בזמן הפנוי: יקום הסרטים של מארוול בסדר כרונולוגי. צילום: באדיבות פורום פילם

בזמן הפנוי: יקום הסרטים של מארוול בסדר כרונולוגי

היקום הקולנועי של "מארוול" (ה-MCU) ידוע כאחד שמלא בסרטים שמספרים עלילות מסובכות, המון דמויות ייחודיות ואיכשהו כל זה מסתדר ביחד ביקום שלם אחד גדול. אז גם אם אתם מעריצים מושבעים שרוצים לעשות בינג' של הסרטים כמו שצריך, וגם אם לא ראיתם אף פעם סרט של מארוול - הכנו לכם את הסדר לבינג' המושלם שיקח אתכם למסע בתוך היקום הגדול של סרטי מארוול.

מ-"קפטן אמריקה" עד ל-"ספיידרמן", אלו הסרטים של מארוול בסדר כרונולוגי, כלומר לפי השנים בהן עלילת הסרטים מתרחשת. שימו לב שבכתבה יהיו ספוילרים (שנזהיר מהם לפני כן, וגם הטריילרים של סרטי המשך למיניהם) ובנוסף את השנים בהם יצאו הסרטים לקולנוע, כך שתוכלו לבחור באיזו דרך תרצו לראות את כל הסרטים. אז בלי עוד הקדמות מיותרות, בואו נתחיל!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

קפטן אמריקה (2011)

הסרט "קפטן אמריקה" לא היה הסרט הראשון שהתחיל את היקום הקולנועי, אבל פה כן מתחילה העלילה בסיפור מרתק של הנוקם הראשון. העלילה של הסרט מתרחשת בשנות הארבעים (של שנות ה-20), הרבה לפני שחבורת הנוקמים התקבצה והתחילה להציל את העולם. סטיב רוג'רס (שמגולם על ידי לא אחר מכריס אוונס) הוא צעיר בלי הרבה כוח פיזי שנבחר להשתתף בניסוי שמנסה ליצור את "הסופר חייל", שם מוענקים לו כוחות פיזיים אדירים שמאפשרים לו להילחם באויבים שונים. אבל לפני שהופך לקפטן אמריקה הוא עובר לא מעט, ואת השאר נשאיר לכם לגלות. בסרט הזה מופיעים דברים שילוו אותנו לכל אורך סרטי היקום, אז תשימו לב.

 

קפטן מארוול (2019)

הרבה קפטנים יש ביקום הזה, הא? נכון שהסרט "קפטן מארוול" יצא רק לא מזמן, אבל עלילתו מתרחשת דווקא בשנות התשעים (שנת 1995 ליתר דיוק). אנחנו פוגשים כאן לראשונה את אחת הגיבורות החזקות ביותר ביקום של מארוול, אותה מגלמת ברי לרסון. הסרט הזה הוא מבין הבודדים בסרטי מארוול בהובלת דמות ראשית נשית - "קפטן מארוול" מספר על גיבורה שמגיעה לכדור הארץ במטרה לנצח גזע מרושע של חייזרים הנקראים "סקורלס". אבל לאחר זמן מה המציאות שהיא מכירה מתחילה להתערפל, ולא ברור לה מי היא באמת ומי האויב האמיתי בסיפור. זה הסרט בו מגלים איך ניק פיורי הידוע איבד את העין שלו, ומאז לבש את הרטייה המפורסמת בכל שאר הסרטים. 

 

איירון מן (2008)

לפני שהיה את "איירון מן", היה את טוני סטארק (רוברט דאוני ג'וניור). אבל לפני שהיה את טוני סטארק, היה את אביו, אותו פגשנו בסרט הראשון של קפטן אמריקה, ממנו ירש טוני את החברה להנדסת נשק "תעשיות סטארק". הסרט הזה מהווה את בעיטת הפתיחה של היקום הקולנועי. העלילה מתחילה כאשר סטארק בדרך להצגת הנשק החדש שלו באפגניסטן, אבל השיירה שלו נקלעת למארב והוא נלקח בשבי ונפצע באופן קשה. בסרט הזה נוצרת הגרסה הראשונה של חליפת האיירון מן המפורסמת, ומשם אנחנו מתקדמים מהר יותר ויותר אל הקמת קבוצת "הנוקמים".  

