בסטיז תוצרת ישראל: הדמויות מהסדרות שיכלו להתחבר לדמויות מהסרטים הישראלים. רשת 13, רונן פדידה, סרטי יונייטד קינג (באדיבות yes)

בסטיז תוצרת ישראל: הדמויות מהסדרות שיכלו להתחבר לדמויות מהסרטים הישראלים

לכבוד יום העצמאות הרכבנו רשימה של מספר דמויות ממגוון סדרות ישראליות שאנחנו חושבים שיכלו להיות החברים הכי טובים של הדמויות הבולטות מהסרטים הישראליים! • רשימה לתפארת המדינה!

יום העצמאות השנה טעון ומורכב מתמיד, אך דווקא בתקופה כזו, טוב שגם הפעם משודרים הסרטים הישראלים האייקונים שמעלים חיוך כמו "גבעת חלפון אינה עונה", "אלכס חולה אהבה", "הלהקה" ו-"צ'ארלי וחצי". לכבוד החג, החלטנו למצוא את הנפשות התאומות של כמה מהדמויות הבלתי נשכחות מהסרטים הישראלים ולחבר אותן לדמויות מקבילות בסדרות המקומיות. קבלו אותן! 

ציון קורקוס ("שנות ה-90") והשדכן חכם חנוכה ("חגיגה בסנוקר")

איך אפשר לחבר אנשים לדמויות מסרטי הפולחן הישראלים, מבלי למצוא בסטי גם ל"כבודו ששכח לברך" (זאב רווח)?! מי שיכל להיות החבר הכי טוב של חכם חנוכה, זהו ציון ״הנדבק״ (אוראל צברי) - שניהם אנשים מאוד חינניים, תמיד יהיו בסדר עם כל אדם שיפגשו ותמיד ינצלו כל רגע, כדי להרים לאנשים את המורל. אם רק היינו מפגישים ביניהם ונותנים להם לשבת על צלחת קציצות, בטוח שלא היו קמים מהשולחן עד חצות וחופרים אחד לשני בלי הפסקה... מה גם, שציון לגמרי היה צריך עזרה עם שידוכים!

© רשת 13, סרטי יונייטד קינג (באדיבות yes)

פרדי נייס טו מיט ("הפיג'מות") וסרג'יו קונסטנצה ("גבעת חלפון")  

בשנה הבאה יחלפו 10 שנים מפרק הסיום של הסיטקום הקורע. אחת הדמויות שכמובן לא נשכח זהו האמרגן מספר אחת בארץ-פרדי נייס טו מיט (קובי פרג') שנטה להמציא סיפורים, כמו למשל שהקים את "הגימנסייה הרצליה", שהיה ארכיבישוף ושהוא בעל סוכנות אסטרונאוטים.... במבט לאחור, פרדי יכל להיות הבסטי של ליצן המוצב בסיני-סרג'יו קונסטנצה (ישראל פוליאקוב ז''ל), מאחר שגם סרג'יו חרטט לא מעט אנשים, כמו למשל שאמבטיית חול עוזרת נגד מכת שמש ונופף בפני כולם שהוא "שדכן" עם המשפט הידוע -  "לסרג'יו פנית, בודדת לא היית". מעבר לכך, סרג'יו תמיד הסתובב עם חיוך על הפנים והיה בוויב טוב כמו פרדי, אז אם השניים היו נפגשים, אנחנו בטוחים שהייתה נרקמת ביניהם חברות "טירוףףףףף!". 

© ערוץ הילדים וטדי הפקות, באדיבות yes

עומרי שלו ("כאן גרים בכיף") ומיקו ("צ'ארלי וחצי") 

הבן האמצעי  של "שישי וחומי", היה אלוף העולם בלבלגן את הבית, לא היה תלמיד כל כך מוצלח, יכל להעביר 24/7 מול המסכים ובעיקר שיגע את כולם. כשחושבים על זה, עומרי לגמרי יכל להיות הבסטי של הילד הכי שובב בקולנוע הישראלי-מיקו מ"צ'ארלי וחצי". עומרי אומנם אינו היה מופרע כמו מיקו ולא הסתבך כמוהו, אבל שניהם תמיד עשו צרות והרגיזו את הסובבים אותם, אבל אותנו הפילו מהכיסא. אם עומרי היה מזמין את מיקו אליו הביתה, כנראה שיאיר וענת היו בורחים משם במהירות הבזק.

