ביקורת: ״רוק בבית הספר״ היא הצגה ללא גיל . צילום: אור דנון, באדיבות תיאטרון תל אביב

ביקורת: ״רוק בבית הספר״ היא הצגה ללא גיל

יצאנו אמש לסקר את ההצגה האהובה מברודווי, שקיבלה עיבוד ישראלי בתיאטרון תל אביב, והיא לא אחרת מ״Rock בבית הספר״. מה חשבנו עליה?

״רוק בבית הספר״ הוא סרט במקור, שהפך לסדרת טלוויזיה מצליחה, עובד למחזמר מצליח בברודוויי ועכשיו גם קיבל עיבוד ישראלי מרענן במיוחד. הילדים הם לב ההצגה וכשטל פרידמן מנצח עליהם, זה המופע המושלם לצפות בו עם המשפחה, האחים ואפילו החברים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"רוק בבית הספר" הינו מחזמר העוסק במורה (טל פרידמן) אשר מחליט להקים להקת רוק עם תלמידיו. ההצגה אמנם נשמעת מעט ילדותית - בית ספר של מוזיקה עם מורה משוגע ששובר חוקים, אז לא. המופע הזה הוא אחד הדברים הכי טובים שעלו על הבמה בזמן האחרון ולגמרי מעלה בכמה רמות את המחזמר בישראל.

הילדים המקסימים שרו וניגנו בלייב, שיחקו בצורה פשוט מדהימה שמשתווה אף לשחקנים בוגרים ומנוסים, וגם לאחר שעתיים וחצי של הצגה, הקהל, שמורכב ברובו מילדים ונוער, רקד, שר והאנרגיות המדהימות לא הופסקו לרגע.

 

״הסדרה מבוססת על הסיפור, אבל זה לא מה שקורה במחזמר״, סיפר לנו יהלי ווטסון - אחד השחקנים הבולטים על הבמה ואחד מהילדים שמרכיבים את הכיתה הכל כך מיוחדת הזו, ״חסרות שם הרבה דמויות, אלה רק הנגנים. במחזמר יש יותר קסם״. רומי, אחת הדמויות שללא ספק עשו לנו את הערב, מספרת כי ״זה שונה לגמרי! בסדרה זה סתם ריקודים, כיף, שירים, נגינה, וכאן זה באמת עבודה, לעבוד שלושה חודשים בשביל כמה מופעים״. הריקוד, השירה, הפאן והאנרגיות שזרמו על הבמה שינו את מראה המחזמר, ואנחנו צופים להם עתיד מזהיר!

© צילום: אור דנון, באדיבות תיאטרון תל אביב

במחזמר משחקת לייה את דמותה של אמילי, אחת הדמויות הבולטות שם. ״המשחק בתיאטרון זה לא כמו המשחק בטלוויזיה. המשחק בטלוויזיה זה לצלם כמה טייקים, אם יוצא משהו לא טוב אז לצלם שוב ושוב עד שיצא מושלם. בתיאטרון, אם משהו לא יצא טוב בהצגה חייבים לעבור את זה, להמשיך כרגיל כי אחרת זה הורס, וזה מה שמעניין במקצוע״ היא מספרת לנו.

סאמר המתוקה היא אחת הדמויות הכי טובות שראינו זמן מה, כשרון המשחק של ילדה כל כך צעירה הדהים אותנו בכל סצנה מחדש וכשניהלה את הלהקה הצליחה להיות מקצועית יותר ממה שנהיה אי פעם. ליה שפירא, הקטנטנה ומלאת הנוכחות שמילאה את הבמה, משחקת כאן בצורה שסחפה את כולנו וגרמה לנו לחייך בשובבות לא פעם.

 

© צילום: אור דנון, באדיבות תיאטרון תל אביב

הילדים נהנו מאוד מהמשחק עם טל פרידמן, וסיפרו לנו כמה פרטים על האינטראקציה ביניהם: ״טל הוא אחד משלנו, אחד מאיתנו, הוא בן אדם ממש מדהים ועוזר לכולנו, הוא ילד ממש כמונו!״ הם מספרים בהתלהבות. נבו, אחד השחקנים, הוסיף ״תמיד הכרתי את טל בתור אותו קומיקאי שגר לידנו, וכמלך הקומדיה הוא נראה לי ממש ממש טוב, ותמיד חלמתי לשחק איתו. כשהתקבלתי למחזמר והתחלתי להתעניין, טל נראה לי תמיד הדמות המושלמת, הליהוק הכי טוב. מפה ושם, אני עובד עם טל פרידמן!״

© צילום: אור דנון, באדיבות תיאטרון תל אביב

״רוק בבית הספר״ היא לגמרי ההצגה המושלמת לזמן איכות כיפי, מטריף ואנרגטי במיוחד עם האנשים הקרובים אליכם, עם ילדים שלגמרי עושים לנו את ההצגה, טל פרידמן שמדהים אותנו עם כישורי המשחק הקומיים שלו והאנרגיה שלא עוזבת את הבמה, כשרונות שהלוואי ונראה יותר על המסכים והבמות - אין יותר כיף מזה.

בשבוע שעבר הוצג המופע האחרון לחופש חול המועד סוכות של המחזמר מברודווי, ״Rock בבית הספר״. ההצגות הבאות יחודשו בחופש חנוכה הקרוב בהיכל התרבות תל אביב ובעוד ערים שונות במסע הופעות, ואנחנו לגמרי מחכים בקוצר רוח!

 

תגובות