חוזר ובגדול: פסטיבל חג המחזמר חוגג חמש. צילום: רפי דלויה

חוזר ובגדול: פסטיבל חג המחזמר חוגג חמש

זאת הפעם החמישית בה מתרחש חג המחזמר הגדול בבת ים הקטנה, הפעם בכיכובם של דין מירושניקוב והילה סעדה. בואו לבדוק מה הן ההצגות השנתיות ומה הן הפעילויות שיגרמו לכם לקחת את הרכבת לבת ים

פסטיבל "חג המחזמר - בת ים" חוזר לחנוכה בפעם החמישית ומביא לנו שלושה מחזות זמר מקוריים על תקופות מעניינות מהעבר. הפסטיבל נוצר לראשונה על ידי הבמאי אורי פסטר כבמה למחזות זמר מקוריים בבכורה עולמית. חג המחזמר הוכיח את הצלחתו בעבר בין השאר על ידי המחזמר "בילי שוורץ" בכיכובה של טלי אורן שעלה בו לראשונה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

השנה הפסטיבל עומד להציג שלושה מחזות זמר אשר נוצרו על ידי יוצרים גדולים ומוכרים ויועברו לנו על ידי שחקנים גדולים לא פחות. "צבא השמיים" ידבר על סוגיית גיוס חרדים לצבא יהודי, הפעם במאה ה-19. המחזמר נכתב ובוים על ידי יזם הפסטיבל, אורי פסטר, והולחן על ידי רוני וייס. במחזמר יככבו השחקנים דין מירושניקוב ("תאג"ד", "פולמון") והילה סעדה ("להיות איתה").

דין מירושניקוב והילה סעדה בהצגה
דין מירושניקוב והילה סעדה בהצגה "צבא שמיים" © רפי דלויה

מחזמר נוסף שיעלה בפסטיבל הינו "טראסק" אותו ביים רוני ניניו, המחיז בועז אפלבאום והלחין קובי אושרת. "טראסק" יעסוק בחקירה דמיונית של המשוררים נתן אלתרמן ואברהם שלונסקי בעקבות מותו של חיים נחמן ביאליק על רקע תל אביב של שנות ה-30.

הקאסט של ההצגה
הקאסט של ההצגה "טראסק" © רפי דלויה

המחזמר האחרון שיעלה נקרא "משיח עכשיו". את ההצגה ביימה שירית לי וייס וכתבו הסופר והמחזאי אפרים סידון והמוזיקאי יונתן כנען. "משיח עכשיו" יעסוק בסיפורו המטורף של גדול משיחי השקר, שבתי צבי על רקע המאה ה-17 ביוון, טורקיה ומצרים. במחזמר יככב השחקן הנרי דוד ושחקנים נוספים.

 

הנרי דוד ואתי וקנין בהצגה
הנרי דוד ואתי וקנין בהצגה "משיח עכשיו" © רפי דלויה

מעבר למחזות הזמר המרכזיים הפסטיבל יציע עוד פעילויות הקשורות בתיאטרון, כמו מופעי "שרים מחזמר" ו"רוקדים מחזמר" אשר יצדיעו למחזות הזמר הישראליים הגדולים: "קזבלן" "איי לייק מייק" ו"שני קוני למל". שני אירועים אלה יצדיעו גם ליוצרים "מנדליי מוכר ספרים" שהיווה השראה ל"צבא שמיים", לשירי חיים נחמן ביאליק, גיבור "טראסק" וליוצר המחזמר "משיח עכשיו" - אפרים סידון. במסגרת הפסטיבל יוענק גם פרס מפעל חיים לשחקן הוותיק יעקב בודו ("שני קוני למל", "פישקה החיגר").

פסטיבל "חג המחזמר - בת ים", 3.12 - 10.12 בהיכל התרבות בת ים

 

תגובות