 

איירון מן 2 (2010)

סרט ההמשך לגיבור האהוב, שעלילתו מתרחשת כחצי שנה לאחר אירועי הסרט הראשון. זוהי ההופעה הראשונה של נטשה רומנוף (האלמנה השחורה) ביקום הקולנועי, ואין ספק שהיא הגיעה כדי להישאר. הסרט ממשיך בעקבות הבעיות שנוצרו בסרט הראשון, ואת השאר תצטרכו לגלות בעצמכם. מזכירים לכם שטריילרים של סרטי המשך יכילו ספוילרים לסרטי סולו קודמים.

 

הענק הירוק (2008)

בשונה משאר סרטי היקום הקולנועי שבהם נמצאת דמותו של הענק הירוק, בסרט הסולו הזה משחק אותו אדוארד נורטון ולא מארק רפאלו. זה הסרט שמספר על איך דמותו של ברוס באנר הפכה לענק הירוק - ותתפלאו (או שלא) זה קרה בעקבות אירועי הסרט "קפטן אמריקה: הנוקם הראשון". במהלך הסרט דוקטור ברוס באנר נמלט מצבא ארצות הברית, לאחר שהפך לענק הירוק ומנסה לרפא את עצמו - וזו רק ההתחלה. 

 

ת'ור (2011)

כאן מתחיל סיפורו של ת'ור אל הרעם, ממש לפני התאספות הנוקמים. העלילה מתחילה כשת'ור, נסיך אסגרד (ומי יותר מתאים לגלם נסיך מאשר כריס המסוורת'), מגורש מממלכתו אל כדור הארץ. לא עובר הרבה זמן עד שת'ור פוגש את ג'יין פוסטר (נטלי פורטמן) ונרקם בין השניים קשר מהסרטים, אבל אז נאלץ למצוא דרך לעצור את אחיו לוקי מלהשתלט על כס המלכות. גם כאן מה שקורה ישפיע על שאר הסרטים, אז אל תדאגו, בקרוב הכל יתחבר כמו פאזל (ואנחנו לא מזלזלים בפאזלים, אבל זו דרך הרבה יותר מגניבה להעביר את הזמן).

 

הנוקמים (2012)

אמרנו לכם שאנחנו לא רחוקים, הגענו למקום בו הגיבורים איחדו כוחות לראשונה, בסרט "הנוקמים". הסרט מאחד את קבוצת הגיבורים המפורסמת בפעם הראשונה, ביניהם האלמנה השחורה (אותה פגשנו לראשונה בסרטו השני של איירון מן), איירון מן, קפטן אמריקה, ת'ור, הענק הירוק, והוקאיי. במהלך הסרט הם מנסים לעצור את אחיו של ת'ור, לוקי, שמאיים להשמיד את כדור הארץ. מדובר בחוויה כיפית מאוד למי שראה את סרטי הסולו של הגיבורים לפני כן, ואין ספק שיש עוד הרבה למה לצפות.

 

איירון מן 3 (2013)

לאחר אירועי "הנוקמים" הסרט הבא שתרצו לראות יהיה "איירון מן 3" ואולי אפילו תרצו לראות אותו יחד עם גלידה טעימה (הבנתם? פעם שלישית גלידה?). בסרט הזה סטארק מתמודד עם הפרעה פוסט טראומטית שנגרמה מאירועי הסרט של הנוקמים, וגם מנסה להביס נבל חדש מהניילונים. זה סרט הסולו האחרון של איירון מן, אבל אל תדאגו - טוני סטארק לא יעזוב אותנו בזמן הקרוב.

 

ת'ור: העולם האפל (2013)

הסרט השני של הגיבור ו\או אל האהוב ת'ור, הוא מבין הסרטים שפותחים את השלב השני ביקום הקולנועי. גם הסרט הזה מפסיק מהנקודה בו הסרט של הנוקמים נגמר, ומשאיר אותנו עם הרבה קצוות לא פתורים שת'ור נאלץ לפתור. הזוגיות עם ג'יין פוסטר נותרת בסימן שאלה, ונשאר רק לצפות ולראות לאן האירועים יובלו אותם.

