לקח הפסקה: דניאל מורשת על השינוי בקריירה. צילום: אור גפן

לקח הפסקה: דניאל מורשת על השינוי בקריירה

לאחר שהשתתף בסדרות נוער, פסטיגלים והיה הכוכב של הנוער, דניאל מורשת החליט לקחת הפסקה לטובת לימודי משחק. לקחנו אותו לשיחה על פסק הזמן, העתיד וההצגה החדשה בבימויו שהגיעה עד לצ'כיה

ישראל ממשיכה לכבוש הישגים מיוחדים גם בתחום התיאטרון. קבוצת הנוער הייצוגית של שכונת התקווה נמצאת השבוע בפסטיבל בינלאומי בצ'כיה - שם מציגה את המחזה "מציאות מדומה" וכמובן תייצג אותנו בכבוד. שוחחנו עם במאי ההצגה, דניאל מורשת (שביים יחד עם אלון ליאור ונעם ברט), ששיתף אותנו בחוויה הייחודית הזו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

שנים שאנחנו רואים את השחקן, דניאל מורשת, בסדרות טלוויזיה, על במות ובקולנוע, ובכל פעם מחדש הוא מצליח להדהים אותנו עם דמות אחרת. אך הפעם נתייחס דווקא לאחת מעבודות הבמה הראשונות שלו, מאחורי הקלעים, בתור במאי ההצגה "מציאות מדומה" שכתב המחזאי חנן חליל יצחק.

"המחזה מדבר על העידן המודרני בו הנוער של היום בעיקר מרוכז ברשתות החברתיות ובכל המהפכות הטכנולוגיות שהעידן הזה מציע לנו". מספר לנו מורשת, "המחזה מדבר על נער בשם עדי שבעצם מחפש שייכות בתוך העידן הזה, ואת האנשים שאיתם הוא מרגיש הכי בנוח. עדי עובר מסע בתוך עולם של מציאות מדומה, העידן הטכנולוגי, עדי בעצם נכנס לתוך עולם סמארטפון".

שחקני המחזה הינם נערים ונערות בכיתות יא' משכונת התקווה אשר לוקחים חלק בפעילות הקהילתית של הסטודיו למשחק מייסודו של יורם לוינשטיין. גם אתה נכנסת לעולם המשחק בתור נער, הניסיון שלך עזר לך בתהליך העבודה על ההצגה?

"אני ושותפי לכיתה, אלון, המדריכים שלהם השנה ושנה הבאה. אנחנו עושים איתם כל מיני פעילויות של תיאטרון ובין היתר מעלים הצגות. אלו חֶבְרֶ'ה מקסימים ואדירים שמזמן הפכו להיות משפחה בפני עצמה ואני אוהב אותם מאוד. האמת שיצא לי להיות מדריך נוער כבר בתיכון בבימת הנוער, ובצבא עבדתי עם נוער בסיכון דרך תיאטרון, ככה שזו לא הפעם הראשונה בה אני עובד עם נוער ואני בכללי מאוד אוהב להיות מדריך של נוער. זו עבודה מאוד מחייבת, מאתגרת, כיפית ומספקת. אז כיף לי איתם מאוד. אני מאמין שכל העניין הזה של ההדרכה זה או שיש לך את זה או שאין לך את זה - לא משנה אם התחלת לעבוד בגיל צעיר או בגיל מאוחר".

ההצגה "מציאות מדומה" עולה השבוע להתחרות בפסטיבל בין לאומי בצ'כיה, שם השתתפו מדינות כמו אלג'יר, גאורגיה, גרמניה ועוד... איך ההרגשה לקחת חלק ממשהו בין לאומי?

