לימי הסגר: סרטי ההתבגרות שחובה לראות. צילום מסך מיוטיוב

לימי הסגר: סרטי ההתבגרות שחובה לראות

תאמינו או לא, אנחנו חושבים שבשבועות הקרובים יהיה לכם קצת יותר זמן פנוי מהרגיל, בין זום עם המורה לזום עם סבא וסבתא, בהחלט מגיע לכם קצת זמן איכות עם עצמכם. אז אלה הסרטים שחובה לצפות בהם בשנות ההתבגרות

אם אתם שואלים אותנו, כשבתי הקולנוע נראים רחוקים מתמיד, אין באמת משהו טוב יותר לעשות מאשר לצפות בכמה מסרטי התבגרות הטובים ביותר (והחשובים) ביותר שיצאו. אז קחו לצדכם קערת פופקורן, ובואו נתחיל! 

פלא 

הסרט עטור הכוכבים המבוסס על הספר באותו השם, הוא ללא ספק אחד הסרטים החשובים שיצאו בשנים האחרונות לבתי הקולנוע. הסרט מספר את סיפורו של אוגי (אוגוסט) פולמן (המגולם בידי ג'ייקוב טרמבלי, הילד המוכשר ביותר בהוליווד), שנולד עם תסמונת נדירה שגרמה לעיוות חמור בפניו. לאחר שנים של חינוך ביתי בחסות אמו (ג'וליה רוברטס), הוריו מחליטים בצעד אמיץ לשלוח את אוגי לבית ספר רגיל, ולראשונה, עליו להתמודד לבדו עם תגובות הסביבה אליו. הוא נאלץ להתמודד עם הסלידה הפומבית של חבריו לכיתה ממראהו השונה בנוף ובריונות שלא מאחרת להגיע, וזה אינו קל בכלל, לא לאוגי, ולא להוריו ואחותו.  הסרט עוקב אחרי נקודת מבטם של כל אחד מבני משפחתו של אוגוסט, והקשיים שהם חווים בעקבות התנסותו בבית הספר וההתמודדות שלו. הוא בהחלט סרט חובה לכל נער ומתבגר, ותורם להבנת השוני של כולם, החשיבות של פתיחות בחברה וחשוב מכל - קבלת האחר.

 

אני והחבר'ה 

אחד מסרטי ההתבגרות החשובים ביותר של כל הזמנים, המגולל את סיפורם של ארבעה נערים צעירים מעיירה קטנה באמריקה, שבמהלך חופשת הקיץ יוצאים למסע חיפושים אחרי גופה של ילד בן גילם. במהרה המסע הופך להרפתקת נעורים בלתי נשכחת, ותהליך התבגרות של כל נער, עם הרקע ממנו הוא מגיע ובעיותיו האישיות. הסיפור האמיץ מביא למסך נושאים כמו יחסים משפחתיים, בין אב לבן, ביו אחים, בדידות, אומץ, השפעתה של קבוצה, וכל מה שמוביל בסופו של דבר, להתבגרות אמיתית וכנה. הסרט זכה בפרס אוסקר ובשני פרסי גלובוס הזהב. הסרט עד היום כידוע כאחד מהסרטים האמריקאיים החשובים ביותר, הודות להשפעתו העל-זמנית, והיכולת להזדהות עם סיפורי הדמויות גם שנים רבות לאחר יציאת הסרט.

 

 

ליידי בירד

הדרמה האמריקאית עטורת הפרסים מספרת על כריסטין מקפירסון (סירשה רונן), נערה מהצד האפל של המסילה המכנה את עצמה "ליידי בירד". היא מביעה את סלידתה מלימודים באזורה וחלומה הגדול ביותר הוא קולג' בחוף המזרחי, אך מנועה בשל מצבה הכלכלי הקשה של המשפחה ובאיסור אמה. למרות זאת היא שולחת בקשות לקולג'ים אלו. היא חווה אהבה נכזבת, חברויות משמעותיות ואנשים אליהם מתקרבת ומתרחקת, והסרט מציג לנו את חווית ההתבגרות המסובכת שלה ללא פילטרים. הסרט זכה לחמש מועמדויות לאוסקר ועוד לשתי זכיות בגלובוס הזהב, זכה להיות סרט השנה וקיבל אינסוף ביקורות חיוביות. הסרט עוצמתי, ועוסק בנושאי התבגרות חשובים כל כך בחייהם של מתבגרים, והוא חובה לכל אחד ואחד.

