לא רק בקולנוע: "אפס ביחסי אנוש" עולה על הבמות. צילום: נועם ארבל

לא רק בקולנוע: "אפס ביחסי אנוש" עולה על הבמות

אמש (ג') התקיימה בתל אביב פרזנטציה לקומדיה המוזיקלית, "אפס ביחסי אנוש", של תיאטרון בית ליסין, המבוססת על סרט הקולנוע משנת 2014, שתעלה בבימות התיאטרון בחודש ספטמבר. שוחחנו עם צוות השחקנים על ההצגה, השירות הצבאי שלהם וכמובן - העצמה נשית

סרטה הישראלי המצליח של טליה לביא, "אפס ביחסי אנוש", עובד להצגה קומית-מוזיקלית שתעלה בחודש אוקטובר. הגענו אל הפרזנטציה של ההצגה כדי לדבר עם השחקנים על כל מה שרציתם לדעת.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ההצגה "אפס ביחסי אנוש" עוסקת בשלוש חיילות במשרד שלישות בבסיס שיזפון: דפי (משי קלינשטיין) מש"קית נייר וגריסה שכל חלומה הוא לעבור לשרת בבסיס הקריה בתל אביב ותעשה הכל בשביל שזה יקרה, חברתה הטובה זוהר (מגי אזרזר), מש"קית דואר, שמנסה למצוא אהבה, והקצינה רמה (מעיין תורג'מן), המפקדת של זוהר ודפי.

© צילום: נועם ארבל

משי קלינשטיין, המגלמת את דפי, סיפרה לנו על התפקיד אותו היא מגלמת ועל הדומה בינה לבין דפי: "אני חושבת שאם אני לא הייתי מגשימה את החלום שלי בצה"ל, להתגייס ללהקה צבאית, והייתי מתגייסת ל'סתם בסיס', אז גם אני כמו דפי הייתי עושה הכל כדי לעבור לתפקיד שאני רוצה", עוד סיפרה לנו על השירות הצבאי שלה: "אני ממש נהניתי בצבא, אני הגשמתי חלום, היה לי כיף. אני חושבת שזה מעצב ומגבש אותנו להיות מי שאנחנו באמת. זה מכין אותנו להיות בני אדם לחיים האמיתיים".

© צילום: נועם ארבל

קלינשטיין שוחחה עימנו על השוני בין הסרט לבין המחזה ועל כיצד באות לידי ביטוי השפעות קמפיין ה-"Me Too"  מהשנים האחרונות: "לקחנו את כל עניין ה'Me Too' צעד אחד קדימה, דברים שהרבה יותר מדוברים היום לעומת פעם כשיצא הסרט". גם מגי אזרזר העלתה את הנושא ואמרה: "כל עידן ה'Me Too' בא הרבה יותר לידי ביטוי במחזה. אנחנו נוגעים בנושא הזה, אנחנו מפתחים אותו ומטפלים בתלונה הזו ובאותו חייל שעשה את המעשה במחזה".

מתוך הסרט המקורי
מתוך הסרט המקורי © באדיבות yesVOD
עוד סיפרה אזרזר על הרצון שלה לשחק בסרט ועל סגירת המעגל כיום: "עשיתי אודישן לסרט ולא התקבלתי. אני ראיתי את הסרט כבר אז כשהוא יצא, ואמרתי לעצמי 'איך אני לא שם', אבל הנה, הכל מסתדר. בסוף אני משחקת את התפקיד שרציתי. אני תמיד מאמינה שמה שצריך לקרות קורה, בין אם בזמן הזה או בזמן אחר'".
 
© צילום: נועם ארבל
 
את השירים המופיעים במחזה הלחין היוצר, עילי בוטנר, שכתב אותם יחד עם אורן יעקובי. בוטנר סיפר לנו כי: "זו פעם ראשונה עבורי שאני כותב מוזיקה לתיאטרון וזה משהו אחר לגמרי. כשאני כותב בבית אני יושב עם הגיטרה וכותב דברים בדרך כלל מאוד אישיים, פה יש טקסט, דמויות ומחזה שצריך לשרת אותם ולהתאים אליהם את השירים. עבורי זו עבודה חדשה, מאתגרת וקסומה - פתאום נהייתה לי הזדמנות לעשות משהו שלא עשיתי עד עכשיו".

מלבד שלוש החיילות, עוד דמות מעניינת בקאסט היא איתן, הלא הוא אסף הרץ, שסיפר לנו על הדמות שלו: "התפקיד שלי הוא החתיך, המניאק, שכולן אוהבות, שמנצל את זה שהוא קצין כדי לעשות דברים פחות נעימים שאנחנו פחות מעריכים אותם בבן אדם. אבל גם תפקידים כאלה יש וחשוב להראות", עוד הוסיף הרץ: "אנחנו משתמשים בהרבה הומור שחור, אנחנו צוחקים על העניין הזה, אבל כדי להעביר מסר".

© צילום: נועם ארבל

עוד דמות שתפסה לנו את העין המגולמת על ידי הזמרת המוכשרת, דיאנה גולבי שתגלם את אירנה. גולבי אשר נמצאת שנים על הבמות, הייתה צריכה להתמודד עם קושי שילווה אותה לאורך כל ההצגות: "אני משחקת בכל ההצגה עם מבטא רוסי, אני גם שרה ברוסית. זה אתגר לא קטן". לתפקיד מפקד הבסיס נכנס רון שחר, שדווקא התוודה כי הוא עצמו לא היה יכול להיות מפקד וסיפר לנו על הכישרון שלא בא לידי ביטוי: "פעם ראשונה שאני משתתף במחזמר אבל לצערי אני לא שר פה, למרות שמאחורי הקלעים אני זמר ענק עם יכולת שירה מדהימה".

© צילום: נועם ארבל

בקומדיה המוזיקלית "אפס ביחסי אנוש" ניתן לראות ערכים של חברות, התמודדות, העצמה נשית ומימוש עצמי. לצד שירים מיוחדים (ויש לומר ממכרים), משחק מעולה וצוות שחקנים מהדרגה הראשונה - מצליחה ההצגה להעביר מסרים חשובים ולתת לנו הקהל להסחף יחד איתה. "זה לכל הגילאים, לפני או אחרי צבא, יש כאן סיפור ישראלי אמיתי מקורי שכל אחד יתחבר אליו, יצחק ויתרגש ממנו" מסרה דיאנה גולבי.

 ההצגה תעלה בחודש אוקטובר, בבניין החדש של תיאטרון "בית ליסין", תל אביב

 
תגובות