רואים שחורות: הסרטים שחוזים את סוף העולם. צילום: באדיבות Yes

רואים שחורות: הסרטים שחוזים את סוף העולם

עולם הסרטים, במיוחד בז'אנר הבדיוני, מורכב ממגוון רחב של סרטים - אבל דווקא נושא שכמעט תמיד מצליח ליצור סרט מעניין הוא נושא האפוקליפסה. קבלו כמה מהסרטים שחוזים את סוף העולם

סרטים שחוזים את עולמנו מסתיים תמיד איכשהו מצליחים לספק לנו סרט מלא באקשן ומתח - אבל לפעמים גם לרגש אותנו ואפילו להצחיק אותנו. אולי זה משהו שקשור לביטוי "לחיות את הרגע" שגורם לדמויות להיפתח ולעשות דברים שבדרך כלל לא יעשו. נשמע מסקרן, נכון? אז הכנו לכם רשימת סרטים שבהם האפוקליפסה מגיעה לידי מימוש.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"2012"

הסרט "2012" הוא סרט משנת 2009, שחוזה כמובן את סוף העולם בשנת 2012. הסרט מבוסס על אמונת לוח השנה של תרבות המאיה, שאומר שהעולם יחרב ב-21 לדצמבר לשנת 2012. בעלילת הסרט כדור הארץ נחרב על ידי שינויים פיזיים, כמו צונאמי והתפרצות הרי געש. הסיפור מתמקד בכמה אנשים ספציפים שמנסים לשרוד את האסונות הללו, ביניהם נשיא ארצות הברית ובתו, מדען, משפחה אמריקאית ופועל טיבטי.

 

"היום שאחרי מחר" 

סרט שחוזה את סוף העולם בגלל ההתחממות הגלובלית. בעלילת הסרט, ההתחממות הגלובלית גורמת לקרחון גדול להתנתק ממקומו וכאשר הוא נמס הוא משפיע על הזרם הצפון אטלנטי. מקרה זה מתחיל לגרום לאסונות טבע רבים, ביניהם צונאמי וסופות גדולות. כאשר העולם מתחיל לקפוא במהירות, אנו מבינים כי הסרט חוזה עידן קרח חדש. ג'ייק ג'ילנהול הוא אקלימולוג שמגלה את מיקומם הצפוי של האסנות, ואז מבין כי בנו שבמנהטן, נמצא בסכנה. יחד עם חבריו יוצא למסע מסוכן להצלת בנו. 

 

"ארמגדון" 

סרט אמריקאי משנת 1998, שמלא בכוכבים מן השורה הראשונה (ביניהם בן אפלק, ליב טיילור, ואוון וילסון). כאשר אסטרונומים מגלים שאסטרואיד נמצא בדרכו לפגוע בכדור הארץ, ושפגיעתו (בסופו של דבר) תביא להחרבת המין האנושי - הם מוצאים דרך לא שגרתית לנסות לעצור את האסטרואיד. ממשלת ארצות הברית מגייסת צוות של קודחי בארות נפט, שמתמחים בקידוח מתחת למים. הצוות בהנהגתו של הארי (ברוס ויליס) עובר הכנה מהירה מאוד, ויחד עם צוות של נאס"א הם יוצאים למשימה להציל את כדור הארץ. 

 

"האלמנט החמישי" 

סרט משנת 1997. הוא מתרחש בעולם עתידי בו האדם יכול לנוע בספינות משוכללות בחלל ובמכוניות מעופפות ברחבי כדור הארץ. בעולם העתידני הזה לאדם יש גם קשר עם כמה צורות חיים אחרות, כלומר חייזרים. העלילה מספרת על "רוע גדול", כוח מרושע שמאיים להחריב את המין האנושי ואת היקום בכלל. אבל את הכוח הזה ניתן לעצור, בעזרת משהו שנקרא "האלמנט החמישי". בכדי למצוא את אותו אלמנט, יש גם למצוא את מרכיבי "הנשק האולטימטיבי" שאותם שולחים החייזרים לבני האדם במטרה שיצליחו לנצח את הרוע הגדול בעזרתם. חלק מהנשק האולטימטיבי הוא בעצם ישות, שמוכרת לנו בסרט כדמותה של לילו (מילה יובוביץ'). בעקבות סדרה של טעויות ומקרים לא צפויים, נתקלת לילו בנהג המונית קורבין דאלאס (ברוס ויליס) וביחד הם יוצאים למסע למציאת "האלמנט החמישי".

 

"היום השלישי"

סרט אקשן דרמטי בכיכובו של ויל סמית'. עלילת הסרט מתחילה יומיים לפני יום העצמאות האמריקאי, בו פולשים לכדור הארץ חייזרים שבלשון המעטה, לא הגיעו במטרות שלום. במהלך הסרט נאלץ המין האנושי להילחם נגד אותם חייזרים, העלילה מתמקדת בדמויות ספציפיות שמרכיבות שלושה סיפורים שונים - כאשר כל אחד מהם מנסה להציל את כדור הארץ. 

 
 
 
 

"הגל החמישי"

אקשן סוחף בכיכובם של קלואי גרייס מורץ ("קארי") וניק רובינסון ("באהבה, סיימון"). חייזרים מגיעים לכדור הארץ ומנסים להשתלט עליו באמצעות חמישה גלים - הראשון הוא חשכה, נפילת חשמל בכדור הארץ. השני הוא הרס, שגרם לאסונות טבע ברחבי העולם. השלישי הוא זיהום, זיהום שמתפשט דרך האוויר שגרם למוות גדול של אוכלוסיית כדור הארץ. הרביעי הוא פלישה, החייזרים החלו להסתנן למין האנושי, ולהסתוות לבני אדם בעצמם. אבל הגרוע מכל הוא הגל החמישי - שעתיד לבוא. קאסי, הדמות הראשית, יוצאת במהלך העלילה למסע בחיפוש אחר אחיה בעולם אפוקליפטי ומסוכן.

 

 

 

תגובות