אליאנה תדהר: "חוויתי משבר השנה בתקופת הפסטיגל". צילום: ירון שרון

אליאנה תדהר: "חוויתי משבר השנה בתקופת הפסטיגל"

לקחנו את אליאנה תדהר לסיור קצר בתל אביב כדי להכיר קצת יותר מקרוב ואמיתי את מי שאנחנו רגילים לראות על המסך לכבוד המחזה "פשוט לאהוב" בכיכובה. תדהר לא הססה להביע ביקורת נגד "סטוריז" ומעריצים שמצלמים בלי רשות, לספר על הזוגיות עם לי בירן ועל המשבר שחוותה בשנה האחרונה רגע לפני הגשמת חלום נוסף. צפו

לא רבות ההזדמנויות להכיר באופן קצת אישי את כוכבת הנוער הכי גדולה בישראל - והנה אחת כזו. אליאנה תדהר מתדהרת בתואר הזה כבר למעלה משבע שנים ומצליחה להשאיר את עצמה בפסגה פעם אחר פעם. השנה היא עשתה את הקפיצה המשמעותית שלה בקריירה מאז התפרסמה ב"עולם הילדים" וקיבלה לראשונה תפקיד ראשי בתיאטרון.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

תדהר מככבת בימים אלו במחזה "פשוט לאהוב" לצעד עוז זהבי, מחזה המבוסס על שיריו של אריק אינשטיין ז"ל ועל עוד כמה שירים מחבורתו (כדוגמת ג'וזי כץ) שכיכבו בתקופת שנות ה-60 בתל אביב הישנה. החלטנו לחזור עם אליאנה לשתי נקודות תל אביביות סימבוליות כדי לשמוע מקרוב על מה שקורה מאחורי המותג הגדול שנקרא אליאנה.

כתב: משה אבוטבול | צילום: ירון שרון | עריכה: אמיר סולמון
 

בראיון התייחסה תדהר לנקודת ההתחלה שלה בתחום הכללה את "החולמים" בערוץ הילדים שבמבט לאחור נראת לכוכבת כמעין חוג להתנסות, על השיער הבלונד עליו התעקש הצוות שיהיה לה במסגרת התפקיד. "לא חשבתי על הפרסום בכלל כשהכל קרה. הייתי אצל חברה שלי והתקשרו להודיע שהתקבלתי, צרחתי את חיי". 

השקת
השקת "החולמים". 2010 © רפי דלויה

ואז הגיעה "גאליס" שהביאה איתה לופ של תמונות, חתימות והיסטריה שלא נגמרת: "תחשוב איזה מוזר זה לבחור לא להיות בן אדם אנונימי". במסגרת הפרסום, תדהר מתמודדת עם לא מעט בקשות של ילדים והורים לסלפי איתה, מה שלא תמיד נוח, אך לרוב היא נאלצת להענות בחיוב: "אין לי יותר מדי זמן לסרב, כי היום כבר ישר מצלמים. אתה לא שם לב ואתה מצולם בכל רגע".

גם על הרשתות החברתיות יש לאליאנה ביקורת חשובה. "אם אני בחו"ל אני יכולה לתפעל מלא את האינסטגרם שלי, אבל בארץ שלושה חודשים ריקים בקלות. אני גרועה בזה. לא רואה את עצמי עם סטורי יש בזה משהו מאוד מאוד מופרך, בשביל לתעד? זה נעלם אחרי 24 שעות. אנשים מקלים ראש עם תוכן התמונה. ולמה כולם צריכים לדעת איפה אתה כל הזמן?".

בלי סטורי © אינסטגרם

בהמשך התייחסה אליאנה גם לזוגיות עם לי בירן ("אתה יודע מתי בן אדם עושה את זה רק בשביל תמונות ומתי הוא אמיתי, ופה זה אמיתי, שנינו אנשים כאלו ויודעים שזה בא ביחד עם זה") ואף לכותרות מהתקשורת שמלוות אותה כחלק מהעיסוק שלה. "המציאו עליי פעם שאני סרבתי לבקר ילדה חולה בבית חולים וזה שקר גמור. התעצבנתי ושאלתי 'למה?' זה כל כך מרגיז בעיקר כי זה לא נכון וזה נעשה על הגב שלי בשביל כותרת".

ליביאנה מובילים את כוכבי הנוער
 

תדהר כאן בשביל להשאר ובשביל להגשים את החלומות שלה, היא מספרת שהיא חוותה משבר פנימי בפסטיגל האחרון כשהייתה בעיצומם של אודישנים לתיאטרון ובסוף זה קרה - רק לאחרונה כשהיא קיבלה את התפקיד המדובר (והראשון שלה) בתיאטרון, עיניה נצצו רק מלדבר על זה: "אשכרה קמתי בבוקר בפעם הראשונה שהעלנו את ההצגה ואמרתי לעצמי - 'את קולטת שהיום את מגשימה חלום?' לא כל יום מגשימים, וזה היה יום כזה". 

בחזרות למחזמר © ערן לביא

את חושבת כבר על היום בו את תהפכי לאייקון תרבות מן העבר?
"יש איזו מעריצה שאני בקשר איתה עוד מההתחלה שלי והיום היא חיילת, והיא אשכרה גדלה עליי, באיזשהוא מקום זה באמת מתחיל לקרות אבל מאחלת לעצמי שאני תמיד ארגיש טוב עם עצמי ואצור סביבה טובה".

תל אביב לא זרה לאליאנה, היא נולדה וגדלה שם ותמיד חיה את העיר, היא לא רואה בה בועה ניטרלית כפי שהייתה בעבר. "היום אתה יכול לפתוח את ynet ולדעת מה קורה בשדרות ופעם הם היו רק עם עצמם, נגיד הסרטים של אריק אינשטיין נראים כאילו אלו היו החיים שלהם ומישהו בטעות הניח שם מצלמה".

תגובות