"עלייתו של סקייווקר": דווקא לא עלה גבוה במיוחד. באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

"עלייתו של סקייווקר": דווקא לא עלה גבוה במיוחד

אז הלכנו לראות את הסרט התשיעי בסאגת מלחמת הכוכבים, "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר" ואם נהיה כנים - הסכך שלנו לא עף כל כך. ביקורת.

הגענו לקולנוע עם ענן של ציפיות גבוהות מאוד מעל הראש שלנו, התחלנו לאכול את הפופקורן לפני שהסרט התחיל (היה לנו קשה להתאפק) והתיישבנו לראות את הסרט "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר". אז האם הסרט עמד בציפיות שהיו? תצטרכו לקרוא עוד בשביל לגלות.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"עלייתו של סקייווקר" הוא הסרט השלישי בטרילוגיה השלישית, והוא (כביכול) הפרק התשיעי שסוגר את הסאגה המפורסמת "מלחמת הכוכבים". העלילה ממשיכה את העימות בין ריי (דייזי רידלי) וקיילו רן (אדם דרייבר), ומסיימת את הטרילוגייה של מלחמות הכוכבים בין הדור החדש. הסיפור סוף סוף מגיע לאחרון העימותים בין קיילו רן לריי, בין הצד הטוב ומחתרת המורדים, לבין המסדר החדש וכוחות הסית' של הצד האפל. אז האם הסרט "עלייתו של סקיווקר" באמת לקח אותנו לגלקסיה רחוקה רחוקה, מלהיבה ומסקרנת? לא בדיוק.

 

נתחיל בחלק החיובי, כיאה למלחמת הכוכבים, האפקטים היו באמת לא מהעולם (או מהגלקסיה) הזה. כמות הפעמים שמצאנו את עצמנו בפה פעור מהעשייה של האפקטים הייתה רבה מאוד, ולא נשכח את הנופים והתלבושות - שהיו בהחלט מדהימים, וגרמו לנו להשתנק בתדהמה. אבל, העלילה מצד שני, הייתה קצת צולעת. ללא ספוילרים נגיד שהעימות בין ריי לקיילו רן לא הגיע לשיא שציפינו לו, ולא נתן לנו הרגשה של סיפוק או הפתעה מטורפים שראוים לסיום הטרילוגיה. הסרט עצמו היה די שטוח מבחינת העלילה, נבנה קונפליקט כל כך גדול בטרילוגיה הזו שצופה עימות מרהיב, אבל משהו בדרך קצת התבלבל. 

© באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

השחקנים לעומת זו, כרגיל נתנו הופעה נהדרת. אדם דרייבר (קיילו רן) היה מצוין בלתת לנו הרגשה של הצד האפל, וגם עשה זו בלהראות סוג של קונפליקט פנימי שיש לו עם עצמו. דייזי רידלי המהממת הגישה את ריי בצורה ללא פגם, אבל הכי קשה היה להתעלם מהמשחק של שאר הדמויות בסרט - למשל, ג'ון בויגה (הלא הוא פין) ממש מצליח לרגש אותנו ולגרום לנו לאהוב את דמותו אפילו יותר, שלא נדבר על האומץ המדהים שמפגינה הדמות שלו בסרט הזה. קארי פישר ז"ל הייתה מרגשת כהרגלה וגרמה לנו לכאוב על כך שלא נזכה לראות אותה בסרטים נוספים. נעמי אקי הצטרפה לקאסט ושיחקה דמות חדשה. השחקנית שלאחרונה שיחקה בעונה השנייה של "סוף ה*** עולם" בהחלט הוכיחה שהיא מסוגלת לקחת תפקיד גדול יותר, כמו שהיא לקחה כאן. 

© באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

רוב הדברים שקרו היו צפוים ביותר ולא השאירו אותנו בפה פתוח, מה שנתן תחושת אכזבה קלה. סצטנות האקשן אומנם, היו מצוינות ומרתקות, שלא איפשרו לך להוריד את העיניים מהמסך. היו לא מעט קטעים מרגשים שנותנים סיום שסוגר הרבה פינות בסאגה וזה בהחלט היה נחמד לראות, אבל אולי לחלק מהמעריצים המושבעים תהיה הרגשה שזה היה קצת מאולץ, ואולי אפילו מרצה.

© באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

אם נניח שניה את הציפיות בצד, כסרט בפני עצמו הוא היה טוב פלוס. היה כיף לצפות בו, היה אקשן נהדר ופעלולים טובים. היו גם כמה דמויות חדשות (אומנם משניות) שבהחלט הוסיפו הרבה לסרט. דרמטיות בסרט הייתה בשפע (באופן טוב), אבל יחד איתה גם כמות קיטשיות שאולי הייתה קצת יותר מידי. הרגיש שמשהו חסר, כאילו הסרט לא הצליח להביא אותנו בדיוק למקום שרצינו לומר בו "וואו". אבל כן הייתה חוויה כיפית ומרהיבה שגורמת להתרגשות ולהתלהבות. היה כיף מאוד לראות את ההתרחשיות, הנופים והאפקטים, מה שבהחלט כיבד ושמר על תחושת ההרפתקה הישנה והטובה של סרטי "מלחמת הכוכבים".

© באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

לסיכום, העלילה עצמה הייתה די צפויה, אבל זה לא אומר שלא כדאי לראות את הסרט. הוא סוגר את הטרילוגיה בצורה יפה ומרגשת, ובסך הכל היה כיף לצפות בו. יש חלק שאולי יתאכזבו קצת, יש חלק שירגישו שזהו סיום טוב ומספק. כתבנו כבר מה אנחנו חושבים, עכשיו זה תורכם לראות ולהחליט בעצמכם.

 

תגובות