 

קפטן אמריקה: חייל החורף (2014)

הרבה זמן עבר מאז סרט הסולו הראשון של קפטן אמריקה, ואין ספק שגם הרבה קרה. גם פה מופיעה דמותה של נטשה רומנוף (האלמנה השחורה) וגם דמות חדשה בשם פלקון (שתישאר איתנו גם לסרטים שעומדים לבוא). השלושה מנסים לעצור אויב חדש אבל במהרה נתקלים באחד אחר ובלתי צפוי, אחד מעברו של סטיב רוג'רס… יש ניחושים?

 

שומרי הגלקסיה (2014)

הסרט הבא ברשימה שלנו מציג סיפור שעוד לא ראינו וגם לא יתחבר לנוקמים בזמן הקרוב, אבל הוא חשוב מאוד לכל מה שיבוא אחר כך. הוא מתרחש בשנות האלפיים, אחרי הנוקמים. פיטר קוויל (כריס פראט) הוא בן אנוש שמטייל בחלל, אבל הוא לא רק עובר אורח תמים, ויום אחד מוצא את עצמו נרדף לאחר שגנב מהאנשים הלא נכונים. בלית ברירה הוא מתאחד עם חבורת יצורים מוזרים: רוקט, גאמורה, דראקס המשמיד וגרוט. יחד הם נלחמים על חייהם ובסופו של דבר גם על גורלו של היקום. 

 

שומרי הגלקסיה 2 (2017)

נקפוץ ישר לסרט ההמשך של "שומרי הגלקסיה", המבוסס על אירועי הסרט הקודם של החבורה. בסרט השומרים יוצאים למסע חדש ומסקרן לא פחות, הם חוזרים להציל את הגלקסיה בפעם השנייה, עם פסקול חדש וקופצני. *ספוילר לכל מי שלא ראה את הסרט הראשון* בדרך פיטר פוגש במישהו מעברו (בערך) ויש קצת בונדינג-טיים בין אבא לבן.  

 

הנוקמים: עידן אולטרון (2015)

אחרי שסגרנו את סיפורם של שומרי הגלקסיה (לפחות בנתיים) אנחנו חוזרים שוב לסיפורם של הנוקמים. איך הזמן עובר מהר כשנהנים, נכון? הפעם הם עומדים בפני אויב חדש ומפחיד מתמיד, בסרט הזה אנחנו גם פוגשים את דמותה של וונדה מקסימוף, שמתגלה כאחת מהדמויות החזקות ביותר ביקום (של מארוול). 

אנטמן (2015)

אמנם הוא קטן ואולי גם לא מגניב כמו אל נורדי שיכול לזמן רעם ברגע שהוא ירצה, אך סקוט לאנג (פול ראד) הינו תוספת חשובה מאוד ליקום הקולנועי. לאנג, שהרגע השתחרר מהכלא מנסה לשקם את החיים שלו, אך מגלה שלא הכל כל כך פשוט, וחוזר לחיי הפשע. מפה לשם אדם מסתורי שפרץ סקוט לביתו, מציע לו משימה מוזרה של פעם בחיים. מכאן מתחילות בעיות בכל מיני גדלים בשביל סקוט, שנאלץ כעת להפוך לגיבור על לכל דבר.

 

קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים (2016)

לאחר אירועי הסרט "הנוקמים: עידן אולטרון" הנוקמים יוצאים לפעילות בניגריה שבה מתרחשת תאונה שפוצע והורגת הרבה אנשים. לאחר התאונה מחליטות האומות המאוחדות לכתוב את ספר "הסכמי סוקוביה" שבעזרתו גורם עליון יגביל את ויממן את פעילות הנוקמים. הקבוצה מתחלקת לשניים, סטיב רוג'רס (קפטן אמריקה) מתנגד בתוקף להחלטות כשלצידו וונדה וסאם. לעומתו טוני סטארק (איירון מן) בעד ההחלטה יחד נטשה, וויז'ן וג'יימס רודס. לא רק הפיצול שהתרחש בחברה מספק לנו אקשן, אלא גם נבל חדש ודמויות חדשות שישארו איתנו לעוד הרב סרטים ביקום.

