בלי הצגות: איך לבחור את ההצגה המושלמת עבורך . צילום: fotolia

בלי הצגות: איך לבחור את ההצגה המושלמת עבורך

יצא לכם ללכת להצגה ולהגיד: "אני מצטער שקניתי כרטיס להצגה הזאת" או "איזו הצגה משעממת"? בשביל שזה לא יקרה יותר הכנו עבורכם את המדריך לבחירת ההצגה המושלמת

תיאטרון הוא בילוי איכותי ומספק, אך לצערנו הוא גם יקר. רצות ברגעים אלה הצגות טובות ורבות מספור ולכן אנו צריכים לדעת על איזו מהן לשים את הכסף שלנו. המטרה: להנות, למנוע אכזבה, ליצור רגע חוויתי. התקציב: מוגבל. בשביל לבחור את ההצגה המושלמת עבורכם צריך לחקור טיפה לפני שאתם נכנסים לאולם ומתיישבים. הנה כמה דרכים כדי לדעת איך לעשות זאת.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

שלב ראשון: ז'אנר

לכל הצגה בתיאטרון יש ז'אנר (סוג) משלה כגון: קומדיה, טרגדיה, מחזמר, פנטזיה ועוד.
בחירת הז'אנר חשובה מאוד - אם אתם מעדיפים לצחוק מאשר לבכות לכו להצגה קומית, אם אתם חובבי מוסיקה יש עבורכם את מחזות הזמר, אם אתם מאלה שלוקחים איתם טישו ואוהבים לקבל תובנות על החיים לכו לטרגדיה.

שלב שני: קריאת תקציר וצפייה בטריילר

רגע לפני שאתם רצים אל הקופות חשוב מאוד שתבינו על מה ההצגה מדברת. מה מצפה לכם בהצגה? האם תיחשפו לעלילה קסומה או משעממת? האם העלילה כבדה לכם או קלה? עליכם להיחשף לקונפליקט המוצג ולדמויות על מנת לדעת בעד מי אתם בזמן ההצגה.
את הטריילרים והתקצירים תוכלו למצוא באתרי התיאטרון או באולם בו ההצגה תעלה.

תיאטרון
מחזמר, קומדיה או טרגדיה? © fotolia

שלב שלישי: קהל יעד

אנחנו בטוחים שלא תרצו למצוא את עצמכם באולם מלא אנשים המבינים מה קורה על הבמה בזמן שאתם יושבים עם תחושת בלבול. לכן חשוב לבדוק את קהל היעד של ההצגה ולהבין האם היא בכלל בשבילכם. 

שלב רביעי: זמן ההצגה

בדקו את זמן ההצגה. הצגות אשר מציגות בזמן של שעתיים ומעלה לא מוצאות חן בעיני אנשים מסויימים. אם אתם חלק מאותם אנשים, ויודעים שלא תוכלו להשאיר את העיניים פקוחות, לכו להצגה הקצרה והמעניינת יותר.
את זמן ההצגה תוכלו למצוא בתחתית התקציר או מעליו.

שלב חמישי: שחקנים

תמיד כיף לראות שחקנים מוכרים על הבמה ולפעמים זה מה שמושך אותנו להסתקרן יותר בהצגה.
בדקו את רשימת השחקנים לפני ההצגה וראו אם היא מוצאת חן בעיניכם. אבל בין אם תראו בה את אליאנה תדהר ובין אם תראו את הדוד שלכם ששמר בסוד את העובדה שהוא שחקן ומשתתף בהצגה של "הקאמרי", זכרו לשמור על ראש פתוח.

זכרו לשמור על ראש פתוח
זכרו לשמור על ראש פתוח © shutterstock

שלב שישי: ביקורות

אז בחרנו ז'אנר, צפינו בטריילר, בדקנו אם זה מתאים לגיל שלנו, בדקנו את זמן ההצגה ואת רשימת השחקנים אבל דבר אחד שלא פחות חשוב מהשאר. ביקורות על ההצגה שאתם רוצים לראות יתרמו לכם ויתנו לכם מובן כללי על ההצגה. תקשיבו לאלה שראו וצפו לפניכם ואם הביקורת שהם נתנו מעולה, מצאתם עוד פלוס להצגה.

שלב שביעי: מחיר

רוב הצגות התיאטרון עולות מעל למאה שקלים. לכן, חשוב לבדוק מחירים ומבצעים על הצגות כדי לא לרוקן את הארנק. אם אתם חובבי הצגות ומעוניינים לראות אותן בתדירות גבוהה מאשר סרטים, עשו מנוי נוער לכל תיאטרון הקרוב לביתכם. אם מצאתם הצגה שמעניינת אתכם, מלאה ביתרונות ואף לא מזיקה לכיס שלכם - תדעו שהיא שווה את כספכם.

אז בחרתם בהצגה המושלמת לכם? צפייה מהנה



תגובות