שימו לב: הסרט מומלץ לגילאי 16+

ליידי בירד
ליידי בירד © צילום: באדיבות yes

נשיקה בחצות

דרמה רומנטית העוקבת אחרי סיפורה של קייטי (בלה ת'ורן), נערה בת 17 החיה עם מחלה גנטית נדירה, הגורמת לרגישות מסכנת חיים לאור השמש ומונעת ממנה לצאת מביתה באור היום. במהלך היום קייטי לומדת בחינוך ביתי עם אביה, וחברתה מורגןמגיעה לארח לה חברה. בשעות הלילה, יוצאת קייטי לתחנת הרכבת שם שרה ומנגנת בגיטרה. לילה אחד בתחנת הרכבת היא פוגשת בצ'ארלי (פטריק שוורצנגר), בחור שאוהבת בסתר, ואז בורחת מהמקום בלחץ ושוכחת את מחברת השירים שלה. צ'ארלי מחזיר לה למחרת את המחברת ופותח פתח לסיפור אהבה עוצמתי, המוגבל לשעות בהן השמש שוקעת. אמנם קייטי לא מספרת לצ'ארלי על מחלתה, ודבר זה מוביל להשלכות משמעותיות... הסרט מתאר סיפור אהבה אמיתי ובוגר בין שני בני נוער שלכל אחד חלומות, רצונות ושאיפות - שהגדולה מכולם היא להיות ביחד, תחת האיום של מחלה סופנית שיכולה לעצור את הכל. 

 

17 על הקצה

דרמת ההתבגרות בכיכובה של היילי סטיינפלד, והיא לא עוד דרמת תיכון אמריקאית טיפוסית. סטיינפלד מגלמת את דמותה של נאדין, תלמידת תיכון מיואשת, חרדתית ומאותגרת מבחינה חברתית שמנסה לעבור בשלום את מכשולי גיל ההתבגרות העצומים. אם זה לא מספיק, אחיה יוצא עם החברה היחידה שיש לה, כך שהבן אדם היחידי, בערך, שהיא עוד יכולה לחלוק איתו  את מה שהליבה, הוא המורה להיסטוריה חסר שמחת החיים ונטול השאיפות. אנו הצופים מלווים את נאדין מקרוב בסדרה של התנסויות, טעויות ובחירות שגויות שמחשלות ומבגרות אותה. מה שעל פניו נשמע כמו דרמת תיכון טיפוסית, הינו סרט עוצמתי וכן, שמאופיין ברגישות, הומור, עשוי בצורה ישירה אמיצה ואמיתית ומובא למתבגרים באמת בגובה העיניים, דבר שכיום, בהחלט ראוי להערכה.

שימו לב: הסרט מומלץ לגילאי 16+

 

היי סקול מיוזיקל

וכמובן, איך אפשר בלי קלאסיקת דיסני בלתי נשכחת, במיוחד אחת שהכירה לעולם את זאק אפרון? סרטי "היי סקול מיוזיקל" משלבים בצורה הטובה ביותר את חוויות התיכון לצד שירים בלתי נשכחים. הסרטים עוסקים בדילמות תיכון רבות, למשל האם כוכב הכדורסל של בית הספר יכול לעזוב הכל, להיות עצמו, לעקוב אחרי ליבו אל עבר הבחורה שהוא רוצה ולהנות משירה? הסרט הראשון והמוצלח זכה בשני פרסי אמי, אך לא פחות חשוב מכך, "היי סקול מיוזיקל" והצלחת הסרטים גרמו להשפעה תרבותית של ממש וזוכים עד היום לאין ספור עיבודים, פרודיות, מחזות זמר שמועלים ברחבי העולם, וקהל מעריצים נאמן מתמיד, עד היום.

 

באהבה, סיימון 

הדרמה האמריקאית הגאה מלווה את סיימון (ניק רובינסון), נער אמריקאי בתהליך של גיבוש זהותו המינית. סיימון מוצא עצמו מתאהב בבחור מבית ספרו שיצא מהארון באינטרנט בשם בדוי בלו. סיימון מרגיש שלמרות ששומר סוד גדול, הכל בשליטה, יש לו משפחה אוהבת וחברים תומכים (אחת מהם אף מפתחת רגשות כלפיו). כל זה אמנם עד שהתכתבויותיו עם בלו מודלפות, וסודו נחשף טרם היה מוכן לכך. עכשיו מנסה סיימון לגלות מי הנער המסתורי. הסרט עוסק בנושא היציאה מהארון ונושאי התבגרות אחרים בצורה בוגרת, אינטיליגנטית, קומית, רגישה וקלילה. והתוצאה הסופית מרגשת ומבגרת. בהחלט אחד מסרטי ההתבגרות הטובים (והחשובים!) של השנים האחרונות. תתכוננו ליהנות, ולהתרגש! 

