לוקה: "מראה כמה שמחה יש בפשטות". באדיבות פורום פילם

לוקה: "מראה כמה שמחה יש בפשטות"

הלהיט החדש של דיסני ופיקסאר עלה היום (ה') בקולנוע , אבל האם יש סיבה לחגיגה? זה מה שחשבנו על הסרט! • ביקורת

מי היה מאמין שעדיין נצליח לחוות כל כך הרבה מסרטים מצוירים? מסתבר שבכל גיל אפשר ליהנות מהם בכל פעם מחדש, ילדים, נוער ומבוגרים כאחד. הפעם זה קרה לנו בסרט החדש של דיסני ופיקסאר - "לוקה". 

מדובר בסרט משפחתי (שוב - לא רק לילדים!) העוסק בשני חברים מתבגרים שהם מפלצות ים מעולם השוכן עמוק מתחת למים. השניים מעבירים יחד קיץ בלתי נשכח - הם מחליטים לצאת אל מעל פני הים ולהתחזות לבני אנוש. כל זאת על מנת להכיר את עולם בני האדם, לחוות דברים חדשים ולהתפעל מהעולם שהיה כל הזמן נמצא באזורם. אך במקביל לכל החוויות הם צריכים להסתיר את היותם מפלצות ים, שכן בני האדם מפחדים מהם ורוצים לחסל אותם. ואילו רק יגע בהם מים - העור האמיתי שלהם ייחשף.

 

למעשה לרגעים היה משהו שזרק אותנו אפילו לסדרת הנוער "סקיי" ששודרה השנה, בין אם זה במגע של נוזל על גופה של החייזרית שחושף את עורה ובין בעצם כך שהיא הגיעה אל עולם בני האדם וצריכה להשתלב ולהתחזות על מנת להשתלב בחברה.

 

הסרט מציג גיוון אתני אחר, הוא שם במרכז את הלטינים וזה כבר נותן נפח וקצב אחר לכל הסיפור. חגיגת הצבעים, המוזיקה, האותנטיות והאנושיות מורגשת בכל רגע ורגע ואין ספק שהתמקדות הזו הייתה צריכה לקרות כבר מזמן. 

© באדיבות פורום פילם

הסרט "לוקה" מראה כמה שמחה יש בפשטות. אין בו אנשים עם ארמונות, אין כאן נסיכות שמקבלות הכל על מגש של כסף, אין כאן אפילו מעמד ביניים - מדובר בכפר עני ופשוט ועם כמה שהאנשים שם די חיים מהיד אל הפה, יש להם שמחה כה אדירה, חברויות אמת והמון רגש. זה משהו שחשוב להראות, במיוחד בעידן הרשתות בהם לכל אחד חשוב להראות דווקא את הדברים החומריים כדי להרוויח עוד לייקים.

© באדיבות פורום פילם

לקחתי איתי לסרט את אחיי הקטנים שפשוט היו מרותקים אל המסך, נקרעו מצחוק ברגעים המתאימים (ויש לא מעט כאלו!) והתרגשו כשהיה צריך. שאלתי אותם בתום הצפייה מה המסר שהם לקחו איתו מהסרט - וכל אחד מהם ענה משהו שונה שגם מתחבר אחד לשני. זו אמרה - שהיא למדה מהי חברות אמת ושעומדים לצידך, וזה אמר - לקבל את השונה ואת האחר. שניהם צדקו ושני המסרים האלו בהחלט מועברים בסרט בסנכרון מושלם. אוסיף עוד מסר אליהם - גם הקבלה העצמית שלך ולהיות מי שאתה, לא לשנות את עצמך ולא להתבייש בעצמך, ברקע שלך או בדימוי הגוף שלך. זה מסר שמתכתב באופן מעולה גם עם חודש הגאווה שבדיוק חוגג את הדברים הללו.

© באדיבות פורום פילם

בקיצור, סרט מעולה, מצחיק ומיוחד. מוזיקה כייפית, אווירה שעושה חשק לאמץ אותה אל חיינו ובעיקר המון פאן, קיץ וחברות. מומלץ בחום לצפייה!

תגיות
תגובות