לראשונה בתאטרון חיפה: רפרטואר הצגות במיוחד לנוער. צילום: יוסי צבקר, יחסי ציבור

לראשונה בתאטרון חיפה: רפרטואר הצגות במיוחד לנוער

בפסח הקרוב יתקיים כבכל שנה "פסטיבל התיאטרון" של תיאטרון חיפה ולראשונה במסגרת התחרות בפסטיבל, נוספה קטגוריית הצגות המיועדות לבני נוער. כל הפרטים

מזה כ-26 שנים שבמהלך חול המועד פסח מתקיים בתיאטרון חיפה פסטיבל תיאטרון מיוחד המקיים תחרות בין הצגות ילדים שונות. בפסטיבל, שיימשך כשלושה ימים, יתקיימו כ-200 אירועים שביניהם ניתן למצוא את הצגות התחרות ואף מתם בינלאומי שיכלול תיאטרון רחוב באויר ממדינות שונות כדוגמת איטליה, ברזיל, פינלנד, צרפת, ישראל ועוד רבות. לשם שינוי, החליטו השנה בהפקת הפסטיבל להוסיף קטגוריה בתחרות ההצגות ולאפשר תחרות גם להצגות המיועדות לבני נוער. מגוון ההצגות שיציגו בקטגוריית הנוער נחשפו הבוקר במסיבת עיתונאים מיוחדת.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

ההצגה הראשונה שתתחרה בתחרות בפסח הקרוב הינה "הגשם והרוח", הפקת תיאטרון-מחול המבוססת על שיריו של בוב דילן ותציין נקודות דרך משמעותיות בקרייה של הזמר, כאשר על העיבוד המוזיקלי הופקד אוהד ריין, שגם ישחק בהצגה. הפקה נוספת היא "הנשיקה הראשונה" / ההצגה תגולל את סיפורם של קבוצת נערים החווים אהבות, אכזבות, חששות ותקוות במסע ההתבגרות שלהם. המחזה מבוסס על ספרו של יורם טהרלב שגם כתב את הפזמונים והלחנים למחזה. שתי ההפקות הללו עתידות לעלות באולם רפפורט שבמרכז הכרמל בחיפה ב24-25.4.

"נשיקה ראשונה" © יוסי צבקר

ההפקה השלישית והאחרונה שתעלה בקטגוריית הנוער במסגרת התחרות היא גם המסקרנת ביותר. היא תיקרא "סבא שלי רמטכ"ל" והיא נכתבה על ידי לא אחר מאשר השחקן ניר שטראוס, אותו הכרנו לראשונה בעונה האחרונה של "גאליס". ההצגה מגוללת את סיפורו של ערן, אותו מגלם שטראוס, אשר סבו מוזמן לכיתה בכדי לתת שיעור אך הוא לא מגיע משום שהוא חושב שהוא הרמטכ"ל. אל מול כל הכיתה, חווה ערן מסע התבגרות המזכיר לו זכרונות ילדות מהסבא שגידל אותו כמו אבא, עד שאיבד את הזיכרון. בהצגה ישחק שטראוס לבדו והיא תעלה ל-4 הצגות בבית הכט שבמרכז הכרמל בתאריכים 24-25.4.

© יוסי צבקר

 

תגובות