"אותי זה מאוד מרגש שהצגה שאותה ביימתי יחד עם חברי לכיתה זכתה להצלחה והתקבלה לפסטיבל הזה. אנחנו מחכים לראות מה יהיה שם, בסופו של דבר זו חווית הבימוי הראשונה שלי, אז גם לביים הצגה וגם שהיא תתקבל לפסטיבל שכזה זה מאוד מרגש". מורשת לא בטוח אם הוא בעצמו יפתח קריירת משחק בינלאומית גם מחוץ לגבולות המדינה אך סיפר כי "אולי יום אחד. כרגע אני סטודנט אצל יורם לוינשטיין אבל נראה מה צופן לו העתיד".

© אינסטגרם

זו היא באמת הפעם הראשונה בה אתה מביים, איך ההרגשה לעבור מהפרונט כשחקן, אל מאחורי הקלעים?

"אני לא אשקר, זה משהו שתמיד רציתי לעשות ואני מאוד שמח שיצא לי לעשות את זה. זה משהו שאני עוד מקווה להתמקצע בו". מורשת מוסיף שרק לאחרונה יצא לו לקחת חלק בעולם הזה של בימוי במסגרת ההפקה של "מציאות מדומה" ומסגרת של פרויקט משותף של הבית ספר יחד עם גאורגיה: "מאוד נהניתי מזה. זה מאוד מילא אותי וסיפק אותי. אבל גם לשחק אני מאוד מאוד אוהב, זה מה שאני יודע לעשות ועושה כבר מגיל מאוד מאוד קטן אז משני התחומים אני מאוד מאוד נהנה".

חוץ מתחום הבימוי והמשחק, יש עוד תחום מסוים שאתה רוצה להתנסות בו?

"במסגרת הלימודים יש שיעור בשנה הראשונה שנקרא שיעור יצירות אישיות. זה שיעור בו אתה מתמחה בכל התחומים של הבמה; בין אם זה בכתיבה או בימוי וכמובן משחק. ככה שיצא לי כבר לכתוב, לביים ולשחק הצגה שלי. אז, כשעשיתי הכל ביחד גיליתי שאני מאוד נהנה מזה".

© צילום מסך מהאינסטגרם 

בזמן האחרון לקחת הפסקה מהמסך, מה הוביל להחלטה זו?

"התמסרות ללימודים בסטודיו. זו חוויה מאוד גדולה שממלאת אותי ומאוד כיף לי שם, אז כרגע אני מתמסר לחוויה הזו וללימודים. אבל זה יגמר בעוד שנה וחצי ואז נראה מה יהיה, בינתיים היה לי מאוד חשוב ללכת ללמוד ואני מאוד שמח על ההחלטה הזאת, כי הרגשתי שיש אופקים שלמים שעוד לא נחשפתי אליהם, אני שמח שיוצא לי להרחיב אותם."

איך הייתה ההרגשה לקחת צעד אחורה מעולם הכוכבות והמשחק לאחר ההצלחה הגדולה?

"החלטתי להתמקד כרגע בכל מה שקשור להשתדרגות שלי כשחקן, עבדתי קשה. בלימודים אני מרגיש שאני חלק מהמסע שלי למצוא את עצמי כשחקן, וזו חוויה מאוד חשובה".

דניאל מורשת בגאליס
דניאל מורשת בגאליס © צילום מסך מהסדרה

אתה חושב שתמשיך לשחק בסדרות נוער או דווקא תתמקד יותר בעולם המבוגרים?

"לאו דווקא, זה שהלכתי ללמוד משחק לא אומר שאני לא אעשה יותר סדרות נוער. אני מקווה לעשות עוד ועוד סוגים של פרוייקטים שלא יצא לי לעשות לפני, וזה בלי קשר אם זה לנוער או למבוגרים. כמובן שאני אשמח לעשות דברים גם למבוגרים".

השיחה עם מורשת התנהלה טרם הופעת המחזה. אך מן המעט שהקבוצה הספיקה לחוות, מורשת סיפר:

"פגשנו את כל הנציגים מכל המדינות: מאלג'יר, מליטא וגאורגיה, וזה מאוד מרגש לפגוש כל כך הרבה אנשים מכל העולם ואנחנו מחכים להעלות את ההצגה ולהראות אותה לעולם".

תגובות