למען הסביבה: פסטיבל סרטי אקלים יוצא לדרך. צילום: fotolia

למען הסביבה: פסטיבל סרטי אקלים יוצא לדרך

לראשונה בישראל - ייערך פסטיבל סרטי אקלים, במהלכו יוקרנו סרטים, ייערכו הרצאות שיוקדשו למען הנושא הסביבתי החשוב

הוצאת רדיקל, בשיתוף עם קולנוע קנדה ייערכו את פסטיבל סרטי האקלים הראשון בישראל. סופשבוע שלם של סרטי אקלים מעוררי השראה בקולנוע קנדה; בפסטיבל יוצגו סרטים, שילוו בהרצאות מרתקו של דוברות ודוברים. יחד איתם תתקיים השקת הספר "על פני האדמה" מאת סר דיוויד אטנבורו. הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 11-14 למאי (ימים רביעי עד שבת) בקולנוע קנדה בתל אביב.

בתוכנית:

יום רביעי | 20:00 | | 11.5

יוקרן הסרט: The Biggest Little Farm

ולאחריו הרצאה עם מומחה היערנות ליאור רבינוביץ'

על הסרט: סיפור מיוחד ואינטימי על יכולת ההתמודדות עם משבר האקלים. במאי דוקו ואשתו עוזבים חיים נוחים בלוס אנג'לס, קונים חווה נטושה ומנסים להפוך אותה לחווה אקולוגית שתחזיק את עצמה. סיפור מעורר השראה על הכוח העצום של הטבע להחיות את עצמו. סרט עטור פרסים ומעורר השראה, על אמונה עיוורת, מנטור זקן, והכוח העצום של הטבע לתחייה והתחדשות. סרט עטור פרסים על היכולת לחולל שינוי במלחמה הקריטית במשבר האקלים.

 

על ההרצאה: כשהאדמה והצמחים בריאים, האקלים שלנו מאוזן. יחד עם ליאור רבינוביץ', נבין איך גורמים לזה לקרות פה בישראל. רבינוביץ' הוא מתכנן פרמקלצ'ר ויערות מאכל, בארץ ובארצות הברית, מרצה באוניברסיטה, מדריך סדנאות, מתמחה בעיצוב חברתי- אקולוגי.

יום חמישי | 20:00 | | 12.5

יוקרן: The Human Element

ולאחריו: הרצאה עם הצלם עטור הפרסים דניאל צ'צ'יק על פני השטח ועל אקלים פנימי וחיצוני.

על הסרט: צלם יוצא למסע ויזואלי מרתק במרדף אחרי השפעת האדם על הטבע. במהלך ארבעת העשורים שלו כצלם וחוקר, ג'יימס באלוג מיקד את עדשת המצלמה על היחסים המורכבים בין בני אדם לטבע. ההשפעה האנושית עלתה כעת על כל הכוחות האחרים שמעצבים את עולמנו, הפרספקטיבה הייחודית של באלוג מאתגרת את הצופה להרהר במקומנו ובאחריותנו כלפי העולם סביבנו.

על ההרצאה: בשנתיים האחרונות חוקר הצלם זוכה הפרסים דניאל צ'צ'יק תופעות אקלים סביבתי וחברתי במדינת ישראל המחוברות לתופעות גלובליות: במפגש בין צילום דוקומנטרי לנקודת מבט אישית, שיקף את חוסר הוודאות, החרדה והשינוי שהציפו את חיינו. איך מחברים בין יצירה לירית-אישית לבין משברים שמטלטלים את האנושות כולה.

יום שישי | 21:30 | | 13.5

יוקרן: Safe

ולאחריו: כתבת האקלים של גלובס, שני אשכנזי, תדבר על המחדל השקט שהורג ומה אפשר לעשות.

על הסרט: עקרת בית מתחילה להתלונן על תסמינים מעורפלים של מחלה - הגוף שלה קורס מול העומס שמערכת החיסון נאלצת להתמודד איתו, שכן היא נחשפת ללא הרף לכל הכימיקלים שאנו שואפים, בולעים וסופגים מדי יום. איך אפשר לחיות כשאתה אלרגי למאה העשרים אחת?

 

על ההרצאה: המאה ה-21 תפסה את כולנו לא מוכנים: אקלים שמתחם, אוויר שמזדהם, מיקרופלסטיק בצלחות ומגפות עולמיות. איך מתרגמים את החרדה המפעפעת לעשייה אקטיביסטית פורצת גבולות?

יום שבת | 20:30 | | 14.5

יוקרן: Our planet

ולאחריו: בין פילוסופיה לאקטיביזם. ד"ר ג'רמי פוגל וגילי ברקוביץ'.

על הסרט: סופר רדיקל ומלך סרטי הטבע סר דיוויד אטנבורו מפגיש אותנו עם יופי פראי וטבע שברירי. זהו הפרק הראשון מתוך סדרה נוספת של מלך סרטי הטבע הבלתי מעורער. בקולו הייחודי שהפך להיות הדימוי של הז'אנר כולו מצליח סר דיוויד אטנבורו לצייר תמונה מורכבת של מערכת אקולוגית עדינה ומופלאה. כמו תמיד נזכה לראות מקרוב בעלי חיים אקזוטיים, יופי בלתי מעורער וטבע שברירי ברגע קריטי ביותר לאנושות ולכוכב כולו. .

על ההרצאה: מה קורה כשמפגישים פילוסוף-רוקסטאר עם פעילת אקלים בועטת? שיחה על פילוסופיה, אקטיביזם, פער דורי ופתרונות פורצי דרך למשבר האקלים. ד"ר ג'רמי פוגל מרצה במחלקה לפילוסופיה יהודית ובבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב, מנהל אקדמי ב"עלמא", מלמד בסמינר הקיבוצים ומרצה על פילוסופיה לציבור הרחב. גילי ברקוביץ' היא אקטיביסטית צעירה ובולטת הפועלת במסגרת הפעילות של נוער האקלים.

אנשי הוצאת רדיקל - בית לרעיונות, מקדישים ימים ולילות למלחמה במשבר האקלים – והם עושים זאת בהתנדבות מלאה וללא כוונת רווח.

תגיות
תגובות