תרבויות שונות: זה מה שמחכה לכם בפסטיבל חג החגים. צילום מסך מהאינסטגרם

תרבויות שונות: זה מה שמחכה לכם בפסטיבל חג החגים

פסטיבל חג החגים החיפאי חוזר ובגדול ומביא איתו קסם ואור. בין אם זה רק לסלפי עם הכיכר היפה ובין אם זה בשביל האירועים התרבותיים הרבים - אנחנו מבטיחים שתרצו להגיע לשם

פסטיבל "חג החגים" הוא פסטיבל חיפאי הנערך מידי שנה בחודש דצמבר ונותן ביטוי לתרבויות הרבות שבעיר.
כוונתו לחגוג את דו הקיום והסובלנות ולציין את החגים הדתיים החלים בחודש דצמבר ובסמוך לו: חג החנוכה היהודי, חג המולד הנוצרי ואחד מהחגים המוסלמים- חודש הרמדאן, עיד אל פיטר, חג הקורבן שהשנה לא נופלים על חודש דצמבר (מועדיהם משתנים משנה לשנה ביחס ללוח השנה הלועזי). פעילויות הפסטיבל נערכות בסופי השבוע של חודש דצמבר והן מתקיימות ברחבי העיר. מה מחכה לנו השנה בפסטיבל?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

המושבה הגרמנית תשנה את פניה ותלבש את אווירת החגים

המושבה הגרמנית שבעיר תואר ותקסים אותנו כל יום בין התאריכים ה - 12-31.12 החל מהשעה 18:00. הרחוב הראשי במושבה יתמלא בעצי אשוח שיכניסו אותנו לאווירת הכריסמס וחנוכיות מדהימות במיוחד בשביל חנוכה. כמובן שגם השנה אחד הכיכרות הראשיים ברחוב מקושט בסמלים של שלושת הדתות - עץ האשוח הגדול, חנוכייה בצורת יונה לבנה וסהר. המושבה תהפוך למקום בילוי רב תרבותי ותארח מופעי רחוב, אירועים מוזיקליים, יריד אמנים, זיקוקי דינור והפנינג לכל המשפחה

 

אם אתם באים תבואו רעבים!

במסגרת חג החגים תוכלו למצוא את פסטיבל "א-שאם" בו תוכלו להכיר את המטבח הערבי ואת סיפוריו. השנה הפסטיבל יפעל בתאריכים 13-15.12 ויתמקד במאכלים מסורתיים המציינים חגים ואירועים מיוחדים. הפסטיבל יקח מקום במסעדות וברים ברחבי העיר התחתי בחיפה ואף במתחם אוכל רחוב. כמובן שהתפריט עשיר ורחב במיוחד והמחירים מתאימים לכל כיס (35 שקל בלבד למנה). הפסטיבל לא יגרום לכם להפעיל רק את חוש הטעם אלא גם את שאר החושים בסדנאות בישול ויצירה, הופעות מוזיקה, שיחות והרצאות. 

 

סדרת המופעים הספרותיים - רב תרבותיים - מוזיקליים "מלאכת החיים" תיקח גם היא חלק בפסטיבל. אותם האירועים יקחו אתכם לעולם הספרות והשירה בשתי שפות (עברית וערבית) בימי שישי של חודש דצמבר. אומנים שיקחו חלק באירועים הם סמי מיכאל, מיכה שטרית, עמנואל הלפרין, מירה עוואד, עלמה זוהר ועוד. האירועים יהיו ברחוב הנמל 32.

אם חשבתם שפה נגמר הפסטיבל נשמח לבשר לכם שטעיתם. בפסטיבל יהיו עוד אירועים רבים מספור וביניהם קרקס, סרטים, הופעות מוזיקה, סיורים בואדי ניסנאס (במיוחד לפני בגרות החורף בספרות), תערוכות, ירידים, אופרה ואירועי תרבות נוספים. 

תגובות