"דוקטור סליפ": פרק הרחבה מעניין לקלאסיקת האימה 'הניצוץ'. באדיבות Tulip Entertainment

"דוקטור סליפ": פרק הרחבה מעניין לקלאסיקת האימה 'הניצוץ'

42 שנים אחרי שיצא לאקרנים סרט האימה האייקוני "הניצוץ", הגיע אמש (ה') סרט ההמשך שלו המבוסס גם הוא על ספרו של סטיבן קינג. "דוקטור סליפ" הוא סרט אימה המהווה מחווה מודרנית ומעמיקה מאוד לסרט הראשון, המעריצים צפויים ליהנות, אך כל השאר קצת פחות. ביקורת

"דוקטור סליפ" הוא למעשה סרט המשך לסרט האימה "הניצוץ" בכיכובו של ג'ק ניקולסון משנת 1977 ומבוסס על הספר בעל אותו השם שכתב סטיבן קינג. דן טוראנס, בעבר היה ילד קטן שנשא את 'הניצוץ' - מעין כוח על טבעי שמאפשר לו לראות אירועים שקרו בעבר ולשנות אירועים עתידיים - עבר עם אביו ואמו למלון בודד שם אביו החל לאבד את שפיותו ולהפוך את השהייה שלהם שם לחוויה מזעזעת וטראומטית. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

היום, ארבעים שנה אחרי דן (יואן מקגרגור) כבר לא ילד, עדיין מצולק באופן בלתי-הפיך ועדיין נאבק בטראומות ילדותו ונלחם כדי למצוא טיפה של שקט. כשהוא פוגש את אברה (קייליה קורן), מתבגרת אמיצה עם "ניצוץ" – כישרון על חושי משלה, הם מגלים שהם חולקים את אותו כוח מסתורי שמאפשר להם לחוות את עולם הרוחות. אברה מבקשת את עזרתו של דן כנגד רוז (רבקה פרגוסון), מכשפה בעלת הכובע חסרת הרחמים ששואבת כוח מהניצוץ של אנשים תמימים בחיפושם אחר חיי נצח. בברית בלתי צפויה, דן ואברה נכנסים לקרב על החיים ועל המוות עם רוז. התמימות והאומץ של אברה מעודדים את דן לזמן את כוחו כמו שלא עשה מעולם, בזמן שהוא מתמודד עם פחדיו ומעורר רוחות מהעבר.

 

בתור סרט אימה "דוקטור סליפ" עושה עבודה טובה, יש בו מראות שגרמו לי לעצום עיניים, הוא מותח לרגעים קצרים והפסקול שלו מצויין. מצד שני, הוא לא קצר בכלל - 150 דקות שמצליחות באופן די גבולי להשאיר אותנו ישובים בכיסא. המשחק של כל הדמויות הראשיות מעולה וכל דמות אף זוכה להתפתחות משל עצמה במהלך העלילה.

© צילום: באדיבות Tulip Entertainment

"דוקטור סליפ" הוא מעין מחווה מודרנית לסרט הקודם בסדרה "הניצוץ". הוא עמוס ברפרנסים ממנו שאלה מכם שלא צפו בקודם עלולים ללכת לאיבוד בקטעי המחווה המצויינים. הסרט אף מתעסק יותר לעומק במושג 'הניצוץ' ומציג לנו העמקה של הכוחות העל טבעיים שראינו בדני הקטן בסרט הקודם. זה מרגיש כי עלילתו של "דוקטור סליפ" מורכבת בהשראה מסרטים כמו "החוש השישי" ו-"מוחות אפלים". 

© צילום: באדיבות Tulip Entertainment

לסיכום, "דוקטור סליפ" הוא פרק הרחבה מאוד מעניין ל"הניצוץ" - הוא לא נופל ברוב הקריטריונים שרבים מסרטי המשך נוהגים ליפול בהם ואף צולח לא רע במבחן האימה. אמנם, אם אתם באים אליו מבלי שצפיתם בסרט הקודם, אתם עלולים למצוא בו סרט אימה מוזר ואף מיותר שכן חלק גדול ממנו מושרש על אותם אלמנטים של סרט האימה המעולה של קובריק בשנות ה-80.



תגובות