כח נשי: גיבורות העל הכי אהובות עלינו ממארוול. באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

כח נשי: גיבורות העל הכי אהובות עלינו ממארוול

היקום של מארוול מכיל לא מעט גיבורת על מהמין הנשי, כאלו שמעוררת בנו השראה ומעצימות • הרכבנו את רשימת גיבורות העל האהובות עלינו ביותר מה-MU!

גיבורות על מהמין הנשי - זה הדיבור! איזה כיף לראות דמויות מעוררות השראה, עוצמתיות וכה אדירות. בשנים האחרונות הולכת וגדלה המגמה המעולה על המסך של מארוול, בעיקר, (מה ששנים קורה הקומיקסים), וכבר השבוע נראה עוד סדרה על גיבורת על של החברה - "שי האלק: עורכת דין בשירות החוק" (דיסני+). מי הן גיבורות העל שאתן ואתם חייבים להכיר? קבלו!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

שי האלק

מציגה את הגרסה הנשית של הדמות המוכרת מחבורת הנוקמים האייקונית - הענק הירוק, או ברוס באנר בימים בהם הוא לא משתנה לענק גדול, זועם ורצחני. הדמות הראשית, ג'ניפר וולטרס (מגולמת על ידי טטיאנה מסלני), היא עורכת דין במקצועה ובת דודתו של באנר. לאחר שדמו של באנר בטעות מתערבב עם שלה, וולטרס מקבלת את היכולת להשתנות גם היא לענקית ירוקה ונאלצת לנווט את חייה בין שני המסלולים- רווקה בשנות השלושים, עורכת דין וגיבורת על גדולה מהחיים.

 

לא צריך להיות מעריץ גדול של מארוול כדי לדעת שוולטרס היא לא הראשונה שמקבלת את זהותו של גיבור על קיים בדרך כזאת או אחרת, במיוחד כשהיקום של מארוול הוא יקום בו יש כל כך הרבה מקומות ומימדים. בשנים האחרונות, אלו מתפתחים בצורה מהירה ומשמעותית. כל גיבורת על היא לא רק גרסה נשית והסיפור שלהן לא בהכרח קשור לאלו שבאו לפניהן, הן חזקות, מעוררות השראה ובהרבה מהמקרים הן אלו שמצליחות להציל את המצב. אומנם אנחנו עדיין לא יכולים להעיד עד כמה אנחנו מחוברים אליה, אבל יש לנו תחושה טובה...

ג'יין פוסטר- תור האדירה

אחרי שנטלי פורטמן החליטה לא לחזור ל"תור: ראגנרוק", מארוול החליטו לחפות על החיסרון של דמות מפתח בחייו של ת'ור, בת זוגו האנושית ג'יין פוסטר, בכך שצוין באותו סרט כי היא נפרדה ממנו. מנקודה זו, היה נראה שלא נשמע יותר את שמה של פוסטר ביקום הקולנועי. אבל הכל השתנה כאשר נודע באופן רשמי שפורטמן חוזרת לשחק כג'יין, עם קאמבק חדש מהניילונים בסרט "תור: אהבה ורעם" שיצא לאקרנים בחודש שעבר. קווי העלילה של פוסטר כגיבורת על בשם "תור האדירה" בסרט ובקומיקס הם מאוד דומים- בשניהם תור כבר לא ראוי להחזיק את מיולניר, הפטיש של ת'ור, כאשר האדם הבא שראוי להחזיק את הפטיש הוא... או יותר נכון, היא- ג'יין. בקומיקס מסופר כי תור, שלא מודע לכך שהיא מסתתרת מאחורי מסיכת הברזל וחליפת השריון, מחליט לנסות ולהיאבק בה במטרה להשיב את מיולניר אליו. בסרט, לעומת זאת, הגילוי הוא פחות אלים וקורה כאשר שניהם מגיעים לאותה זירת קרב. קו העלילה של פוסטר כ"תור האדירה" מעביר אותה מסע חשוב ומחמם את הלב, שמציג אולי לראשונה בסרטים את הזליגה של הצד האנושי והשברירי בצורת מחלת הסרטן איתה היא מתמודדת אל תוך זהות גיבורת העל. 

© באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

שורי - הפנתר השחור

האחות הצעירה והמגניבה של טצ'אלה, מלך ווקאנדה. בקומיקס, מתואר כי מאז ומתמיד שורי רצתה להיות הפנתר השחור. לצערה, היא לא יכלה בגלל שאחיה כבר הצליח לקבל את התואר הנחשק יחד עם חליפת הפנתר, מה שגרם לה לקנא בו מאוד. במהלך האירועים בקומיקס, אחיה נכנס לתרדמת ולאחר שורת מעשים הירואיים מצד שורי בהם היא מצליחה להציל את המצב ולהעיר את אחיה- היא מקבלת את האפשרות לקבל את זהות "הפנתר השחור". ביקום הקולנועי דמותה של שורי הוצגה לראשונה בסרט "הפנתר השחור" משנת 2017, אמנם עדיין כדמות שחייה תחת הצל הכבד של אחיה. עם מותו המצער של צ'דוויק בוזמן (שגילם את טאצ'לה) דווח כי חלקה של שורי הורחב משמעותית בסרט ההמשך שעתיד לצאת בנובמבר השנה, באופן משמעותי. בנוסף, הטריילר שקיבלנו בקומיק-קון האחרון הציג בפריים הסופי דמות בחליפה שחורה ששולפת ציפורני מתכת, מה שלא משאיר ספק בנוגע לזהות של "הפנתר השחור" החדש, או במקרה הזה- החדשה.

 

קרול דנברס- קפטן מארוול

כמו הרבה מהכינויים בקומיקס, "קפטן מארוול" הוא כינוי לכמה אנשים שלקחו על עצמם את השם הזה. הפעם הראשונה בה דמות הופיעה בקומיקס של מארוול תחת הכינוי הייתה אי שם בשנת 1967, כמה שנים אחרי שנגמרה סדרת קומיקס של חברה אחרת בשם דומה. הכינוי שויך לראשונה לקפטן מאר-וול, קצין במיליציה המלכותית של אימפריה חייזרית בשם "הקרי", שנשלח לכדור הארץ ומאמץ את זהותו של מדען בשם וולטר ווילסון. קפטן מארוול שאנחנו מכירים והופיעה לראשונה בסרט הסולו שלה באותו השם, קרול דנברס, הייתה השביעית בתור בנטילת הזהות- מה שקרה לראשונה בקומיקס רק בשנת 2012. למעשה, הדמות של מאר-וול נמצאת ביקום הקולנועי- גם היא הופיעה לראשונה בסרט הסולו של קפטן מארוול, אבל שם היא אישה ואימצה את השם ונדי לוסון.

© באדיבות דיסני ישראל ו-yes

קייט בישופ- הוקאיי

קייט בישופ אמנם באה מרקע מאוד טוב, אבל עברה הרבה אירועים קשים בחיים בתור ילדה- היא הבת הצעירה של משפחה אמידה ממנהטן, אביה הוא תעשיין עשיר אבל לא מצליח לשמש כדמות אבהית בחייה ואימה נהרגה בטיול לקולורדו כאשר קייט הייתה קטנה. אחותה, סוזן, לא מצליחה להבין אותה ואת הרצון שלה לעזור לאחרים. הריחוק ממשפחתה גורם לבישופ לפתח כבר מגיל קטן אישיות של ילדה עצמאית ועקשנית. אחרי היתקלות עם נבל על, חבורת הנוקמים מצילה אותה והיא מתרשמת מהם מאוד, אבל בעיקר מהוקאיי- קלינט ברטון הוא אמנם חלק מ"הנוקמים", אבל בסופו של יום הוא מישהו רגיל שלא נהיה גיבור על בגלל שיש לו כוח מיוחד, אלא בגלל המיומנות שלו.

בהמשך, לאחר תקיפה שעברה בסנטרל פארק אשר השאירה אותה עם טראומה קשה, בישופ מחליטה ללמוד הגנה עצמית ובין היתר גם שימוש בקשת. היכולות הנהדרות שלה בכל מה שקשור ללחימה גורמות לה להצטרף לחבורת "הנוקמים הצעירים" ועל הדרך לאמץ גם את שמו של מושא ההערצה שלה- הוקאיי. בסדרה עם אותו השם, הסיפור הוא אחר - אימה של בישופ עדיין בחיים בעוד אביה נהרג. במהלך הסדרה, היא וברטון עובדים ביחד והיא עדיין משתמשת רק בשם הפרטי שלה. 

 

תגובות