פסח בא: הסרטים שמספרים על חירות. צילום: באדיבות Yes

פסח בא: הסרטים שמספרים על חירות

חג הפסח הגיע, או בשמו הנוסף "חג החירות". לכבוד החג, הנה כמה סרטים שמספרים על חירות - שיכולים לתת לכם קצת השראה ותקווה גם בזמנים פחות טובים. בואו נתחיל!

אז קודם כל נאחל חג שמח לכולם! ברוח החג הכנו לכם מספר סרטים שהדמויות בהן נמצאות בחיפוש אחר החופש - שיסקרנו אתכם, יקחו אתכם לעולם אחר (כמו שעושים סרטים), ויתנו לכם השראה. נשמע טוב? גם לנו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אלאדין

הסרט הראשון ברשימה שלנו הוא "אלאדין", שמספר על האגדה של אלאדין ומנורת הקסמים. את סיפורו של אלאדין אתם בטח מכירים, גנב רחוב עני שמוצא את מנורת קסמים עתיקה. בתוך המנורה מסתתר הג'ני, שנותן לו אפשרות לשלוש משאלות בלבד. אלאדין בוחר להפוך לנסיך, כדי לחזר אחר יסמין, הנסיכה של הממלכה. המשאלה מעניקה לו חופש (או במילים אחרות, חירות) ללכת אחר ליבו, ובדרך מגלה לקחים חשובים על עצמו ועל העולם. ההזדמנות שהוענקה לאלאדין אולי לא מתרחשת כל יום, אבל הוא בהחלט מנצל אותה כמו שצריך (בסופו של דבר). הסרט זכה לגרסת לייב-אקשן בשנת 2019, שהייתה להיט קצבי ומקסים.

מפוצלים

הסרט "מפוצלים" מספר על חברה בדיונית, בה לכל אדם קיים 'פלג' אליו הוא משתייך. ביאטריס היא צעירה שמגיעה לגיל בו היא צריכה לבחור את הפלג שלה, ועוברת בדיקה שגרתית שתלמד אותה במה כדאי לבחור. בבדיקה מגלה טריס (הכינוי של ביאטריס) שהיא שייכת לכל הפלגים, בסרט קוראים לתופעה הזו "מפוצלים", טריס חופשית לגמרי לבחור באיזה פלג היא רוצה להיות, והיא בוחרת לגלות צד חדש לגמרי בעצמה. בסרט טריס תלחם על החופש להיות מי שהיא, גם אם החברה שבה היא נמצאת לא פתוחה לאפשרות הזו. 

מטריקס

אם הייתם מגלים שהעולם בו אתם נמצאים אינו אמיתי כלל, הייתם בוחרים להמשיך לחיות במציאות שלכם, או לגלות את העולם האמיתי? ניאו הוא צעיר שחי בכדור הארץ העתידי, אבל בשלב במסוים בחייו הוא שם לב לכל מיני תופעת מוזרות. לאחר מכן ניאו פוגש אדם בשם מורפיוס, שאומר לו כי העולם בו חי הוא בעצם סוג של מציאות מדומה בשם "המטריקס", ומציע לו אפשרות לצאת אל העולם האמיתי. ניאו בוחר באפשרות הזאת, ובמהלך הסרט הוא נלחם יחד עם שאר בני האדם שמחוץ למטריקס על החופש שלהם ועל גורל האנושות.

הרץ במבוך

העלילה מתחילה כשתומס (דילן אובריין) מתעורר ללא זיכרון בעולם משונה. הוא מגלה שהוא ושאר הנערים שנמצאים בעולם הזה, בעצם תקועים בתוך מבוך. לאחר שהוא השתלב בחברה שהקימו הנערים במקום, הוא מחליט לצאת ולגלות היכן היציאה. בסרט תומס וחבריו רודפים (או רצים במקרה הזה) אל עבר החירות שלהם, נחושים לגלות למה התעוררו במבוך מלכתחילה.  

האמן הגדול מכולם

דרמה מוזיקלית בכיכובם של יו ג'קמן, זנדאיה וזאק אפרון. הסרט מספר על פי.טי ברנום, ועל הדרך בה יצר את הקרקס הגדול והמפורסם שלו. העלילה מתחילה בילדותו של ברנום ומספרת על החיים הלא כל כך קלים שעבר כילד. לאחר שגדל החל לרדוף אחרי חלומו, ובסופו של דבר הקים קרקס מיוחד במינו, אליו גייס אנשים מיוחדים, מכל הצורות והסוגים. יחד הם מציגים לנו מופעים מרהיבים, מוזיקה נהדרת, והכי חשוב - הם נלחמים על החופש והזכות שלהם להיות עצמם. 

פוטלוס

רן מקורמק הוא נער חובב ריקוד ומוזיקה, והוא זה שיסגור את הרשימה שלנו. בתחילת הסרט רן עובר לגור בעיירה קטנה ושמרנית, בה קיים חוק האוסר ריקודים. רן כמובן נגד החוק הזה, ויחד עם כמה צעירים נוספים בעיירה, הם נאבקים לשנות את המצב. הם נלחמים על החופש שלהם לרקוד לצלילי מוזיקה, ובהתאם לכך בסרט יש גם פסקול קצבי ביותר (למשל, השיר "Footloose" היה מועמד לפרס האוסקר על השיר המקורי הטוב ביותר).

 

 

תגובות