית הספר, עם אינספור משפטים אגדיים וזכורים שהשתלטו על העולם. ״ילדות רעות״ מזמן הפך לאחד מסרטי הפולחן הגדולים בהיסטוריה, שכל בני הנוער לגמרי מעריצים באדיקות. 

 

גריז

קלאסת מחזות הזמר המוסרטים ״גריז״ הכתיבה לעולם סטייל ייחודי, מדהים, ובלתי נשכח לגמרי שעד היום הסרט הפך להיות מהנושא המרכזי בהמון מסיבות, תמונות מחזור, פורים, וכל רעיון יצירתי אחר. דני זוקו (החתיך) לגמרי עושה לנו את זה, והנוער בארה״ב לפני כמה עשורים טובים לנו חשק לחזור לתקופות האלה ולהיוולד בשנות החמישים התוססות והקיצביות של אמריקה. 

 

קלולס

שר המתוקה היא לא הנערה הפופולרית הרגילה שאנחנו רואים בכל סרט וסדרה: מלכת הכיתה, כולם שונאים אבל מעריצים אותה, והיא פוגעת בכולם. שר היא הילדה האהובה, היא מקסימה לסובבים אותה ואכפתית לאנשים. סיפור האהבה המתוק והלא שגרתי שאפשר לראות בסרט ובקלילות שלו, הכיפיות שלו והזרימה שלו, קבעו לכולנו מזמן מהו אחד הסרטים הכי טובים של שנות התשעים, שלא נדבר על האופנה המדהימה בו שמאופיינת לתקופה.

 

ריקוד מושחת

סרט הריקודים המדהים הזה משנות השמונים לגמרי השתלט לנו מזמן על המחשבה, ובשנייה שצופים בו (גם בפעם העשרים) רוצים ללכת לשיעור ריקוד. סרט הקאלט המושלם, שתמיד כיף לראות עם חברים בלילה משותף עם מלא פופקורן וגלידה טובה. ״ריקוד מושחת״, עם ג׳וני ובייבי שאנחנו מעריצים מאז ומתמיד, המון ריקוד מקצועי ועלילה קלילה שמצד אחד מוסרת לנו כמה דברים ומהצד השני הופכת את הערב שלנו למעניין יותר. 

 

מלכות הכיתה 

״הת׳רס״, או ״מלכות הכיתה״ בעברית, הוא סרט שעובד גם למחזמר מצליח מאוד שקיבל עיבוד בפרק בסדרת הנוער המצליחה של נטפליקס ״ריברדייל״ וגרף עוד המוני מעריצים ברחבי העולם שצופים בסרט שנות השבעים הזה בריפיט. ג׳יי די החתיך הכובש אבל הקריפי-משהו, ווינונה ריידר בתור ורוניקה סוייר (ריידר משחקת את אמא של וויל, ג׳ויס, מ"דברים מוזרים"). הסרט הזה שמדבר על נושאים חשובים שהיו פעם, שרלוונטיים גם להיום ואולי אפילו יותר מתמיד, כבש לגמרי את כולנו והוא אחד מסרטי הקאלט המוערכים ביותר. 

 

טיטאניק

הספינה האגדית שזכורה לדורות, עם העלילה הכל כך מרגשת שנפרשת על סרט ארוך במיוחד אך בהחלט שווה כל רגע. ״טיטאניק״ הוא סרט ששבר שיאים הזויים, ונשאר בראשי הכותרות מעל לעשרים שנה. הסרט הזה הוא סרט פולחן, סרט כל כך אהוב וזכור במשך השנים, מלא פרסים, שירים שזכורים עד היום ושכולנו אוהבים ומכירים.  הוא מבוסס על האסון שקרה לספינה האמיתית, אבל מכניס סיפור בדיוני של שתי דמויות מרקעים שונים ויוצר סיפור אהבה בלתי נשכח. לגמרי אחד שמתאים להיכנס לרשימה כל כך מיוחדת. 

 

גבעת חלפון אינה עונה

הסרט הישראלי הזה הוא אחד מהסרטים הישראלים הכי זכורים ואהובים שנעשו במשך השנים, וכמובן שסרטי הבורקס הישראליים הבלתי נשכחים גם הם חלק מתופעת סרטי הקאלט שכולנו כל כך אוהבים. ״גבעת חלפון״ עם חנה לסלאו האגדית, בבימויו של אסי דיין שהוא אחד מאבות הקולנוע בישראל, הפך לסרט פולחן כל כך אהוב בארצנו הקטנטונת שפשוט היינו חייבים להכניס אותו לכאן. 

 

רוקי

סדרת הסרטים בעלת שבעה החלקים מזמן הפכה לסמל סטטוס בעולם, וסילבסטר סטאלון הבלתי נשכח פשוט עושה לנו את זה בכל סרט מחדש. ״רוקי״ היא אחת מסדרות הסרטים המצליחות בעולם, עם קהל ענק של מעריצים ואינסוף ביקורות, מאז ועד היום. האם ״רוקי״ הוא סרט הקאלט האהוב ביותר?

 

 

 

 

תגובות