בראבו: ההצגות שאתם חייבים ללכת אליהן!. צילום: מתוך יוטיוב

בראבו: ההצגות שאתם חייבים ללכת אליהן!

עולם התיאטרון הישראלי מלא בחודשים הקרובים בהצגות טובות בכל התאטראות. אספנו בשבילכם כמה מאותן הצגות ששווה ללכת אליהן בזמן הקרוב

כבר בחודשים האחרונים התחילו להיכנס כמה וכמה הצגות מעולות ללוח אירועי התיאטרון והמגמה הזאת תימשך גם בחודשים הקרובים עם בונוס של עוד הצגות ומחזות זמר שאנחנו רק מחכים להם. אל בילי אליוט, אוויטה וסיפור הפרברים שכבר מוכרים לנו יצטרפו השנה גם קזבלן, עלובי החיים ומצחיקונת ועוד מספר הצגות שישאירו לנו חוויה מיוחדת.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:


קזבלן

תיאטרון: הקאמרי (שאול המלך 19 , תל אביב – יפו)
מתי? אוקטובר 2016.
מה תראו שם? המחזה האגדי שהופק גם לגרסה קולנועית מצליחה נמצא באמצע סבב הופעות נוסף. המחזמר עוקב אחרי תושבי שיכון ביפו הנלחמים נגד השלטון המנסה להרוס את השכונה. ניצב קזבלן הוא הדמות הראשית – עולה ממרוקו ומנהיג חבורת הבריונים המקומית אשר מתאהב בבתו של ראש השיכון הפולני. המחזמר יגולל את הסיפורים הללו בעזרת עלילה סוחפת ושירים מוכרים ואהובים כמו "כולנו יהודים" ו"כבוד".
מי משתתף? עמוס תמם בתפקיד הראשי.

 

בילי אליוט

איפה? סיטי הול, סינמה סיטי גלילות + היכל התיאטרון קריית מוצקין.
מתי? אוקטובר-דצמבר.
מה תראו שם? ההצגה מגוללת את סיפורו של בילי אליוט – נער ממעמד הפועלים בבריטניה על רקע המחאות של שנת 84' שרק רוצה לרקוד. בילי מגלה את אהבתו לבלט ונכנס לדילמה של החלומות שלו מול החלומות של אביו. המחזמר אשר מבוסס על הסרט המצליח, מכיל שירים וריקודים רבים שיבוצעו על ידי בנות כיתת הבלט, משפחתו של בילי, כורי פחם ופועלים.
מי משתתף? בתפקיד בילי: ארנון הרינג ושון זילברשטיין – גרנות. עוד ישחקו: אבי קושניר, אושרי כהן ודפנה דקל.

 

אוויטה

תיאטרון: הבימה (שדרות תרס"ט 2, תל אביב)
מתי? עד דצמבר 2016
מה תראו שם? המחזמר הבין לאומי המפורסם "אוויטה", מספר את סיפורה של אוויטה פרון, שהגיעה מהפרובינציה, נהייתה שחקנית ולבסוף גם רעיית נשיא ארגנטינה. ההצגה תלווה את אוויטה מתחילת דרכה ועד להגעתה לשלטון, כאשר מולה ניצב המהפכן צ'ה גווארה. המחזה הוציא שירים מפורסמים כמו "אל נא תבכי, ארגנטינה".
מי משתתף? רן דנקר, אקי אבני ומאיה בוסקילה/שירי מימון בתור אוויטה.

 


המוגבלים

תיאטרון: בית לסין. 
איפה? בית החייל + היכל התרבות מודיעין מכבים רעות.
מתי? נובמבר 2016 + ינואר 2017 (מודיעין).
מה תראו שם? קומדיה אשר תציג את המפגש המוזר בין תיאטרון של אנשים עם מוגבליות לבין משפחת פשע. כאשר אנשי התיאטרון מתקשים לגייס כסף על מנת לטוס לייצג את ישראל בפסטיבל תיאטרון לבעלי מוגבלויות במקדוניה, הם מאחדים כוחות עם משפחת פשע שחייבת להבריח משלוח גדול של סמים למקדוניה. החיבור בין כל אלה יוצר חוויה קומית מצחיקה במיוחד כאשר משפחת הפשע מנסה למצוא את דרך ההברחה ואנשי התיאטרון המעלים את "רומיאו ויוליה" בטוחים שפגשו את האנשים הכי טובים בעולם. הכל מסתבך כאשר בן הפושעים מתאהב בשחקנית שמגלמת את יוליה.
מי משתתף? בין השחקנים נראה את ניר שטראוס, יפית אסולין, ענת מגן שבו, אפרת בוימולד, יניב ביטון ועוד הרבה מוכרים לצד פחות מוכרים.

