גו גירלז: הסרטים שדוגלים בערכי הנשיות . צילום: באדיבות Disney, Yes, ופורום פילם

גו גירלז: הסרטים שדוגלים בערכי הנשיות

לכבוד יום האישה הבינלאומי, אספנו רשימה של סרטים מהממים ושונים שבמרכזם עומדת דמות נשית חזקה! מ-"וונדר וומן" ל-"לשבור את הקרח" - ועוד המון דמויות מגוונות וחזקות, כדי לחגוג את היום המעצים הזה.

כמה סרטים בהחלט לקחו את העוצמה הנשית ושילבו אותה בתפקיד הראשי. אספנו לכם (ולכן!) כמה סרטים שלא פסחו על הפוטנציאל הנשי, ושילבו דמות ראשית נשית וחזקה בין שורותיהם!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

וונדר וומן

אי אפשר בכלל לדבר על ערכי נשיות והעצמה נשית בלי להזכיר את הוונדר וומן שלנו, גל גדות. בסרט שכולו עוצמה אנחנו מגלים את גל גדות ובענק, וזה לגמרי הסרט שהכי מתאים לפתוח איתו רשימה כל כך מיוחדת. סרט שכולו אופי, ייחודיות והרבה עוצמה נשית. מומלץ!

 

קפטן מארוול

קפטן מארוול, כמו שם הסרט, היא אחת הדמויות הנשיות האגדיות שנוכל למצוא בהוליווד. גם כאן אישה מגלמת גיבורת על, והעוצמה שלה טמונה גם בכוח הנשי המיוחד שבה. קפטן מארוול היא אחת הדמויות היותר אהובות מסרטי מארוול, וכמעט כמו וונדר וומן שלנו – היא מצליחה להפנט אותנו ולהדביק אותנו אל המסך. 

 

קלולס

שר המתוקה, ה-״הילדה הרעה״ הקלאסית, שהיא לא באמת ילדה רעה אלא אוסף של מתיקות ונשיות במלואה, היא הדמות החזקה בכיתתה והאהובה ביותר, ואפשר להבין למה. ב-״קלולס״, אחד מסרטי הקאלט האהובים, אפשר לראות את שר בייצוג נשי מלא ולצידה חברתה הטובה דיוני. הסרט הזה הוא חובה לכל אחת, והכי מתוק שיש. 

 

משחקי הרעב

איך בכלל אפשר לפתוח רשימה כזו בלי להזכיר את קטניס אוורדין? אחת הדמויות הנשיות היותר ראויות להערכה בעולם הקולנוע, והיא לא אחרת מהבחורה הצעירה ממחוז 12 ששברה את כל המוסכמות. קטניס אוורדין היא אחת מהכוכבת הראשית של סדרת הספרים שקיבלה עיבוד קולנועי, משחקי הרעב, וכל רגע שלה על המסך שווה צפייה.

 

מואנה

מואנה הקטנה, הילדה המתוקה מהאי האפריקאי שהחליטה לפרוץ את הגבולות ומבחינתה השמיים (או הים, יותר נכון) הם ממש לא הגבול, היא אישה מיוחדת במינה שראויה להערצה. ילדה קטנה שמחליטה יחד עם תרנגול וחזירון לחפש אחר טה פיטי ולא נותנת לשום דבר לעצור בעדה. ההגדרה של אישה אמיתית. 

 

מפוצלים

בצורה מאוד דומה למשחקי הרעב, גם טריס מ-״מפוצלים״ מצליחה לכבוש את המסכים ולהפגין נשיות מדהימה על המסך ההוליוודי הגדול. טריס המקסימה בעלת כוח מטורף מבפנים, ויש לה עוצמות שמאוד קשה לא לראות על המסך. בסרט הזה אנחנו נחשפים לעוד כוח נשי שהוא מושא הערצה, וטריס בתור דמות ראשית עושה את המיטב.

 

לשבור את הקרח

אם כבר מדברים על נשים חזקות, כאלה שמככבות בסרטים (במיוחד בעולם דיסני מלא הנסיכים) אנחנו חייבים להזכיר כמובן את אלזה מלכת ארנדל. הבחורה הכי קשוחה אבל הכי שברירית בממלכה שולטת על ארץ קפואה נורבגית שמצליחה פשוט להפנט אותנו, במיוחד בסרט החדש בו אנחנו מגלים יותר עליה. 

 

הגל החמישי

הגל החמישי מספר לנו את הסיפור המדהים של נערה צעירה ונחושה במיוחד שלא נחה לרגע, והדבר בו היא מעוניינת יותר מכול הוא להציל את חבריה ומשפחתה מהגל החמישי של ה-"פולשים" שמגיעים לכדור הארץ. בסרט מדהים שכולו השראה, קאסי המתוקה מפגינה לנו נשיות בצורה מעולה ומזכירה לכולנו שאנחנו נשים חזקות. 

 

מליפיסנט

את מליפיסנט כולם מכירים, ולמי שלא יצא לראות, אנחנו נשלח מיד אל מסך הטלוויזיה כדי לראות. הסרט הזה מראה לנו את השינוי המדהים בין יצור קשה ורע לאישה עם אופי מדהים ויפהיפה שאי אפשר שלא להתאהב בה. מליפיסנט לוקחת את סיפור האגדה היפיפייה הנרדמת ואת המרשעת שנמצאת בו צעד אחד קדימה, ומראה לנו הרבה יופי ועוצמה שטמונים בתוכה. 

 

אליטה מלאך קרב

אליטה המדהימה מראה לנו כוח ועוצמה כמה דרגות מעל כולם, ובסרט שכמותו לא נראה מעולם אנחנו פוגשים יצור מתוק אך קשוח במיוחד – מלאך של ממש. אליטה סוגרת לנו בזאת את הרשימה מלאת הכוח הזו, ההעצמה הנשית וכל הטוב שיש, ובואו נזכיר לעצמנו קצת למה אנחנו נשים ואנחנו חזקות. יום האישה שמח, ליידיז!

 
תגובות