דנה פרידר: "אם היה מבול הייתי לוקחת איתי את האייפון". צילום: רונן אקרמן

דנה פרידר: "אם היה מבול הייתי לוקחת איתי את האייפון"

רגע לפני שהיא תכנס למבול של הופעות, דנה פרידר מספרת לנו על החיבור שלה לסיפור התנכי המוכר, על ה"קשת" בחיים האיישים שלה ולמה היא הייתה לוקחת דווקא את האייפון שלה לתיבה?

בחג פסח הקרוב תשחק דנה פרידר במופע חדש שמבוסס על הסיפור התנכ"י של נוח ובניו / "תיבת נח". זהו המופע השני ברציפות של דנה השנה לאחר השתתפות במחזמר "המכבים" (גם הוא מהמקורות) בחנוכה ולאחר שלל פרויקטים במהלך השנה וביניהם גם "לוקחים את הזמן".

עוד במדור הבידור של פרוגי:

"לי זה אף פעם לא נמאס" מספרת לנו פרידר על השתתפותה במופעים מהסוג הזה "אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה, יש קסם שקורה כשהאורות נדלקים ואפשר לשלב את שלושת האהבות שלי שהן: לשיר, לרקוד ולשחק ביחד על במה, מבחינתי לעשות את זה כל החיים, ואם עד עכשיו לא נמאס לי אני מקווה שזה גם לא ימאס לי".

 

היכל התרבות בתל אביב איזה כיף היה!!! #חגהכישמח

A photo posted by @danafrider on

 

על תפקידה ב"תיבת נח" היא מספרת "אני משחקת את 'בוסמט' שהיא בתו של המושל הרשע, היא מאוהבת ב-שם, מתוך שלישיית שם חם ויפת (שלישיית מה קשור)".

"למעשה אני מאוהבת בשלום מיכאלשווילי שמשחק את שם" חושפת בפנינו פרידר ומפרטת "שם מסתיר את הקשר שלנו כי הוא מפחד מאבא שלו שלא מסתדר עם המושל. אבא של שם הוא נח ואבא שלי הוא המושל הרשע וזה ממש סיפור אהבה עצור כמו ברומיאו ויוליה. אני רוצה להוציא אותנו מהארון ואני נלחמת על זה שיספרו עליינו ושידעו את האמת. בוסמט לא מפחדת מאבא שלה ולא מאף אחד ובסופו של דבר נלחמת את מלחמת האהבה ומוציאה את האמת לאור אף על פי שאבא שלה עושה לה על זה המון המון בעיות והפחדות ולא מסכים לזה לקרות".

אתם מביאים את הסיפור כמו שהוא בתנ"ך או שיש טוויסט?
"יש את הסיפור התנ"כי שמתווספים לו כל מיני סיפורים. יש את שלושת האחים ואת ציפי שביט שמשחקת את אשתו של נח אז היא חולמת על חתונה משולשת שתתרחש שכל הבנים ימצאו זיווגים. יש פה גם את הסיפור התנכי ויש גם את הסיפור של העולם שיכול להתקיים על ערכים של טוב ושל תמימות ומצד הדבר הזה יש את העולם הזה של האהבה והשאלה היא האם האהבה תנצח?"

זה שונה לשחק במשהו שהוא יותר על סיפור תנכי מאשר עלילת אגדה או סגנון פסטיגל?
"אין דבר כזה סיפור של פסטיגל או סיפור של הצגה או סיפור של תנך כל סיפור הוא סיפור וזה התפקיד שלי כשחקנית לספר את הסיפור"  

"אין דבר כזה סיפור של פסטיגל" © צילום: רונן אקרמן

גם ציפי שביט וגם מה קשור, איך מצליחים באמת להתרכז בחזרות?

"אנחנו לא מצליחים להתרכז בחזרות, אבל זה כל הקסם של ההצגה הזאת שזה פשוט פסטיבל אחד ענק של מספרי סיפורים ובדיחות. אין רגע דל ומאוד מעניין, כיף ומאוד מצחיק, אבל הקסם הזה גם עובר בבמה ובגלל זה גם ההצגה היא כל כך טובה וכשאני אהיה בעוד כמה שנים אמא, אני בדוק באה למחזה הזה, קונה את הדיסק. השירים פשוט טובים".

© צילום: רונן אקרמן

הסיפור המרכזי בתיבת נח הוא בעצם המבול הגדול ששטף את כל העולם ורק מי ומה שהיה בתיבה ניצל, אם עכשיו מבול והיית צריכה לקחת איתך משהו אחד לתיבה כדי לשמור עליו, מה היית לוקחת?

"מלא אוכל, את האייפון שלי ואת חבר שלי" מכריזה מיד פרידר מיד אך בוחרת למעשה באייפון בלבד "את האייפון שלי כי ככה אני אוכל להזמין אוכל וגם לדבר עם החבר שלי".

חייבת אייפון!
חייבת אייפון! © צילום מסך מאינסטגרם

עוד דבר שקורה בסיפור התיבה היא הקשת בסוף שמסמלת משהו פיוסי ושל שקט, מה בחיים מסמל לך את השקט והרוגע?
דנה מתלבטת במעט ולבסוף חושפת "נראה לי שהים, שמש ביום שישי, מוזיקה טובה, אוכל טעים וחברים הם בעצם הדברים הכי פשוטים והכי מרגיעים".

בים, שישי בצהריים
בים, שישי בצהריים © צילום מסך מאינסטגרם

המחזמר תיבת נח יציג ב"דרייב אין" תל אביב בין התאריכים ה-23 באפריל עד 26 באפריל, היכל התאטרון של קריית מוצקין ב-21 באפריל, מרכז הקונגרסים בחיפה ב-27 באפריל ומשכן האומנויות בבאר שבע ב-30 באפריל.

תגובות