 

המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה

תיאטרון: בית לסין.
איפה? בית החייל + היכל התרבות מודיעין מכבים רעות.
מתי? אוקטובר-נובמבר (שלושה ימי הצגה בכל חודש) + דצמבר (מודיעין).
מה תראו שם? כריסטופר בן ה-15 בעל תסמונתה אספרגר נתקל בבעיה כאשר הוא הופך להיות החשוד העיקרי ברצח הכלב של שכנתו. הוא נחוש לגלות מי הרוצח האמיתי ואפילו פועל נגד דעתו של אביו. כריסטופר, שאף פעם לא יצא מעבר לגבולות הרחוב שלו יצא להרפתקה שתשנה את עולמו והוא לא יעצור עד שימצא את הפושע. המחזה המרגש והמצחיק מבוסס על ספר מצליח בעל אותו השם.
מי משתתף? נועה בירון, דני גבע, יורם טולדנו, יעל שרוני, גל אמיתי ועוד.

 

בילי שוורץ

תיאטרון: תיאטרון חיפה
איפה? תיאטרון חיפה (פבזנר 50, חיפה) והיכל התיאטרון קריית מוצקין (החשמונאים 77, קריית מוצקין)
מתי? אוקטובר (קריית מוצקין) – דצמבר.
מה תראו שם? המחזמר עטור הפרסים "בילי שוורץ" מספר על בילי – מזכירה במשרד רואי חשבון בלי חיים יותר מידי מיוחדים ועם אמא ממש לוחצת לגבי זוגיות. חייה משתנים כאשר היא מכירה את הסלב יונתן גור לביא ומתאהבת בו. היא אפילו מקבלת ממנו הצעת נישואין אך ביום חתונתה היא מגלה שהחיים הם לא סרט דיסני והיא מוצאת את עצמה על פרשת דרכים גורלית שתשנה את כל מה שחשבה על עצמה ועל אהבה. ההצגה מלווה במוזיקה ממכרת ובקומדיה מופלאה.
מי משתתף? טלי אורן בתור בילי, מיקי קם בתור אמא של בילי ושחקנים נוספים.

 


סיפור הפרברים

תיאטרון: הקאמרי.
איפה? תיאטרון הקאמרי (שאול המלך 19 , תל אביב – יפו) + היכל התרבות בפתח תקווה
מתי? אוקטובר – נובמבר 2016
מה תראו שם? עוד מחזה קלאסי שזכה להפקה ישראלית מחודשת הוא סיפור הפרברים. הסיפור שמבוסס על "רומיאו ויוליה" מספר את סיפורם של מהגרי ניו יורק הפולנים והפורטו ריקנים. במרכז המחזה נמצאות שתי חבורות הרחוב – הג'טס הפולנים והשארקס הפורטו ריקנים שנמצאות באויבות מתמדת. האויבות מתערערת כאשר סגן ראש הג'טס – טוני ואחותו של ראש השארקס – מריה מתאהבים. טוני ומריה צריכים להתמודד עם אהבה שנראת כבלתי אפשרית כאשר החבורות לא מסכימות לקבל את הזוגיות החדשה. המחזמר כולל שירים מרגשים כמו "מריה" לצד שירים שמחים ומקפיצים כמו "אמריקה" ככה גם תהיה עלילתו – מרגשת ומלאת חיים ושמחה כאחד.
מי משתתף? בין השחקנים נראה את משי קליינשטיין בתור מריה, רונה לי שמעון בתור אניטה, יפתח מזרחי וגלעד שמואלי.

