הנערה שמאחורי הקול של פינוקיו. שחר קדוש באולפן. צילום פרטי

הנערה שמאחורי הקול של פינוקיו

שחר קדוש בת ה-17 עוסקת בדיבוב מגיל 14 ועתה נבחרה לדובב את הסרט החדש של פינוקיו. בראיון מיוחד היא מספרת על האודישנים הקשים, ההשקעה בדיבוב ולימודי המשחק במקביל ללימודים בבית הספר

שחר קדוש בת ה/17 הגשימה חלום כשגילתה שנבחרה לדבב את תפקידו הראשי של פינוקיו בסרט החדש, שיצא לאקרנים בבתי הקולנוע בישראל בחג סוכות הקרוב.

קדוש עובדת כבר שלוש שנים כמדבבת. בין היתר דיבבה דמויות בסרטים "פארנורמן", "ארץ אוז", "הדבורה מאיה", "המלך בבר" ועוד. בראיון מיוחד היא מספרת על אחת העבודות הכי נחשקות שבני נוער יכולים להשיג לעצמם.

מזל טוב על הסרט החדש, תוכלי לספר לנו מעט על העלילה?

"זה הסרט הקלאסי של פינוקיו, בעיבוד איטלקי עם אנימציה מיוחדת שזכתה לתשבוחות גדולות בפסטיבל וונציה. זה סרט שהוא נאמן לסיפור המקורי וגם באנימציה מאוד מרשימה. אני מדבבת את פינוקיו, שהוא ילד מעץ שיצר סבא ג'פטו, והוא מתפתה לעשות דברים רעים ולשקר".

עד כמה דיבוב שונה ממשחק?

"דיבוב זה בעצם משחק, הכלי היחיד שמשתמשים בו הוא הקול ולא כל הגוף. אז מבחינתי, זה משחק לכל דבר. מה גם שאני בוגרת מגמת תיאטרון בתיכון בגרה, אז נבחנתי במשחק ובבימוי, יצא לי לטעום ממשחק התיאטרון".

מה יותר מספק אותך, משחק או דיבוב?

"אני חושבת שמשחק, אבל למשחק הגעתי בזכות הדיבוב".

כמה כסף מרוויחים ממקצוע כזה?

"תלוי מאוד עד כמה אתה עובד, כעיקרון, לא מרווחים הרבה. זה באמת תלוי בכמויות, המחיר זהה לכל התפקידים".

lkjlkj/
הסרט החדש של "פינוקיו". "זה כיף לא נורמלי לדבב סרטים".
צילום: יחסי ציבור

עד כמה זה קשה לדבב בתוכנית טלוויזיה ובסרט בכלל?

"בסדרת טלוויזיה זה פחות קשה, כי שמים לב יותר לאווירה הכללית ולצחוקים. בסרט שמים לב יותר לעלילה, למשחק לניואנסים הקטנים, יותר משקיעים".

מה הקושי?

"באופן כללי, לדבב זה יותר קשה מלשחק כי משתמשים רק בקול, ואתה לא יכול להביע רגשות או הבעות פנים, הקול הוא הכל. צריך לדעת מתי להיכנס ולהיות מרוכז, לקרוא מהר ורציף ולהיות בעניינים".

איך ההרגשה להתחיל להתקדם בתחום הזה בגיל צעיר?

"נפלא. מי לא אוהב סרטים מצוירים? זה כיף לא נורמלי, להתקדם בכל דבר זה תמיד טוב, לדבב תפקיד ראשי בסרט זה מאוד מחמיא ומאוד כיף, העבודה עצמה מאוד מהנה ומרתקת. זה לעשות קולות מטופשים, לשחק, להתמקד בזה, וזה כיף וטוב".

איך הגעת לתחום הזה?

"שמעתי מישהי עושה פאן-דאב ביוטיוב ואיכשהו הגעתי לפורום דיבוב וקריינות באתר תפוז, אז לא ידעתי שזה מקצוע. חבר טוב שכנע אותי ללכת לקורס מקצועי, ובעזרת תמיכה של חברים והורים התחלתי להשקיע בזה יותר ולהתחיל לדבב בסדרות".

איך הבנת שאת טובה בזה?

"בגיל צעיר הייתי אוהבת לראות סרטים מצוירים ולדקלם את הטקסט אחר כך בעל-פה, הייתי מחכה דמויות ולא ידעתי שהמקצוע הזה קיים בכלל. כשהכרתי את המקצוי לא ידעתי שאני כל כך טובה בו אבל ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות, יש משפט שאומר:"תעשה מה שאתה אוהב ותצליח". 

איך עושים אודישן לדיבוב?

"זה קשה, אבל בדרך כלל אתה נכנס לאולפן, לאחר שהוזמנת לאודישן, אתה צופה בקטע מדמות, בוחרים קול שמתאים ואתה רץ עם זה, בדרך כלל מתאימים את הקול לדמות".

lkjlkj/
שחר קדוש באולפן ההקלטות. "בסדרות פחות קשה לדבב".
צילום פרטי

מי ההשראה שלך?

"המורה לתיאטרון שלי מבית הספר, הוא החדיר בי המון חדוות יצירה מוטיביציה, אהבת המשחק ועשייה".

האם את רוצה גם לפנות לאפיקים חדשים?

"אני רוצה ללמוד תיאטרון, משחק, מחזאות ובימוי. הייתי ורצה להיכנס לתחום הזה".

איך היית משלבת את הקריירה עם הלימודים?

"זה היה מאוד קשה. בדרך כלל סדר היום היה לימודים בבוקר וישר לאולפנים בצהריים. אני חייבת לציין שההורים עזרו לי מאוד בהסעות והיה קשה".

תגובות