 

ספיידרמן: השיבה הביתה (2017)

איש העכביש הידיד השכונתי, שמגולם בידי טום הולנד, מגיע בסרט סולו ראשון אל תוך היקום הקולנועי. אך במקום לשמוע שוב את הסיפור של עקיצת העכביש ומותו של הדוד שלו (כפי שנעשה בגרסאות שונות של הסרט) אנחנו מכירים את פיטר פארקר ישר לאחר חשיפתו בסרט הקודם "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים". לאחר האקשן שהיה לו יחד עם הגיבורים הגדולים, פיטר נתקל בחבורת פושעים מסוכנים ומנסה לעצור אותם בכוחות עצמו. 

 

דוקטור סטריינג' (2016)

דוקטור סטיבן סטריינג' (בנדיקט קמברבאץ') הוא בהחלט דוקטור מהולל, ואפילו אומרים שהוא הטוב ביותר בתחום! העלילה מתחילה כשסטריינג' עובר תאונת דרכים ושורד אותה בנס. כשהוא מתאושש הוא מגלה שהידיים שלו לא יציבות יותר, ומבין שעליו למצוא מישהו שיוכל לעזור לו - אחרת זוהי סופה של קריירת הרפואה שלו. בסרט סטריינג' מגלה עולם חדש ומוזר (כשמו כן הוא) של כוחות מיסטיים, ונאלץ להתמודד עם אויב חדש שברצונו להשמיד את המימד הרגיל (חלק מהסודות של הכוחות המיסטיים האלה). גם סטריינג' יצטרף לחבורה בהמשך, אבל יש עוד מה לראות עד שנזכה לאיחודו עם שאר הדמויות.

 

הפנתר השחור (2018)

הפנתר השחור הינו סרט הסולו הראשון של גיבור על כהה עור במארוול, הוא פרץ דרך וזכה להצלחה עצומה בעולם בזכות הנציגות של קאסט מדהים וסיפור עמוק ומטלטל. הסרט נפתח ישירות לאחר אירועי הסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" כשמלך המדינה הסודית ווקאנדה, טצ'אקה, נהרג בפיצוץ. כעת בנו ט'צלה (צ'אדוויק בוסמן) לוקח את כס המלוכה ואת העיטור של הפנתר השחור, השומר של ווקאנדה. כאשר אויביו של טאצ'לה מאיימים על הממלכה, הוא חייב לשתף פעולה עם סוכן CIA וחבריו בוואקנדה כדי למנוע מארצו להיהרס.

 

ת'ור ראגנארוק (2017)

שנייה לפני האיחוד הנוסף של הנוקמים, האל הנורדי חוזר בסרט חדש והרבה יותר הומוריסטי וצבעוני! ת'ור סוף סוף חוזר לאסגרד, אחרי שנחטף על ידי סורטור. לאחר מות אביהם, מגיעה אחותם, לא אחרת מאשר אלת המוות הלה. במהלך מהיר היא שולחת את האחים לכוכב המאוכלס על ידי גלדיאטורים מכל הסוגים. שם הם פוגשים את הגראנדמאסטר (ג'ף גולדבלום) ועוד חברים נוספים (חלקם מוכרים לנו מהסרטים הקודמים). אז הם יוצאים  להביס את הלה ולעצור אותה מלהרוס את אסגארד.

 

הנוקמים: מלחמת האינסוף (2018)

הסרט שחיכינו לו מאז שנכנסנו ליקום של מארוול בפעם הראשונה. נוול חדש מגיע אל הנוקמים, שהם לא פגשו קודם - אבל כן התמודדו איתו כבר חבורת "שומרי הגלקסיה" שפגשנו במהלך המסע שלנו ביקום. שמו תאנוס (ג'וש ברולין), ומטרתו היא לאסוף את ששת אבני האינסוף שמפוזרות ברחבי העולמות (את כולם כבר ראינו בסרטים הקודמים) מה שיהפוך אותו ליצור החזק ביותר אי פעם. הנוקמים שהתפזרו בסרטים האחרונים בכוכבים שונים, מתאחדים מחדש בשביל לעצור אותו לפני שיגיע לאבני האינסוף - בעזרתם של מצטרפים חדשים, ביניהם גם שומרי הגלקסיה האהובים.