במרחק נשימה (five feet apart)

סרט הדרמה האמריקאי שבהחלט ילמד אתכם שיעור או שניים על אהבה. סטלה ו-וויל (השחקנים היילי לו ריצ'רדסון וקול ספראוס)הם  שני חולים צעירים במחלה הנקראת סיסטיק פיברוסיס, הנפגשים במקרה בבית החולים כאשר וויל מגיע לניסוי תרופתי. החולים במחלה מוכרחים לשמור אחד מהשני מרחק של מטר וחצי כדי להמנע מסיכונים, ותחילה סטלה המעוניינת לשמור על הכללים לא רואה בעין יפה את לקיחת הסיכונים של וויל, אך לבסוף יוצאים לדייט הראשון שלהם בחשאי כשהם שומרים על מרחק תמידי אחד מהשני. הלבבות שלהם במהרה מגיעים להיות הכי קרובים שאפשר. מערכת היחסים הרומנטית מתנהלת בין מסדרונות בתי החולים, בדיקות מעקבים וסכנה הסוררת מעל ראשם, אך הם נחושים בדעתם שהאהבה תנצח. הכינו את הממחטות - והרבה מהן.

 

אשמת הכוכבים 

הרומן הספרותי של ג'ון גרין שקיבל עיבוד הוליווד, הוא סיפור חובה, ממסופר מנקודת מבטה של הייזל גרייס בת ה-16 (שיילין וודלי) החולה בסרטן בלוטת התריס. הוריה של הייזל מכריחים אותה להשתתף בקבוצת תמיכה, שם פוגשת את אוגוסטוס ווטרס בן ה-17 (אנסל אלגורט), כוכב כדורסל לשעבר שאיבד את רגלו כחלק ממאבק בסרטן העצמות שנמצא בהפוגה. הייזל מכריחה אותו לקרוא את הספר האהוב עליה ובמהרה השניים מתאהבים ונרקמת ביניהם מערכת יחסים יפה ורומנטית. הייזל מנסה להתרחק ממנו כיוון שלא רוצה לפגוע בו, בשל השבריריות של חייה והפחד ממה ינבא המחר. אך לאחר לילה קשה בבית החולים היא מבינה שהיא מאוהבת בו, והם טסים לאמסטרדם לפגישה עם הסופר האהוב עליה, פיטר ואן האוטן. הסופר אמנם מתנהג בגסות רוח כלפיהם, אך במהלך הטיול הם חווים אחד עם השני הרפתקאות וחוויות שלא ישכחו לעולם. עד שאחד מהם מעלה על הסף סוד כואב, וההבנה שהזמן שלהם יחד הוא לא רב, גורמת להם להבין את החשיבות שלו. ללא ספק, מדובר באחד מהעיבודים הספרותיים היפים והמרגשים ביותר שנראו, סיפור אהבה בלתי נשכח, והמון, המון דמעות עתידות ליפול.

 

ביג (BIG)

סרט הקומדיה האייקוני והבלתי נשכח בכיכובו של טום הנקס, שיצא לאקרנים לפני יותר משלושה עשורים, מגולל את סיפורו של ג'ורג' (טום הנקס), נער מניו ג'רזי שמרגיש חוסר ביטחון לגבי גובהו הנמוך. בלונה-פארק, לאחר שניסה להרשים נערה ונענה בשלילה לעלייה על רכבת ההרים כיוון שהוא לא גבוה מספיק, הוא מוצא בקצה הפארק מכונה "להגשמת משאלות" ומבקש להיות גדול. למחרת הוא מתעורר בבוקר כגבר בן שלושים, למרבה הפתעתו, ולהפתעת אימו, שמגרשת את הגבר הזר שנחת אצלה בבית. ג'וש בורח מהבית, שוכר חדר במלון מפוקפק בניו יורק וטועם מהטעם המר של החיים הבוגרים, עד שמקבל את משרת החלומות בחברה לפיתוח צעצועים בשל קו המחשבה הילדותי שלו. אנו עדים לעלייתו של ג'וש בסולם החברתי, ולקשר רומנטי המתפתח עם אחת מבחירות החברה, אך גם להיותו בסך הכל נער בן 13 בגוף של מבוגר.  הסרט זכה לשבחים ומועמדויות נחשבות, בין היתר באוסקר ובפרסים נוספים. ללא ספק, זהו סרט שיכזר לעוד דורות רבים.

 



תגובות