 

עלובי החיים

תיאטרון: הבימה
איפה? בית הבימה (שדרות תרס"ט 2, תל אביב) + היכל התיאטרון קריית מוצקין.
מתי? כרגע ידועים תאריכים עד סוף פברואר 2017
מה תראו שם? המחזמר ששובר את הקופות בתיאטראות העולם מגיע גם לישראל. אסיר מספר 24601 משתחרר אחרי 19 שנים בכלא בגלל שגנב אוכל בשביל אחותו ובנה התינוק. שמו הוא ז'אן ולז'אן ולאחר פגישה עם איש דת מיוחד הוא משנה את חייו ונהיה נוצרי הדוק. הוא עוזר לאנשים רבים ביניהם פנטין שפוטרה מעבודתה במפעל והדרדרה לזנות על מנת להביא כסף לביתה שמשתכנת בבית הזוג תנדרייה המפוקפק. לפני מותה של פנטין ולז'אן מבטיח לה לשמור ולגדל את ביתה קוזט. שבע שנים לאחר מכן על רקע המהפכה הצרפתית, ז'אבר – מנהל הכלא בו היה ז'אן דולק אחריו ואחרי קוזט בגלל שולז'אן לא עמד בתנאי שיחרורו. בינתיים מתפתח משולש אהבה בין קוזט, מריוס – סטודנט רומנטיקן אשר מוביל את מרד העם ואפונין – ביתם של הזוג תנדרייה ששונה מהם פלאים. ההצגה תגולל בשירים איקוניים את סיפור האהבה, התמדדותו של ז'אן ולז'אן מול ז'אבר והמהפכה הצרפתית.
מי משתתף? אמיר דדון, מירי מסיקה, רוני דלומי, אבי קושניר, הראל סקעת, חנה לסלאו, מיקי קם ועוד רבים טובים.

 


הוא הלך בשדות

תיאטרון: בית לסין
איפה? מוזיאון ארץ ישראל, רמת אביב
מתי? עד נובמבר 2016 (נכון לעכשיו)
מה תראו שם? ההצגה שמתרחשת בימי מלחמת השחרור מעלה את סיפורם של צעירי הקיבוץ שמתגייסים לפעולות הפלמ"ח ושל חבריהם אשר לא שבים מהמלחמה. במקביל באים פליטי מלחמת העולם ארצה. אחת מאותם פליטים היא מיקה היפה שכמו רבים מהם שומרת את עברה בסוד. היא מתאהבת באורי, הקיבוצניק הקלאסי, הרגיש והאמיץ. העלילה מסתבכת כאשר אורי יוצא למלחמה ומשאיר את מיקה מאחור בהריון. ההצגה היודעה בתיאטרון הישראלי מראה סיפור אהבה יפה וכובש על רקע אירוע משמעותי בהיסטוריית המדינה.
מי מככבים? את הזוג אורי ומיקה ישחקו הזוג המאורס – אגם רודברג וגל אמיתי.

 


מצחיקונת

תיאטרון: הקאמרי
איפה? תיאטרון הקאמרי (שאול המלך 19, תל אביב – יפו)
מתי? כרגע עד סוף דצמבר 2016
מה תראו שם? מצחיקונת הוא מחזמר המספר על פאני ברייס - שחקנית יהודייה מברוקלין וקמיקאית מחוננת שחושבת שהיא מסוגלת לעשות הכל למרות שזה לא בהכרח נכון – וזה מה שהוביל אותה לצמרת הבידור בניו יורק. היא שובה את ליבם של כולם ובמיוחד של המהמר הידוע ניק ארנסטיין. כאשר היא מוזמנת לסיבוב הופעות של מפיק ידוע היא הופכת לכוכבת. אומנם, היא בוחרת ללכת אחרי אהובה שנאלץ לעזוב את הארץ. כשהשניים שבים מסיבוב הימורים בחו"ל, פאני חוזרת להופיע ובעלה מסתבך בחובות ומורשע במעילה בכספים. ההצגה מעלה את השאלה – האם האהבה תנצח את כל הסיכויים?
מי משתתף? בכיכובם של מיה דגן, עמוס תמם ועוד.

מיה דגן,עמוס תמם
מיה דגן,עמוס תמם © יחסי ציבור - תיאטרון הקאמרי
תגובות