 

אנטמן והצרעה (2018)

הסרט "אנטמן והצרעה" שוחרר לאחר "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ולפני "הנוקמים: סוף המשחק". הסרט כאילו ממשיך כמה שנים אחרי "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", אבל בסצנה שאחרי הקרדיטים, נראה כאילו העלילה מתרחשת בין שני סרטי הנוקמים האלו (וקיימים שם ספוילרים ל-"הנוקמים: מלחמת האינסוף"). אנחנו ממליצים לקחת הפסקה משני הסרטים של האיחוד הגדול, ולהקדיש את הזמן בשביל לראות מה עולה בגורלו של אנטמן, הפעם עם הרפתקה חדשה ודמויות נוספות. 

 

הנוקמים: סוף המשחק (2019)

נמצאים ספויילרים ל-"הנוקמים: מלחמת האינסוף"

לאחר המעשה הלא ייאמן של תאנוס שהשאיר את כולנו בדיכאון עמוק, עם רצון לתת סטירה לכותבים של הסרט (סתם בצחוק, אנחנו לא בעד אלימות). אנו חוזרים אל הנוקמים המרוסקים, או לפחות מה שנשאר מהם ישר אחרי הנקישה. עכשיו מצטרפת אליהם אחת מגיבורות העל החזקות ביותר ביקום, שהכרנו אי שם בשנות ה-90, הלא היא קפטן מארוול הקשוחה. מבלי לעשות לכם ספויילרים, רק נגיד שמדובר בסרט יוצא מן הכלל שהפך לסרט בעל המכירות הגבוהות ביותר בכל הזמנים. הוא מברך אותנו בכל מה שרק היינו יכולים לרצות (טוב, אולי יש גם כמה דברים שאנחנו פחות מרוצים מהם, אבל את זה תראו בעצמכם) ומסיים את סאגת מלחמת האינסוף ואת השלב השלישי של היקום הקולנועי בצחוק, בכי, מתח, ולא פחות חשוב - הרגשה של סיפוק.

 

ספיידרמן: רחוק מהבית (2019)

נמצאים ספוילרים ל-"הנוקמים: סוף המשחק"

אמנם הסרט הקודם של הנוקמים נתן לנו הרגשה של סיום, אבל היקום הקולנועי עוד לא קרוב להסתיים (הרשימה שלנו למרות זו, כן) אנחנו פוגשים את פיטר הצעיר קצת אחרי אירועי הסרט הקודם, כאשר הוא מתקשה לעכל את מה שקרה, הוא מעדיף לחזר אחרי אמ-ג'יי (זנדאיה) מהכיתה שלו ולקחת חופשה רגועה הרחק מכל האחריות שמגיעה עם לבישת חליפת העכביש. משום מקום צצה דמות מוזרה, מדובר בקווינטן בק המוכר גם בשם "מיסטיריו". פיטר זוכה להכיר את בק קצת יותר לעומק כשניק פיורי גורם להם לשתף פעולה, כדי לעצור את קבוצת "האלמנטלים" שהרסה את כדור הארץ ביקום של בק ומאיימת לעשות אותו דבר ביקום שלנו. הסרט נגמר במתח לא קטן, וסוגר את הרשימה שלנו עם טעם של עוד.

 

אלה היו כל הסרטים של היקום הקולנועי של מארוול שיצאו עד כה, אבל אין ספק שמארוול לא נחים ומכינים לנו עוד הרבה סרטים משובחים (שחלקם כנראה ישתלבו איפושהו באמצע הרשימה שלנו). אז אם אתם רוצים לעשות משהו עם הזמן הפנוי שלכם וחשבתם על לראות סרט, אתם מוזמנים להעלות הילוך ולראות את כל סרטי מארוול (משימה שבהחלט תתפוס לכם הרבה זמן).



 

תגובות