© סרטי יונייטד קינג, רשת 13

אלחנן ברדוגו ("ראש גדול") והמורה לאוניד ("אלכס חולה אהבה")  

המנהל האגדי של בית הספר "אביבים", היה אדם לא מעט קשוח ולפעמים יכל להלחיץ קצת את התלמידים, אבל בדרך כלל היה שטותניק ולפעמים גם התנהג כמו ילד קטן. המורה לאוניד מסרט הפולחן "אלכס חולה אהבה" הזכיר לנו מאוד את ברדוגו! אומנם הוא לא ניהל את בית הספר בו לימד, אך כל דבר קטנטן הכעיס אותו בדיוק כמו את אלחנן. לשתי הדמויות היו הבעות פנים מגלגלות מצחוק כשהתרגזו ושניהם, יצאו לא פעם לרגע מתפקידם המכובד והשתטו ממש כמו התלמידים שלהם. בדיוק בגלל התכונות האלה, אלחנן ולאוניד יכלו להיות בסטיז וגם לעבוד ביחד, אבל סביר להניח שהתלמידים לא היו מרגישים שהגיעו לבית הספר, אלא למופע סטנדאפ יום-יומי. 

© אוהד רומנו, סרטי יונייטד קינג

נועה צילה קירל ("כפולה") ויפה/יפצ'וק חריש ("הלהקה") 

במשך ארבע העונות הראשונות של "כפולה", ראינו איך קירל כובשת פסגה אחר פסגה, אבל העונה האחרונה הציגה לנו עד כמה עבדה קשה בכדי להגיע למעמד שלה. בסרט "הלהקה" שהפך לקאלט, נמצאת החיילת יפצ'וק, שחלמה להתקבל ללהקה צבאית בשביל להצליח כזמרת ונתקלה בקשיים, מה שמזכיר את ניסיונה של קירל להתקבל לחטיבת הביניים "תהילה", שבכלל לא רצתה לקבל אותה. מקרה נוסף שיוצר דמיון בין קירל ליפצ'וק, זהו הרגע שבו החיילת נועה בר-און גנבה ליפצ'וק סולו. ב-"כפולה 5" לקירל לא נלקח סולו, אך הזמרת ליה פרץ גנבה לה שיר. המקרה של קירל היה גרוע יותר משל יפצ'וק, אך בשני המקרים מדובר בהצלחת היריבות על חשבון האחרת. למרות הכל, שתיהן לא ויתרו ונלחמו בשביל להגשים את חלומן. כשמחברים את כל קווי הדמיון, השתיים היו יכולות להתחבר בשנייה ואין ספק, שהחברות ביניהן גם הייתה יוצרת דואט מושלם!

© רונן פדידה, סרטי יונייטד קינג

ליליאן אסייג ("שנות ה-90") ועליזה מזרחי ("999 עליזה מזרחי") 

האמא הכי מצחיקה על המסך, ליליאן אסייג לא יוצאת לנו מהלב! מי שיכלה להיות החברה הכי טובה של ליליאן מהסרטים הישראליים, זוהי עליזה מזרחי מסרט הקומדיה הבלשית "999 עליזה מזרחי",  שהייתה מנקה בתל אביב והפכה לבלשית, שעזרה למפקד משטרה לפענח מעשי רצח. לדעתנו, החיבור ביניהן יכל להיות מדהים, גם בגלל העובדה שעליזה הייתה קולנית בדיוק כמו ליליאן, גם בגלל שהייתה אדם שמח כמו ליליאן ובגלל שההומור של שתי הדמויות דיבר בגובה העיניים. חברות כזו יכלה לייצר בקלות, צמד קומי שהוא פשוט לפנתיאון!

© רשת 13, סרטי מנחם גולן

הכלב הרצל ("שומקום") והכלבה עזית ("עזית הכלבה הצנחנית") 

בדיוק כמו לבני האדם, גם לכלבים יש את החברה או את החבר הטובים ביותר שלהם. בסדרת הדרמה "שומקום"  - לפנימיה היה כלב ששמו הרצל, שהיה אנושי ממש וסייע לא מעט לחניכיו כשניסה לדבר עם הדמויות בדרכו וגם לרמוז להם על אנשים מסוכנים שמהם צריכים להיזהר. מי שלדעתנו יכלה להיות החברה הכי טובה של הרצל, זוהי עזית, הכלבה הצנחנית המפורסמת, שהייתה אינטליגנטית במיוחד ועשתה המון מעשים אנושיים, כמו למשל להחזיר לאישה ארנק שנגנב ממנה, לצנוח ממטוס וגם לאתר ולחלץ אנשים, שנלכדו על ידי מחבלים. בנוסף לזה, גם עזית וגם הרצל הראו המון אהבה לבעלים שלהם והיו מוכנים לעשות הכל עבורם, אז בעינינו אין סיבה שהחברות המתוקה הזו לא הייתה יכולה לקרות! 

© מתוך הסרט, ורד אדיר

 

תגובות